Turismul din Turcia trece peste orice obstacol

Vara bate la ușă, așa că românii deja iau cu asalt agențiile de turism pentru a-și căuta vacanța mult visată. Și în acest an, Turcia este în topul preferințelor destinațiilor externe. Nu e nicio mirare, de vreme ce hotelierii de aici se dau peste cap să le creeze românilor și nu numai cele mai bune condiții. Pare că pandemia, războiul ruso-ucrainean sau dificultățile ecoonomice nu îi afectează, însă, de fapt, ei au învățat în timp cum să treacă peste greutăți.

Cotidianul a însoțit echipa Hello Holidays într-un infotrip pentru a vedea noutățile pe care le-au pregătit turcii din KILIT Hospitality Group pentru români și nu numai. Ospitalitatea turcească nu mai are nevoie de descriere, însă locurile noi pe care le-am descoperit în Antalya și Kemer, da.

Să pornim!

Grupul de companii Kilit a fost fondat de Turan Kilit în 1955 și a început să funcționeze sub numele de Kristal Glassware and Retail Home Equipment’s. În anii următori, frații Süleyman Kilit, Tuncay Kilit și Taner Kilit au aderat la conducerea companiei și au devenit experți în sectorul echipamentelor hoteliere.

KILIT Hospitality Group (KHG) are în prezent în portofoliu nu mai puțin de 20 de hoteluri/resorturi reunite sub umbrela Crystal și Nirvana. Dintre acestea, 19 sunt în zona Antalya-Kemer și unul în Bodrum. Toate cele 20 de hoteluri au în prezent cea mai mare capacitate de cazare din toată Turcia, lucru care spune multe despre modul în care frații Kilit au reușit să-și dezvolte afacerea în acest sector.

„Sunt nu mai puțin de 10.000 de camere cu 25.000-30.000 de paturi“, spune Lieselotte HUYGHE, KHG Europe Marketing Manager.

Avantajul acestui grup este că oferă turiștilor posibilitatea de a se caza aici și în afara sezonului estival, fiindcă există câteva hoteluri deschise pe tot parcursul anului.

„Avem turiști din Germania, Belgia și Anglia care vin la noi și în extrasezon, atrași atât de vremea plăcută pentru ei, dar și de faptul că în această perioadă serviciile sunt tot la înălțime, însă prețurile pachetelor sunt mai mici decât vara“, mai spune Lieselotte HUYGHE.

De ce aleg românii Turcia? În primul rând datorită prețurilor, dar, mai ales, datorită faptului că turcii se dau peste cap să-i primească foarte bine pe turiști. Cum reușesc asta? Păi făcându-i să se simtă în resorturile lor mai bine ca acasă. Camere frumoase, servicii fără cusur, activități pentru toți, de la mic la mare, mâncare delicioasă și băuturi pe placul tuturor. Toate, într-un pachet care te face să vrei să revii de fiecare dată pe meleaguri otomane.

Luxul este mai accesibil

Chiar dacă lumea se confundă cu serioase probleme economice și financiare, cauzate de pandemie și mai nou de războiul ruso-ucrainean, lumea tot vrea în vacanțe. Doar că, de data aceasta, sunt alese pachetele un pic mai ieftine decât în anii trecuți. Și, cu toate că începutul de sezon este ușor mai greoi, iar numărul de turiști este încă redus, tot nu s-a decis deschiderea mai târzie, în ciuda unor eventuale pierderi. „Puteau să spună «Hai, să deschidem mai târziu cu două săptămâni, spre exemplu». Dar nu au făcut-o! Chiar dacă să zicem sunt doar 200 de turiști în acest hotel cu 800 de camere, tot nu au deschis mai târziu. Nu de alta, dar nu vor să-și dezamăgească oaspeții“, afirmă Lieselotte HUYGHE, KHG Europe Marketing Manager.

Că prețurile la nivel mondial au crescut este o realitate de care se lovește întreaga omenire. Implicit și Turcia, acolo unde tarifele pentru un sejur complet au suferit modificări. Unele considerabile, altele, mai puțin. Depinde de resort și de cât de puternic este lanțul din care face parte. Unele pachete, spre exemplu, sunt mai scumpe chiar și cu 120% față de anul trecut, afirmă Ergün Avcı GM la Crystal Admiral, însă la KHG mărirea de preț este de maxim 20%. Creșterile sunt cauzate de prețurile la energie și la gaze, care, la rândul lor scumpesc mâncarea. Plus că a fost nevoie să fie majorate și salariile angajaților pentru ca aceștia să-și facă treaba bine.

În perioada de Early Booking, la agențiile de turism din România, inclusiv la Hello Holidays, hotelierii turci au făcut cele mai mari reduceri – și de 50% din prețul cazării -, astfel ca scumpirile să nu se simtă.

Reacția rapidă face toți banii

În ciuda acestor probleme și a seismului care a dărâmat sute de imobile în sud-estul țării, industria HoReCa din Turcia nu se lasă doborâtă. Lumea trebuie să știe și că personalul resorturilor din lanțul Kilit este antrenat și instruit astfel încât toți oaspeții să fie siguranță, mai afirmă Ergün Avcı de la Crystal Admiral.

