TAROM-ul dă din coadă

Compania națională de aviație se poartă ca un cetățean furios pe politicieni. Dă din coadă și se răzbună, îi ridiculizază și îi umple de ridicol.

 

Delagația României care trebuia să ajungă la Paris de unde să se îmbarce pentru New York la Summitul NATO s-a  făcut de rîs. Zborul de Paris s-a anulat și pentru a nu întîrzîia  la  Summitul NATO a  fost transportată cu o aeronavă militară Spartan. Singura dată cînd președintele Iohannis voia să  călătorească „alături de popor”, e drept, la clasa 1, s-a dus pe copcă și alături de miniștrii Apărării și de Externe, însoțiți de  generali au urcat în  aeronava militară să nu piardă „trenul”.    Presupun că nu au urcat pe lăzi de muniție,nu și-au pus  căști și nu au luat cîte o parașută în spinare!

Am putea  zice că TAROM-ul își dă arama pe față exact cînd ministrul Transporturilor din Arabia Saudită se afla la București în chestiuni care privesc și TAROM. Să fie o întîmplare? Sau haosul are o legătură și cu deja pomenitele tensiuni  între  premierul Marcel Ciolacu și minsitrul Sorin Grindeanu?

Duminică spre luni, s-au anulat trei curse spre  Orientul Mijlociu. N-au mai plecat zborurile de Aman, Beirut și Cairo pentru că trei piloți s-au declarat indisponibili.

Toate  necazurile au venit în casacadă. Dimineța, alte zboruri cu destinații europene și naționale  s-au anulat. Pe Aeroportul Henri Coandă, lucrurile sunt cam albastre. Cei care au ratat cursele de Orientul Mijlociu dorm pe jos și înjură. N-au alternative. Și călătorii pentru  destinațiile din Europa se agită. Criza de piloți și revendicările salariale își spun cuvîntul. Un  amic, prieten cu cîțiva piloți, îmi scrie:

„Cornele, a început balul la TAROM.

În seara aceasta (n.red- duminică), situația la Tarom se prezintă astfel:

  1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul

– Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar

– ATR are cu mai puțin 22

– Airbus, la fel

  1. Majoritatea pilotilor din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente
  2. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.
  3. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși
  4. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.
  5. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabile. Pasagerii celor 3 curse anulate : Cairo, Beirut și Aman îi recrutează Tarom

Pe cei veniți din alte destinații cu escală la Otopeni îi va caza pe banii companiei. Să vezi haos mâine dimineață cu ATR-utile!

Să vedem pe cine vor alege “regina balului”!

Să fie Grindeanu oare?

Pilotul comandant al cursei de Baia Mare de azi s-a declarat inapt medical așa încât din lipsa de piloți de rezervă nu se știe dacă va fi făcută cursa

Și este primul inapt la această oră.  Dacă nu se face cursa de Baia Mare nu are cum ajunge echipajul de Boeing care trebuie să facă mâine charterele Baia Mare – Antalia- Târgul Mureș Antalia – Otopeni! Efectul în cascadă ! Dacă astăzi nu se termină cascada nu se vor mai putea de mâine recruta pasagerii pentru ca se închide sistemul interline

În plus, acum pasagerii sunt furioși rău!

La cursele charter companiile de turism plătesc înainte transportul turiștilor.

Acum nu există avioane libere la concurență dacă TAROM-ul anulează cursele.

Politicul a făcut haosul cu „specialiștii” aduși în TAROM, politicul să o rezolve. Dacă are cu cine! Dacă nu, să zboare ei! Ca tot spunea Seidler să ia pensiile piloților că sunt nemeritate și nesimțite”

Una din sursele de posturi și învîrteli din Ministerul Transporturilor, principala sursă de bani pentru lumea politică românească, se  clatină și este la un pas să capoteze.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 30

26 de Comentarii

  1. Eu zic că Tarom ,Companie de stat la această oră trebuie privatizat,vândut chiar si atunci o sa fie cine să-i pună la punct ,cine să-i organizeze.
    La stat fiecare face ce vrea,la privat faci ce trebuie daca nu ZBORI.
    Eu sunt sigur că e și un aranjament al piloților.

