Turcii ne-au invadat. Din nou

Turcii ne-au „invadat“. Din nou. Străzile Capitalei vor fi împânzite de 100 de tramvaie turcești, după ce licitația organizată de Primăria Capitalei ar fi fost câștigată de o firmă „otomană“. Ar fi astfel al doilea contract pe care Primăria Capitalei, îndrăgostită și de autobuzele turcești Otokar, l-ar semnat cu o firmă din țara lui Erdogan.

Zilele trecute, cotidianul semnala că „La ora aceasta, două firme din Turcia vînd tramvaie în România fără ca nimeni să se întrebe de unde noua pasiune a românilor pentru tramvaie turcești, în vreme ce în țara noastră există o fabrică similară, cu tradiție, cu muncitori români, cu performanțe tehnice peste produsele turcești și cu o mentenanță promptă și accesibilă.
Pentru cei care nu cred în tramvaiele cu ieniceri, le oferim o copie a procesului verbal de atribuire semnat de membrii comisiei de evaluare de la Iași. (vezi

doc1

doc2)

Care să fie misterul că primarii români se înghesuie să cumpere din Turcia sau din Polonia? Mă tem că răspunsul la o asemenea întrebare este o treabă de procurori, nu de ziariști

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

15 Comentarii

  1. Daca turcii sar cu parandaratul,ce e asa de inexplicabil!Trebuie sa manance si gura Fierei Sarmancur!

  2. FOSTUL URAC BUCURESTI SAU ASTRA VAGON CLUJ CRED CA POT ADUCE VAGOANE NOI DE TRAMVAI CE POT FI ADECVATE CLIENTELEI BUCURESTENE. SINGURA DUMA: RAHATURILE PRIVITOARE LA COMPETITIE! PREA MULTE STANDARDE INALTE CHIAR DACA SOCIETATILE ROMANESTI SUNT CAPABILE SA-LE ACOMODEZE. DE CE NU URAC BUCURESTI?, DE CE NU ASTRA ORADEA? URAC VA MURI IN URMA ACESTOLR DECIZII TAMPITE! ASTA E ROMANIA! URAC ARE CAPACITATEA SI CAPABILITATILE SA ASIGURE NECESITATILE BUCURESTENILOR SI ALTORA DIN TARA. VIVA URAC!

  3. In Istanbul sunt f misto si moderne tramvaiele turcesti.
    Sunt la ani lumina fata de rahaturile de tramvaie din Buc.
    N-am vazut o capitala europeana cu tramvaie mai de rahat, precum Buc.
    Deunazi eram in 23, in zona Vitan, laganandu-ma ca o barca in caricatura de tramvai.
    Erau si niste straini din vest. Radeau de se kkau pe ei..

  4. Turcii fabrica tramvaiele sub o licenta la fel cum romanii construiau pe timpuri autobuzele dupa licenta Mann. La nivelul tehnologiei de azi cand peste 70% din procesul de productie este robotizat, totul se poate copia foarte bine incat intre copie si original diferentele sa fie minime. Pretul este important, de ce sa platesti mult mai mult pe un original care iti ofera cativa ani de exploatare in plus. Dar cine mai isi cumpara acum masina pentru 20 de ani?????? Pentru 10 ani toate masinile sunt la fel. Pe pariu! In zece ani apar modele mai avansate si mai economice.

  5. Ceva miroase urat ! Fac turcii cele mai bune tramvaie din Europa , dupa raportul calitate -pret ? Da’ parca se fabrica si-n tara tramvaie , parca pe la Arad . Daca nu au pus oferta pentru fabricarea acestora , este prostia lor, dar daca au depus si au fost respinsi ,este magaria celor ce au organizat licitatia. Se umple tara de turcisme , in dauna producatorilor romani ! Cum am spus : ” la noi e putred marul !” . N.B. Chiar nu exista nicio protectie, a statului , pentru producatorii autohtoni ? Trebuie sa fie ceva !

  6. Cred ca si in Romania se pot face tramvaie f. Bune sub licenta straina. Cum este Dacia-Renault. Dar de ce sa facem locuri de munca la noi, cand putem lua conision de la turci si care sa ibtre in buzunarul primaritei!Asa nu o sa dezvoltam niciodata, cu coruptii!

