Tipurile de anvelope de iarnă și importanța lor

Fiindcă sezonul rece de apropie cu pași repezi, nu numai garderoba dumneavoastră și a familiei trebuie să se schimbe, ci și „garderoba” autoturismului pe care îl conduceți. Dacă vă numărați printre persoanele care vor să-și schimbe anvelopele, însă nu știu după ce criterii să se ia atunci când vine vorba de cele adecvate iernii, atunci rămâneți cu noi. În rândurile ce urmează, ne propunem să vă ajutăm pe această cale. Vă vom vorbi despre caracteristicile și tipurile de cauciuri de iarnă, pentru ca dumneavoastră și cei dragi să puteți fi în siguranță în mașină tot timpul. Să începem!

Este foarte important să achiziționați câte o pereche de anvelope pentru fiecare anotimp, și anume cele de vară și cele de iarnă. Acestea sunt concepute special pentru condițiile meteo din anotimpurile respective și se adaptează cu ușurință diverselor situații neprevăzute. Pentru a evita accidentele, derapajele sau alte evenimente nedorite în timpul condusului, vă recomandăm cu tărie să schimbați cauciucurile la timp. De aceea, vrem să vă vorbim despre caracteristicile cauciucurilor pentru iarnă, pentru a vă ajuta să le înțelegeți utilitatea.

Caracteristici

Printre caracteristicile de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți noile cauciucuri se numără următoarele:

Distanța de frânare și aderența: din cauza precipitațiilor și a vremii mai puțin favorabile din sezonul rece, este indicat să achiziționați o pereche de cauciucuri de iarnă cât mai aderentă. Ca să vă asigurați de acest lucru, tot ce trebuie să faceți este să verificați eticheta de pe anvelopă. Veți observa un calificativ marcat cu litere de la A la G, asemănător celui de pe electrocasnice. Cu cât acest calificativ se apropie mai mult de litera G, cu atât cauciucul va fi mai puțin aderent și va avea o distanță de frânare mai mare. Deci, pentru siguranța dumneavoastră și a celor dragi, cea mai bună alegere va fi anvelopa marcată A sau B.
Nivelul de zgomot și consumul de combustibil: din cauza materialului gros din care sunt confecționate, cauciucurile pentru vreme răcoroasă tind să fie mai zgomotoase și să ducă la consumarea de mai mult carburant. Cu toate acestea, există și variante de mijloc care pot reduce aceste două neplăceri. Și aici își face apariția eticheta menționată anterior. Pe ea, veți vedea tot calificative de la A la G, pentru consumul pe care îl va produce cauciucul, și un număr de decibeli, pentru nivelul de zgomot pe care îl va reda. Alegeți în consecință după propriile preferințe.

Iar acum că ați aflat caracteristicile generale ale acestui tip de anvelope, nu ne rămâne decât să vă prezentăm și tipurile de cauciucuri existente pe piață. Astfel, suntem siguri că veți face cea mai bună alegere.

Tipuri de cauciucuri

Există mai multe tipuri de cauciucuri pentru iarnă, și anume cu crampoane, tip velcro (fără crampoane) și europene sau scandinave. În continuare vă vom ajuta să faceți comparația între cele patru.

Cauciucurile cu crampoane ies în evidență datorită vârfurilor în relief de pe suprafața roții. Acestea se potrivesc zonelor cu ierni aspre, asigurând tracțiune și frânare puternice. Cu cât mai multe crampoane, cu atât siguranța dumneavoastră la volan va fi mai sporită.
Cauciucurile fără crampoane, de tip velcro, sunt cele mai folosite la noi în țară, fiind accesibile și ușor de găsit. Ele ies în evidență datorită striațiilor de pe suprafața roții. Acest tip de anvelope sunt fabricate dintr-un compus special de cauciuc ce asigură toată aderența de care aveți nevoie. Pe lângă aceasta, diversitatea de caneluri, fante și șanțuri de pe roți este una vastă, aducând și ele un plus în acest aspect. De exemplu, puteți alege dintre următoarele modele: direcțional simetrice (asigură buna circulare pe traseele umede și împiedică acvaplanarea), simetrice nedirecționale (asigură buna circulare în toate condițiile de vreme – fie zapădă, fie ploaie), nedirecțional asimetrice (potrivite pentru mașinile mari sau sport – oferă un răspuns rapid la schimbarea direcției).

Și nu în ultimul rând, diferențele dintre cauciucurile europene și scandinave sunt următoarele:

Europene: accelerează până la 200km/h, au contact sigur pe ploaie și lapoviță și se potrivesc climatelor cu temperaturi între 10 și -20 grade Celsius.
Scandinave: accelerează până la 170km/h, au contact sigur pe zapadă densă și gheață și împiedică alunecarea, se potrivesc climatelor cu temperaturi între 0 și -25 grade Celsius.

Și iată cum ați ajuns la final, după parcurgerea sfaturilor noastre. Sperăm că acest articol v-a fost de folos și că acum ați înțeles pe deplin importanța cauciucurilor pentru iarnă. Ținând cont de listele prezentate, cu siguranță veți face o alegere potrivită. Iar pentru mai multe ponturi, nu ezitați să navigați mediul online. Vă dorim călătorii plăcute și curse sigure.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

8 Comentarii

  1. La cît de cald e, nu mai merită investiția…cel mult all season.

  2. Ia mai lasati gargara! Majoritatea accidentelor se produc nu din cauza anvelopelor, ci din cauza lipsei de educatie a soferilor, din cauza teribilismului, a bauturii si drogurilor. Sint curios cum ar iesi o comparatie, raportata la numarul de masini, intre numarul accidentelor dinainte de aparitia acestei reguli si numarul accidentelor din prezent. Ba a mai aparut o aberatie: obligativitatea luminilor pe timp de zi. Pe cand si prezervative de iarna, antiderapante?

  3. Ca care iarnă?…întrebați-l pe Putin…vă va rsspune când va veni iarna în românia…

  4. Sînt date din provincile canadiene, fiecare cu politica ei, care arată că numărul accidentelor, după obligatul la cauciucuri de iarnă, nu a scăzut. În primul an dimpotrivă, au crescut, șoferii amatorii încrezîndu-se în performanțele din reclame.

  5. Soarele coace se poate inca face baie in rauri sau lacuri fara sa se simta raceala apei daca soarele compenseaza ca vara.
    Anvelope de iarna pe temperaturi, la soare, de vara. De n-o fi o seceta toata trei fulguieli si gata vine primavara la jumatate de februarie pomii fructiferi incep sa infloreasca si gata primavara ca anul trecut.
    Cauciucul de iarna e util la contactul cu asflat rece are elasticitate mai buna, dar pe asfalt de 20-30°C ce utilitate mai poate avea. Poate inutilitate.

  6. Pe vremea lui Ceausescu era un singur tip de anvelope si nu aveam treaba .Borfasii romani au bagat regula cu doua tipuri vara/iarna care a prins la prostime,vad ca si mai departe
    RC aka CM, nu mai citezi din Politica?

  7. Pe vremea lui Ceausescu era un singur tip de anvelope si nu aveam treaba .Borfasii romani au bagat regula cu doua tipuri vara/iarna care a prins la prostime,vad ca si mai departe
    RC aka CM, nu mai citezi din Politico sau alta foita vestica?

  8. pe scurt spus cauciucurile de iarna sunt foarte bune pe zapada, pe gheata sunt la fel ca cele de vara! Problema lor este ca isi pierd calitatile dupa maxim 3 ani (ierni) ca sa nu-i pun aici pe toti kokalarii cu masini scumpe care umbla vara cu anvelope de iarna ca n-au bani!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.