Troleibuzele Solaris pentru București sunt la poarta fabricii

Primarul general Nicuşor Dan a anunţat, sâmbătă, că troleibuzele Solaris care vor circula în Capitală de la începutul anului viitor se pregătesc să iasă pe poarta fabricii din Polonia.

„Dintre cele 100 de troleibuze achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti, 15 vor fi livrate la începutul lunii ianuarie, iar restul vor ajunge etapizat până în luna iunie. O delegaţie tehnică din Primăria Capitalei a fost la fabrica din Polonia pentru a vedea stadiul producţiei noilor troleibuze. Acestea vor avea o lungime de 12 metri, autonomie de minim 20 km, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize USB. De asemenea, vor fi prevăzute cu sistem reîncărcabil de stocare a energiei electrice (SRSEE), echipamente ITS cu funcţiile de numărare şi informare a călătorilor (audio-vizuală), infotainment, supraveghere video, wi-fi şi sistem de comunicare online”, a scris, sâmbătă, Nicuşor Dan, pe pagina sa de Facebook.

Capacitatea de transport a unui troleibuz va fi de 90 de pasageri, dintre care 27 pe scaune. Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

15 Comentarii

  1. Să mulțumim clasei politice din românia că a distrus industria din românia!…puteam să facem și noi autobuze, troliebuze, tractoare,autocamioane…acum luăm de la polonezi!…rusine !…

  2. Noi făceam si Tancuri cu Laser la Faur ! Făceam si Podul in Cismigiu ! Dar este bine ca s-au Implantat pe Strada Becuri cu Leduri Albe ! Luminează mai Bine si se face si Economie de Curent Electric !

  3. Ne-a înnebunit boschetarul ăsta cu niște troleibuze, autobuze și tramvaie cumpărate de pe oriunde, numai din occident să fie. Într-un București în care se circulă, într-o proporție considerabilă, cu autovehiculul personal, a-ți direcționa politica cetățenească spre un asemenea demers, pare cel puțin inadecvare.
    Dar cu apa caldă, căldura, când rezolvă problemele? Știm, așa a câștigat mandatul de primar, dar de rezolvat e departe.
    Pentru sectanții boschetarului: uitați-vă la indicatorii bilanțuri ai STB. O să vedeți ce dezastru au provocat indivizii validați în funcții de nespălatul ăsta. În anii 2021 și 2022, profitul net a fost de aproximativ 300.000 lei, respectiv 400.000 lei. În timpul Gabrielei Firea profitul net a fost (în lei):
    2017 – 7 milioane
    2018 – 1,1 milioane
    2019 – 4,9 milioane
    2020 – 26 de milioane.
    În condițiile în care cifra de afaceri a crescut constant, aceeași evoluție având-o și datoriile: de la 1 miliard în 2020 la 1,2 miliarde în 2022, fără ca activele imobilizate să sufere modificări considerabile: de la 169 de milioane în 2020 la 209 milioane în 2022.
    Traducerea ultimelor cifre: majorarea datoriilor nu s-a concretizat în investiții de capital.

  4. Vreti sa faceti Autobuze in Romania dar Nu Aveti Tehnologie Occidentala ! Si daca va da Tehnologie Ocidentala va obliga si sa Cumparati Autobuzele ! Va da Tehnologie Occidentala si ce faceti ? Luati Pâinea de la Gura cu Tehnologie Occidentala ? Nu mai este ca pe vremea Cealaltă când comunistii au Nationalizat Fabricile Străine din Romania !

  5. faceam de toate. Dar, majoritatea ereau depasite si mari consumatoare de energie si combustibil. Sii poate daca intram in colaborari pe modelul polonez, eream la alt nivel. Dar un popor care il alege pe Iliescu de trei ori dupa ce le-a ucis copiii, nu merita sa traiasca mai bine. Cand ai creierul in burta si oftica in sange, asta este rezultatul.
    Dumnezeu sa-ii odihneasca pe tinerii de la Timisoara si de la Baricada, au trecut 34 de ani….

  6. Puneti-va Flotor romanesc la Bazinul de WC si dupa scurt Timp o sa va curga Spa in Casa ! Daca nu va punesc Flotor Italienesc ! Este si Bun si Tzine si mult Timp !

  7. Plimba ursul.
    Nu stii ce spui. Orice, dar nu mi-o laudati pe Madame Fifi si „realizarile” sale maretze.
    Atentie, nu sunt fan Nicusor.

  8. Acum 50-60 de ani in Romania circulau troleibuse fabricate in tara ; primele garnituri de metrou care au circulat in Bucuresti erau facute la Craiova ! Ce vreau sa va zic, este faptul ca pe vremea aceia romanii erau prosti ; acum s-au desteptat…!

  9. Păi făceați de toate in țară măi băieți dar in anii ’90 cand polonezii iși modernizau industria cu mari firme occidentale voi urlați in stradă că nu vă vindeți țara.
    Se pare că unii dintre noi nici acum nu s-au dezmeticit, tot cu „patrioții lătrători”
    Solaris sunt foarte bune, circula in Brașov de ani buni. Autonomia de 20 km se refera la functionarea pe baterii fara linia de contact

  10. Sa nu cumva sa producem si noi ceva aici pe plantatie. De aici doar se recolteaza materie prima si se importa TOTUL. Nu mai bine platim si impozitele direct licuricilor, ca sa nu facem doua drumuri?

  11. Făceau de toate in Tzara far de proasta calitate ! Când ajungeti in Occident de exemplu in Germania si vedetzi produse de Buna Calitate , suferitzi un shock !

  12. Inca o lovitura pt. parsiva si ipocrita Firea pandele . Si pt. atirnatori ei de pe aici . Mutalaul NICUSOR , este tipul de om nesuferit, dar care tace si face .

  13. Parcă se fac şi la noi autobuze, cu caroserie de aluminiu şi inox, motor Mercedes etc. De ce trebuie să luăm din afară în loc să sprijinim industriile locale? Fiindcă avem în funcții nişte slugoi ai intereselor străine şi trădători.

  14. Mâncare din Polonia, haine din Polonia, acum și autobuze ! Ii ajutam din greu de polonezi să le meargă bine. Și noi unde suntem ? In groapa cu rahat

  15. Aoleu, Nicusor , cate osanale revarsa postacii incantati c-ai bagat mana adanc in bugetul Primariei ptr a cumpara niste „poloneze” lungi , lungi de… 12 m (sâc!) si cu o autonomie de … 20 de km! Bravo Nicusor , postacii te voteaza cu entuziasm si voiosie! Dar spune-ne pe aia din sutele de blocuri pe care i-ai lasat fara apa calda ( chiar si rece), fara caldura , ce le povestesti? Pe cei din cartierul Henri Coanda , sectiunea doi, care stau in niste condtii grotesti , de ev mediu ( nu mai da vina pe predecesori ) , ca esti primar general de trei ani, , ce le povestestesti? De statiile de tramvai, care trebuie reconstruite , de alte nerealizari din traficul rutier, ce le povestesti ? Lasa, ca intra postacii si rezolva… voturile!:))

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.