  7. De unde stii ca aia din arad au un pret mai mic la o calitate identica? Ofertele nu sunt secrete. Apoi nu au capacitatea de a livra comenzile mari in timp rezonabil.

  8. Tramvaie se fabricau la Faur Bucuresti, Urac Bucuresti, Electroputere Craiova, troleibuze la Asta Arad. Cu siguranta cand construiesti sute de tramvaie pe an, pretul este mai mic si inghiti pe unii fabricanti care se chinuie sa produca 50-60 pe an. Otomanii, produc camioane, masini, autocare pe care le exporta in UE. Imi pare rau ca trebuie sa le dau dreptate lor, dar in Romania nu este viziune, marea majoritate a producatorilor romani 100% se chinuie sa faca profit. Trist, dar adevarat

  9. In Romania dupa 89 au pus mana pe putere criminalii si hotii tradatorii si caracterele cele mai mizerabile.De unde vrei tu viziuni .

  10. Toti care au decis cumpararea turcismelor ar trebuii condamnati in 24 de ore pt tradare si Spanzurati averiile confiscate.

  11. Fraiere , unde mergea mercedesul mergea oricand si dacia. Dar pe unde putea circula dacia nu intotdeauna putea si mercedesul. Unii si-au facut case carand materialele cu portbagajul daciei.

  12. Dupa scandalul cu sutele de autobuze turcesti care se defectau des,alea aduse de Firea ,s-a pus batista pe tambal ! si dupa nici un an aduc si tramvaie ,ce conteaza banii sunt de la buget ,iar spaga de la turc !,vechiul narav turcesc a ramas .
    Justitia doarme ,procuratura doarme ,SRI sforaie ,primaria lui Firea trage sforile .
    Trai nineaca pe banii prostilor .

  13. Se vede ca postacii nu au folosit ,,aragazele albastre” ale leproasei de Fierea. Autobuzele turcesti sunt insalubre fata de cele Mercedes luate cum 16 ani . Nu exista bucurestean , in afara comunistilor imputiti care primesc pomana de la Fierea , ochelari, excursii in Grecia, bani pentru ……pentru….. care sa nu fi mers cu cele marca Mercedes. Asa ca toti pot spune ca ,,aragazele” lui Fierea sunt mai mici, neconfortabile, motoare cu smucituri si fianilitate limitata. Dar , Primaria Bucurestiului a comunicat, ca preturile la cele turcesti aunt mai mari ca cele Mercedes. ,,Aragazele ” sunt exact ca autobuzele care circulau in provincie in anii comunismului. Acum cu tramvaiele va fi la fel. Spaga maxima merge la turci , la nemti mai incet. Ne intrebam de ce nu se autosesizeaza procuratura din oficiu ? Dar vorba aceea , corb la corb nu – si scoate ochii.Apoi hotia cu RADET , pusculita PSD. Suntem martorii unui faliment, si o trecere la o alta denumire a afacerii , Termo….dinamica , sau asa ceva . Romanii trebuie sa stie ca subventia cu care se lauda Fierea Ca este achitata de PMB este suportata tot din banii nostrii a bucurestenilor. Asa ca furaciunea va continua. Daca liberalii vor lasa marul asta putred , Fierea, la oala cu miere, ii vom penaliza la vot. Si mai avem timp la locale , daca nu incep sa puna in aplicare planul cu desfiintarea sistemului comunist de termoficare- numai Moscova il mai are- – si infiintarea centralelor de bloc . Macar acum dupa 30 de ani de huzureala pe banul public, efectiv se controleaza unii pe altii cu efecte zero barat- sa inceapa europenizare termodicarii si in Bucuresti, capitala europeana. Doamne fereste ca la iarna bucurestenii inebuniti de frig si fara apa calda sa puna in aplicare premonitia unui postac la inscaunarea lui Firea – se stie ca zgubilitica a invins cu minim de voturi , deci nu cu votul unanim al bucurestenilor-, ,. Firea va fi gonita din primarie cu pietre de bucuresteni ” .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.