Suspendată în urmă cu 7 ani. O nouă taxă ar putea fi reintrodusă

Foto simbol: automarket.ro

Se discută  despre posibilitatea reintroducerii unei taxe care a fost suspendată în urmă cu 7 ani.  Este vorba despre taxa de poluare. În trecut, au existat două astfel de taxe obligatorii, anulate ulterior, pe motiv de neconstituționalitate, ceea ce a permis recuperarea banilor.

Reintroducerea taxei de poluarea este justificată oficial prin descurajarea importului și păstrarea autoturismelor vechi, și asta în virtutea raportului Bancii Mondiale privind reducerea emisiilor de carbon în economia României, în principal, din industria auto.

Indiferent ce nume au purtat aceste taxe, fie că vorbim de taxa de primă înmatriculare,” care a fost implementată la 1 ianuarie 2007, sau taxa de mediu” și timbrul de mediu,” care au fost în vigoare până în februarie 2017,  toate au fost eliminate. Criteriile care au stat la baza stabilirii taxei au avut în vedere   vechimea autovehiculului, categoria acestuia, capacitatea cilindrică a motorului, norma EURO de poluare, emisiile de dioxid de carbon; tipul carburantului folosit.

Conform Băncii Mondială, România trebuie să reducă emisiile de carbon cu 55%, până în anul 2030, față de nivelul înregistrat în anul 1990.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

17 Comentarii

    • Numai o taxa? Pai sa bagam vreo zece. Ca la taxat orice guvern de idioti se pricepe. La facut ceva concret si util e mai greu…

  1. Se scumpesc automobilele SH din Romania cu cel putin 500 Euro / buc .

  2. Se incearca orice, numai ceea ce trebuie facut nu se vrea, pentru ca ar afecta majoritatea politicienilor. NU Euro I sau V polueaza, ci CO, CO2, NOx, HC, s.a. Iar descurajarea se face prin taxe pe „potenta”, vrei 5000 cc si 550 CP plateste taicule!
    Nici nu trebuie sa fii inventiv, au inventat altii echitatea. Sa se stabileasca un impozit care sa tina cont de capacitatea cilindrica si puterea motoarelor, ajustata (mediata) poderat cu cantitatea de emisii poluante, cu pondere mai mare pe cele care ar afecta in proportie mai mare sanatatea persoanei/mediului.
    Dar…vrei sa n-aiba nea primare masina germana cu 3000 cc, ca trebuie sa plateasca anual 15000 lei sau mai bine taxa? Cum sa mearga el pe drumul judetean fara 320 CP? N-ar avea prestanta fara Audi la purtator!
    Sau nea parlamentaru’, cand se deplaseaza la intalnirile comunale cu cei care l-au trimis in parlament! Cum sa impresioneze fara Q la volan?! C d-aia a fost ales, s-o duca bine, vorba manelei „dusmanii-mi poarta pica, n-are valoarea mea”!

  3. Tutul suna ca dupa sistemul sovietic, insa cu fata umana. La sovietici, sondajele de opinie arata ca 130% din populatie este foarte multumita de conducerea sovietica, adica a lui Putin, si totodata populatia nu trebuie sa isi mai bata capul cu referendumuri sau alegeri, caci grija statului fata de oameni se arata ca statul pune bifa unde trebuie pe foaia de vot sau referendum, si oamenii nu mai trebuie sa-si bata capul cu lucruri comlicate legaze de ce vor si ce se hotaraste pentru binele lor.

    Pe noi cine ne intreaba daca vrem sa platim taxe de poluare sau de CO2 si satatul care ne reprezinta se grabeste sa satisfaca cicamofturile unor cerinte ale FMI sau Banca Mondiala, foruri ce sunt firme sau organizatii americane si reprezinta exclusiv interesele americane. Sa intelegem ca sovieticii, fie americanii, povestea e aceeasi? Si noi suntem prostii n-avem coloana vertebrala pentru ca alesii nostri nu au cohones!