  2. Minciuni, sabotaj,ȘANTAJ -pregătire pentru preluarea companiei de o firmă concurent-privată ,chiar așa -privatizați-o-și lichidați „găuroiul din buget”! -ȘI SĂ VEDEȚI CUM SE EFICIENTIZEAZĂ! IAR PILOȚII VOR ZBURA ”ȘI 8 ZILE PE SĂPTĂMÂNĂ ”! IAR DACĂ V-A TREBUIT „TAROM DE STAT ” DE CE N-AȚI PREGĂTIT ANUAL 100 DE PILOȚI-34X 100=3 400- ȘI ACOPERIȚI NECESARUL LA TOATĂ EUROPA!—DAR NU-I VOIE SĂ SPUNEM ADEVĂRUL !!!IAR PECEI „BOLNAVI-INDISPONIBILI-BĂGAȚI-I ÎN VIZITE MEDICALE ȘI INDISPONIBILIZAȚI DE TOT!TOTUȘI ÎNCEPEȚI CU CE 50 DE ȘEFI+ȘEFUȚI! CE RAPORT MAI AȘTEPȚI -D-LE MINISTRU ? AUT ȘI LA PIAȚĂ! ȘI ASTA CAM CU 3 SFERTURI DIN BUGETARI!

  3. Tarom trebuie vândută pe 2 lei! Piloții dau din coada! Auxiliarii încasează mai mult decât piloții! Nu mai vorbesc de pensiile nesimțite ale piloților civili de parcă ar zbura pe F-35! Nu mai vorbesc de piloșii( fii,fiicele,nepoții și amantele generalilor de aviație) de la Romatsa care halesc 10.000 de euro net/luna!

  4. TAROM cumpără două avioane Boeing 737 MAX 8 de la chinezi.

    – de ce acest tip de avion cu „palmares” grav ?
    – chinezii de ce renunță la aceste avioane ?

  5. Cred c-au mobilat Spartanul ăla în regim de urgență cu canapelele din holul de la Hilton. Pe care le-au rechiziționat în interesul stabilității și frățietății cu NATO și cu Zelensky. Cum ar fi arătat să apară micul dictator de la Kiev la Washington, din mijlocul unei țări aflate în război, înaintea mandarinilor aeropurtați români?

  6. Toata ciurubica da din coada si care da mai tare primeste ciolanu…Pilotii merita salarii corespunzatoare RISCULUI de a-si pierde viata
    din cauza unor DEFECTIUNI ale aparatelor nerezolvate la sol sau a propriilor erori cauzate de SUPRASOLICITARE!!! Pilotii raspund si de vietile pasagerilor si ale personalului de bord!!! Exista putine companii nationale care sa nu fie PARTIAL PRIVATIZATE!!! Nu asta este problema principala, ci Securitatea…zborurilor!!!

  7. Cică „Taromul” le-a stricat vacantele românilor! Mai stați dracului acasă și lăsați banii in tara nu în Mauritius, jigodiilor!Trădătorilor de neam si țară!

  8. Cornel Nistorescu ar face bine sa publice COMPONENTA Consiliului de Administratie de la TAROM si atunci sa vezi mare SURPRIZA, cine incaseaza 13.000 lei pe luna „degeaba”!!.

  9. îi înjuri si apoi te speli pe mâini. Nu se spune cine conduce TAROM-ul spre faliment, ca de altfel mai toate miile de fabrici si uzine încăpute pe mâinile murdare ale trădătorilor spre binele, in acest caz, al ungurescului wizzair. Io-te ca seidler, alr ”român” sadea se bagă și el în treaba cu grija(nia) lui față de pensiile piloților.
    Totul e la vedere, dar in România golăneala e la putere.

  10. Ca orice companie de stat, Tarom este o sursa de intretinut parazitii bugetari de lux ca Boagiu, neamuri, neveste, etc.

  11. Declaratie pilot Tarom pe o hazna TV- astazi: Avem familie, copii, probleme. Abia traim de la un salariu la altul.
    Salariul individului: 6000Euro lunar ~30.000 Lei.
    Nesimtire tipic Romaneasca, fara limite.