Și mai trebuie să știe ceva. Că, dacă turcii nu au ceva (o mâncare, un serviciu, etc) se dau peste cap să ți-l procure. De cele mai multe ori pe loc, alteori, când e ceva mai deosebit, îl pun pe lista de lucruri de făcut și-l descoperi sezonul următor. Reacția rapidă poate fi secretul succesului într-o lume care are de suferit dacă rămâne încremenită în obiceiuri.

Că abordarea turcească este una de succes reiese clar din faptul că din ce în ce mai mulți turiști aleg să revină an după an în resorturile care le-au intrat la suflet.

„Turiștii care revin sunt pentru noi cea mai bună reclamă. Un turist fericit la noi se întoarce tot la noi și, de cele mai multe ori, vine însoțit. Asta înseamnă că noi ne-am făcut treaba bine“, crede, Murat Kaya, directorul general al Crystal Tat care dezvăluie că 30-35% dintre oaspeți revin. Iar acest număr este în creștere, mai ales pentru turiștii care-i vizitează în extrasezon.

„Pentru ei, avem pregătite fie programe speciale, fie le oferim mese în cameră, fără să mai fie nevoie să coboare în restaurant“, spune și managerul de operațiuni food and beverage de la Crystal Tat Beach, Nadir Alir.

Grija față de animale

Nu doar turiștii sunt tratați regește în Turcia, ci și prietenii lor necuvântători. Câinii sau pisicuțele au propriile spații în care pot fi lăsate zile sau ore bune. Astfel de spații se găsesc în diverse resorturi precum Nirvana Cosmopolitan sau Nirvana Mediteranean Excellence.

Costul cazării pentru un câine de talie mai mică (până la 8 kilograme), o pisică sau chiar un hamster ori porcușor de guineea pornește de la 30 de €/zi.

Aici, patrupedele au propriile camere și sunt îngrijite cu toată dragostea. Și, ca tacâmul să fie complet, există chiar și spații de joacă, piscine sau sectoare de plajă amenajate special pentru ei. Conceptul Luxy Pet Hotel, unul dintre cele mai importante proiecte ale Nirvana Hotels, oferă și servicii veterinare sau de coafura pentru animale de companie sau chiar trasabilitate cu Pet Cam. Tare, nu?

 

 

 

 

KHG, stand la Târgul de Turism de la București

Cu peste 250.000 de turiști anul trecut, România se situează pe locul 7 în topul țărilor care aleg Turcia ca destinație de vacanță. Convinși că piața românească este încă deosebit de ofertantă, KILIT Hospitality Group a avut propriul stand la Târgul de Turism de la București. România a fost astfel singura țară în care Kilit a avut reprezentanți la un astfel de eveniment.

Nu e de mirare, așadar că numărul românilor care vin pe Riviera turcească este în continuă creștere. Primele rezervări s-au făcut încă din octombrie anul trecut, turiștii concentrându-se pe early booking datorită prețurilor mai mici, spune Simona Radu, charter manager Hello Holidays. Pe de altă parte, dacă-și cumpără pachetele din vreme, nu riscă să rămână fără disponibilități, fiindcă Antalya este una dintre cele mai căutate destinații de vacanță.

Vacanțe VIP pentru români

Un segment în creștere de la an la an este cel a turismului de lux sau VIP. „Familiile care au copii sunt în general mai interesate de pachetele cu servicii personalizate, cu baby-sitter etc. Iar aici, în Antalya, se pot caza în vile care le pun la dispoziție și serviciile unui valet, dacă au nevoie. În acest fel, turiștii care vor să se cazeze în vile mai izolate, dar vor să scape de grija copiilor, pot apela la serviciile unui astfel de angajat. Oaspeții cazați în astfel de vile au, deseori, la dispoziție și restaurante dedicate“, mai afirmă Simona Radu de la Hello Holidays.

Prețul unui pachet la astfel de vile care pot avea chiar și șase dormitoare, living mare și chiar piscine private începe de la 1500 de euro de persoană pentru un sejur de șapte nopți.

Românii încep să caute Turcia și pentru evenimentele mai speciale, nu doar pentru vacanțe. Mihaela Ellibeș, ghid turistic la Summer Tour specializat pe zona Antalya, a fost martoră la cel puțin o cerere în căsătorie. În cei 30 de ani de carieră pe Riviera turcească, Mihaela Ellibeș a fost martora evoluției turismului de acolo. „Diferențele sunt foarte mari. Când am ajuns eu aici, un ghid lucra de la Tekirova (în Kemer) până în Alanya. Acum, totul e mai structurat“. Și, la fel ca alți colegi din breasla sa, ghidul de la Summer Tour a contribuit la creșterea numărului de turiști români în Turcia. „Cu mult zâmbet, încerc să-i fac pe români să iasă din resorturi și să vadă frumusețile acestei țări la început prin ochii mei“.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

3 Comentarii

  1. Ete fleosc…ca doar nu merg la mamaia sa fiu jecmanit.
    Cred ca Ballatonul e mai aproape si mai civilizat.
    Ori Adriatica…mai vedem!

  2. La noi, crește exclusivist atractivitatea Litoralului prin scumpiri.

  3. Balatonul este un lighean. Doar daca vecinii de peste gard vin peste saptamana acolo si este suficient sa puta peste tot a urina.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.