Titi Aur. „Dacă nu iniţiaţi urgent un astfel de plan, va mai curge mult sânge pe şosele”

Fostul pilot de raliuri Titi Aur avertizează asupra numărului accidentelor rutiere din ţara noastră şi cere autorităţilor măsuri pentru limitarea acestora.

„În România, mor 4 – 5 persoane, iar, conform noilor criterii medicale, avem 10 răniţi grav şi 70 – 80 răniţi uşor în accidente rutiere, în fiecare zi! În ultimii ani, am fost solicitat în mai multe rânduri sau am provocat discuţii cu autorităţile pentru a veni cu propuneri/soluţii pe acest subiect, am prezentat mai multe proiecte, dar, din păcate, nu s-a făcut nimic. (…) Există soluţii, doar că autorităţile sunt inexistente din acest punct de vedere”, se arată într-un comunicat transmis luni de Academia „Titi Aur”.

Potrivit sursei citate, România pierde anual, de la bugetul statului, ca urmare a accidentelor rutiere, 3,3 miliarde euro costuri sociale (conform Road Safety Country Overview, emis de European Road Safety Observatory, structură din cadrul Comisiei Europene) şi încă 1,5 miliarde euro prin sistemul de asigurări.

„Domnule prim-ministru şi domnule ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, dacă nu iniţiaţi urgent un astfel de plan va mai curge mult sânge pe şoselele din România şi eu mă simt obligat să vă atrag atenţia că există soluţii pentru reducerea reală a accidentelor rutiere, dar este necesară voinţă politică”, a subliniat Titi Aur.

Conform acestuia, începând cu 2021, în România s-au schimbat criteriile medicale prin care se încadrează rănitul rezultat în urma unui accident rutier în rănit grav sau rănit uşor şi, în acest context, în ultimii ani, de la cel mai înalt nivel al statului a început să se propage mesajul „au scăzut accidentele grave cu 40%”.

„Da, au scăzut… doar că ‘din pix’! Pentru că, în perioada 2004 – 2019, am avut, în medie, aproximativ 8.000 de accidente grave pe an. În 2020, numărul acestora a scăzut natural, pentru că am circulat mai puţin (pandemia COVID). În 2021, conform noilor criterii de raportare, numărul de accidente grave a scăzut brusc, la aproximativ 4.000 pe an”, se explică în comunicatul citat.

Titi Aur a menţionat că o analiză „corectă” şi „realistă” ar trebui să se facă raportând numărul de morţi, răniţi grav, respectiv răniţi uşor, la numărul de kilometri parcurşi.

„Conform acestui criteriu, situaţia europeană este următoarea: ţările nordice au 22 – 25 morţi la 10 miliarde kilometri parcurşi, media europeană este de 70 morţi, penultima ţară, Bulgaria, are 180 morţi, iar România are peste 300 morţi la 10 miliarde kilometri parcurşi. În acelaşi timp, în Statele Unite ale Americii, sunt 30 – 35 morţi la 10 miliarde kilometri parcurşi, valoare comparabilă cu ţările nordice şi mult sub media europeană”, se explică în comunicat.

În opinia lui Titi Aur, autorităţile române preferă „să se ascundă” după criterii care, deşi sunt corecte din punct de vedere statistic, oferă o imagine „falsă” a realităţii din trafic.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

16 Comentarii

  1. Dl. Titi Aur n-a aflat ca romanul are sapte vieti in pieptu-i de arama. Hihihi! Pieptul o fi el de arama dar de geaba, daca mintea-i de carpa. Merg des pe DN2. I se zice „drumul mortii” din cauza celor care-l folosesc. Prost. Infatuati. Ce poti face? Mizezi doar pe noroc.

  2. Aș paria că autoritățile române nu iau măsuri in mod intenționat.Măririle lor circulă doar cu avionul sau in convoi dirijat de politie.Prostii care is buni doar la vot pot sa se omoare linisti intre ei.Iar dacă comentează ii trimitem si pe front sa apere ukraina.

  3. Vină o are interzicerea educației în școală unde profesorul
    nu are voie să strunească elevi de mici, lipsa armatei obligatorii care la 18 ani te ajuta să te mai maturizezi iritarea că cei din instituțiile statului sunt nepricepuți, tembeli, amână nu rezolvă și mai ales televiziunile din România care întrețin o stare de conflict, de frustrare, de nemulțumire totul refulând în înjurături și comportament agresiv între pietoni și la volan. Și la toate se adaugă viteza. În Canada pe autostradă viteza maximă 100 km/ oră, se acceptă 110. În orașe cu întindere cât un județ de la noi, pe străzi, la mașinile de 5000 cm cubi viteza e de 40 km /oră. Toate astea duc la un comportament calm, la răbdare când e blocată autostrada la orele de vârf, la ridicarea mașinii dacă faci slalom. La noi e isterie continuă, înjurături, mers prin oraș cu 70 Km/h prin sate dacă mergi 60 km stau tirurile la 1 m de tine, merg cu 80 la oră fără să-i sancționeze nimeni. Deci problema e mai complexă, și cel mai la îndemână imediat este reducerea vitezei, radare și amenzi. Teoria nemților, nemții nu sunt disciplinați din naștere, amenzile sunt mari.
    sunt mari.