  12. din cate inteleg din presa si din postari Taromul este o firma captiva diferitelor interese! in aceste conditii nu poti face management proactiv, ci doar reactiv! noroc ca avioanele sunt americane si poti salva temporar situatia, solicitand piloti de la alte companii…problemele de fond raman insa nerezolvate..

  13. problemele taromului sint vechi si au inceput cu austriecii de la avicon laudati mai ceva ca sfintele moaste de tot felul de mediocri… pina in prezent, daca cineva este dispus sa treaca dincolo de petardele de fum de genul mares si dinica, o sa se ia cu mainile de cap… trebuie sa se stie ca tarom a avut, in principal, doar 2 contabili sef-director financiar intr-o foarte lunga perioada de timp si amindoi cu tinichele politice agatate la sutana. tarom a fost facut varza de cei platiti sa-l tina in friu. a fost sursa de sifonare a fondurilor bugetare. cit priveste zona comerciala mai mereu a fost supusa egoului si orgoliilor unor persoane lipsite de viziune si intelegere a orizontului de timp in care au actionat. puneti-i de vesnica pomenire taromului! se chinuie de foarte mul ttimp sa moara…

  14. Citeam ca salutul cuiva din personal la imbarcare, nu este numai din politete.

    Charlie, iti multumesc mult ca mai reconsiderat. Nu sunt eu „Ironica” asta ca sa-i dam Cezarului ce este la Cezarului.

  15. Spuneam ieri la 18:42 dupa ce la 15:16 ratasem aterizarea – Cenz URA da cel mai zdravan din coada maturant tot ce-i e inconvenabil…Ce l-o fi apucat pe maxtor sa ma „parafrazeze”? Un alt postac care se autoacuza de Inaltatradare, adica un patriotard de extrema stanga,
    a trecut ca prin branza peste bariere cu tot limbajul sub urban…

  16. Draga core/Core, pentru mine ai ramas si vei ramane acelasi…Am fost si spre mandria mea am ramas fidel simtamintelor „stimulate” in mine de „mediul inconjurator”, vorba lu doruletz…Dar si convingerilor pe care sunt capabil sa le slefuiesc cand cineva reuseste sa ma convinga ca e necesar…Spre deosebire de voi…

  17. Charlie, negarea naturii mele este din cauza unui complex masculin?
    Iertare pentru „mai” in loc de „m-ai”.

  18. mare smecherie si mari pilotzi care nu zboara pe nicaieri mai nou…da deh…au un brevet de pilot…mare lucru in romanistan….dar nu si pe alte meridiane…daca stii engleza, citesti o carte si incet incet iveti sa zbori acumulind ore si didn examen dupa examen…dupa 250 ore de zbor ai licenta de pilot comercial…la 1000 de ore esti deja pilot de linie…faceti scoli de pilotaj si construiti simulatoare de zbor…nu e greu si nu costa mult

  19. Am trecut cu vederea „mai” nefiind semnificativ intr-un „complex masculin” specific denaturarii umane provocata de „iubirea de aproape”,
    adica de la mica distanta, raportat la dimensiunile Universului, CREATIA lui Dumnezeu…Natura si natura umana sunt entitati diferite, doar in mintile aburite de dogma nefiind contrapuse…Ti-am mai spus sa te dezici de secstistii legendati la „amerloci”…

  20. Hai că asta cu „parașuta în spinare” e dezinformare curată : cum s-o ia în spinare când ea-i trecută în schema de protocol ? 😉

  21. în legătură cu îmbolnăvirea, sau mă rog, starea improprie (fizică, dar mai ales psihică) de zbor se datorează vaxcinării care-și face simțite efectele din ce în ce mai vădit ! 😎

  22. Nea Cornel, ai aflat ca editorialul tau „Geoana si ceilalti” nu mai e afisat? L-am accesat printr-un tric si am constatat cu uimire ca fusesera „inchise comentariile”, bineinteles nefiindu-mi publicat ultimul comentariu de ieri!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.