  4. daca nu mai avem industrie, iar puterea energetica/CET a scazut de la 20.000 Mw la 6000-7000Mw. Deci este incredibil cum marile puteri vor sa distruga si ultima fabricuta de orice pe a nu avea concurenta, vine ziua cand veti fi rasplatiti de cer, vor fi daruri pt toti dupa fapta…Dragonul de lumina se va iti victorios…

  5. Alo, domni destepti ce doriti sa introduceti taxa pe poluare! Faceti-o, dar bagati-o pe combustibil, nu pe masini. Combustibilul poluant face poluarea, nu Dacia unui pensionar care sta mai mult in parcare, facind 2-3 mii de km pe an!!

  6. Citez și explic „Conform Băncii Mondială, România trebuie să reducă emisiile de carbon cu 55%, până în anul 2030”! Minciuni crase! Nu banca obliga, jafurile distrugătoare din politica au semnat asumarea și, se apropie termenul limita, sunt obligați de semnătură și asumare sa execute/să pună în practică ce su semnat și asumat!

  7. Propun ca Uniunea Suropeana sa impuna astfel de taxa si in China, in India, in SUA si in Federatia rusa. asta, ca sa dovedeasca prezenta „lichidului” in instalatie. UE n-are de ce sa se incrunte la „gelatinosoo” nostri, o simpla „adiere” de vant e suficient sa-i faca sa zica „Sa traiti, am inteles”!

  8. descurajarea importului de masini vechi sau inlocuirea lor cu altele noi se face prin cresterea nivelului de trai al populatiei nu prin taxarea ei! daca nu-mi permit o masina noua care apropo se vinde in euro (la cursul din data facturarii) nu in lei cum am eu leafa, imi iau una veche ce pentru aia imi mai raman bani dupa ce platesc gazele si energia mai scumpe de 7 ori, alimentele si alte taxe aberante (pe sticla de platic,taxa verde pe becuri si produse electronice, pe baterii, ecovaloare pe anvelope, pe gazele din sucuri etc.) si apoi reducerea poluarii ar trebui sa inceapa cu impaduriri respectiv interzicerea taiarii padurilor, asigurarea unor drumuri fluente, exemplu poluarea e de 100 de ori mai mare pe dn 1 cand mergi bara la bara si faci 3 in ore 20 km, deat daca ai parcurge aceeasi distanta in 10 minute, la fel si in orase!

  9. „A fost declarata neconstitutionala”. Intre timp s-a schimbat Constitutia?

  10. Tocmai ce propovaduia parazitul de Daianu zilele trecute ! Dupa alegeri sa vezi rupere la taxe !

  11. Alta enorocire mult mai mare. Cataclismul climatic bate la usa. In unele parti ale tarii, de ex. Ramnicu Sarat dar si Dolj au aparut crapaturi in sol de 15 cm.grosime si adanci de 60cm. In 40 ani (unii vom mai apuca sa vedem) incepe instalarea desertului si ei se ocupa cu cai verzi pe pereti . Fara IMPADURIRI MASIVE SI IRIGATII URIASE ne ducem dracu ! Toata peninsula balcanica intra treptat in zona desertica. In istorie imperii au disparut datorita secetei . Vezi si descrierea in biblie….

  12. Nenorocire mult mai mare. Cataclismul climatic bate la usa. In unele parti ale tarii, de ex. Ramnicu Sarat dar si Dolj au aparut crapaturi in sol de 15 cm.grosime si adanci de 60cm. In 40 ani (unii vom mai apuca sa vedem) incepe instalarea desertului si ei se ocupa cu cai verzi pe pereti . Fara IMPADURIRI MASIVE SI IRIGATII URIASE ne ducem dracu ! Toata peninsula balcanica intra treptat in zona desertica. In istorie imperii au disparut datorita secetei . Vezi si descrierea in biblie….

  13. Sa facem pe constituție cu bolta ca sa se liniștească și olaru cu seceta lui. Sa ne adunam toți șoferii de autoturisme mai vechi și sa ne urinam cu bolta pe constituție cum se urinează și aleșii noștri care nu știu cum sa golească traficul de amărâți. Doar avem si noi drepturi ce mama draqului.
    P.S. Nicule, desertificarea a început odată cu crearea lacurilor de acumulare. Întreabă specialistii, nu trotinetistii de la onegheuri, despre impactul PdF, Bicaz, etc, asupra climei.

  14. @csabacretinul – Rusia este cea mai capitalista tara din Europa, rusofob patibular!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.