  4. Atata vreme cat politia se fereste de soferii agresivi cu masini scumpe, de teama sefilor corupti care acopera orice criminal contra cost, nu are rost sa deschidem discutia. Numai un orb sau ticalos nu vede ce isi permit „smecherii” pe sosele, fara teama de consecinte. De ce nu se introduc imaginile camerelor de bord ca proba in instanta, sa vezi ce se mai doteaza si saracii patriei cu mijloace de a dovedi ca sunt agresati pe sosele de cocalarii cu masini scumpe? Dar, la noi democratia a ramas blestemata de Iliescu, adica „originala”. Se aplica doar unde si pentru cine e nevoie…

  5. Atâta vreme cât permisul de conducere se obține prin tot felul de mijloace nu este de mirare că avem atâția cretini pe șosele…

  6. Dupa tampenia din Dec 1989, rumanului i s-a bagat in scafarlie ca este liber si ca poate face orice, ca nu mai are nicio restrictie, ca legile sunt ptr prosti etc.
    La aceasta s-au mai adaugat si legile blande care condamna crima si omorul prin imprudenta cu pedepse simbolice. Dupa cum ati vazut se umbla beat si drogat la volan intr-o veselie.
    Trebuie luate masuri mai dure:
    -suspendarea pe viata a dreptului de a conduce, valabila in toata UE.
    -confiscarea autovehicolului la accident sau depasirea vitezei, circulatia in stare de ebrietate sau drogat
    -daune uriase platite familiei celui decedat sau ranitului. Mortul nu mai inviaza, iar cel ologit nu va mai fi om normal niciodata
    -amenzi mari, nu mizilicuri de 500 lei, ptr nerespectarea regulilor de circulatie
    -perioade de mai multi ani de suspendare a permisului si examen complet la terminarea suspendarii
    -condamnarea penala de minim 5 ani, cu executare, ptr circulatia fara permis, cu dreptul suspendat de a conduce, ptr conducere cu numere sau acte false.
    Ceea ce exista acum, favorizeaza crimele de pe sosele si nu schimba mentalitatea conducatorilor auto……[Rumburak]

  7. planul e simplu:
    1.80 de lei litru de combustibil
    2.zebre la fiecare 25 de metri
    3.toate intersectiile semaforizate
    4.piste pt. animale salbatice/domestice pe carosabil
    5.noaptea stins iluminatul public

  8. Drumurile noastre -exceptand autostrazile si cele cu 4-6 benzi-sunt facute ptr viteza maxima de 60km/ora. Este o mare problema daca pana la Alexandria ,de exemplu,faci 1.5 ore inloc de o ora? Deci solutia este limitarea vitezei.

  9. -Carnete primite de analfabeti sau fara examen
    -Nesanctionarea conducerii agresive
    -pile, relatii, cunostinte, pentru oamenii cu bani sau influenta.
    In Elvetia se confisca autoturismul pentru abateri severe, in Germania la prea multe amenzi esti trimis la psihiatru.
    La noi manele, viraje, agresivitate in trafic…

  10. La câtă corupție există în structurile MAI, ne mai mirăm! Autoritățile* statului sunt „autoritare” doar cu dedicație. Cate cazuri de politruci, interlopi, beizadele , cocalari maneliști, zigeuneri, atașați militari straini care au încălcat toate codurile rutiere, au provocat accidente grave cu răniți și morți, au fost acoperite/ mușamalizate de avocati parșivi, iar faptele comise exonerate de către judecători corupți…!?

  11. Nu am vazut ce masuri concrete propune Titi Aur, dar mi-a placut chestia cu „vointa politica” …

  12. ” autorităţile sunt inexistente” dinn toate punctele de vedere!
    Statul roman e inexistent, AUTORITATEA statului roman nu exista, nimanui nu-i mai e frica de LEGILE Romaniei, pentru ca nimeni NU mai aplica LEGEA…fiecare face ce vrea, tara nimanui…

    SINGAPORE: „Aruncatul gunoiului în spaţii publice, traversarea prin locuri nepermise sau desenarea de grafitti sunt doar câteva dintre aspectele interzise de legislaţia din Singapore.
    Totuşi, pe lângă aceste interdicţii oarecum normale, există şi una care poate fi considerată cel puţin curioasă. Autorităţile singaporeze au interzis guma de mestecat în anul 1992, cu scopul de a păstra curăţenia străzilor şi de a încuraja un comportament adecvat al cetăţenilor.
    Măsura a fost luată la acel moment de Lee Kuan Yew, primul premier al micuţului stat asiatic.
    Aszfel, comercializarea acestui produs este interzisă, iar cei care aruncă guma de mestecat pe jos, în spaţiile publice, riscă o amendă de 700 de dolari.”
    Singapore e o bijuterie turistica unde LEGEA si frumusetea sunt mana in mana….

  13. „academia” titi aur…? wow. te doare capu’ cu securicii astia! nu mai stiu ce sa inventeze sa ia banii prostalailor… s-a erijat si nenea in stapan al izme n e lor…pardon al „sigurantei”. exista lege titisor, draga. se aplica legea. este parerea ta, intr-adevar. pune-o-n rama. cam atat.

  14. Lasa nene ca vine orasu’ de 14 minute (15 e deja prea mult) si o sa mergi cu masina doar in parcare cu motorul oprit si dand din buze: brum brum. Asta, dupa ce bagi o friptura de lacuste si un shake de viermi. Danke UE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.