UBER a plătit impozite de trei ori mai mari decât nouă firme de taxi, cumulat


Cele mai mari nouă companii de taxi din Bucureşti au plătit către stat, în 2016, un impozit pe profit de trei ori mai mic decât serviciul de car sharing Uber. Conform datelor raportate către Ministerul de Finanţe, companiile de taxi au achitat cumulat  61.224 de lei, în timp ce Uber a plătit un impozit pe profit de 187.000 lei.

Uber este activ pe pieţele din Bucureşti, Timişoara şi Cluj. Cifrele publicate de Ministerul de Finanţe atrag atenţia nu doar asupra impozitelor scăzute plătite de fiecare firmă de taxi în parte, ci şi asupra faptului că unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţă par să nu înregistreze, aproape niciodată, profit. Astfel, firme precum Speed Taxi, Pelicanul Grup Taxi sau Bageti Star nu au plătit impozit pe profit în niciun an din perioada 2012-2016. Lista numelor care nu au avut de plată impozit pe profit în anul 2016 este, însă mult mai mare, şi include şi alte nume, precum Meridian Taxi sau Auto Cobălcescu.

Potrivit datelor oficiale, cei mai profitabili dintre taximetrişti sunt cei de la Taxi Glucoza, care, doar în 2016, au plătit 36.341 de lei, adică jumătate din impozitele plătite de toate cele 9 companii mari din piaţă, asta deşi se află doar pe locul al 7-lea în top. Următorii contribuabili sunt Cristaxi Sevice, cu un impozit pe profit de 12.016 lei, în 2016 şi Prof Taxi, care a datorat statului puţin peste 7.500 de lei, în acelaşi an.

Taxe suplimentare 

 De cealaltă parte este  Uber România care, doar în 2016, a plătit la bugetul de stat 187.000 de lei. La această valoare se adaugă şi taxele suplimentare pe care le plătesc şoferii parteneri Uber, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale. În 2016, spre exemplu, 100 de şoferi Uber au plătit 320.000 de lei, aferenţi acestor dări.

Dacă impozitul pe profit plătit de Uber în România este explicabil prin numărul tot mai mare de utilizatori ai aplicaţiei de car sharing, nu la fel de uşor se explică şi profiturile mici sau chiar inexistente ale unor firme de taximetrie cu experienţă, precum Speed Taxi, Pelicanul sau Meridian Taxi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

5 Comentarii

  1. Cuuuuuuum? Preacinstitii taximetristi? Aia care nu pun aparat si nu au niciodata rest? Ei care se bateau cu pumnii in piept ca sunt mari contribuabili la bugetul de stat si ca isi iubesc tara??? Ca ei sunt roamani adevarati si sa nu ii suparam ca poate ies in strada si ne arata ei noua. Ca Uber sunt nista mafioti care fura „banii tarii” si duc banii „in strainatate”. Ce ciudat.. Datele de la bugetul de stat ii contrazic pe „Nu-merg-dăcît-în-Militari-boss”.

  2. Eu folosesc exclusiv TAXI. Cu ocazia articolului astuia am aflat ce firme sa ocolesc de acum, deci sa recapitulam: SPEED, MERIDIAN, COBALCESCU, PELICAN. Perfect! Baietii astia incepand de azi nu mai vad de la mine nici o cursa iar maine o punem de o postare de boicot pe blogul personal si promovare cat cuprinde!

    Amin!

  3. Foarte bine ! Chiar sa se mareasca taxele impuse corporatiei UBER . Aceasta UBER este o Corporatie si este regulata prin sistemul corporatist . Taximetristii sint fratii nostrii , indivizi nascuti vii soverani si lucreaza pentru traiul zilnic si nu ar trebui sa plateasca nici un fel de taxe . Atunci si transportul ar fi mai ieftin .

    • Cu ce te incalzeste daca fratii tai te fura si te lasa cu ochii in soare, pentru ca nu merg decat unde vor ei, nu unde vrei tu? Ca de comanda nici nu poate fi vorba, suni, zici ce vrei, iti canta 5 minute o melodia idioata apoi inchid sau iti spun ca nu exista masini. Si asta nu e intaplator, e regula. Prizi comanda doar daca ai mare noroc.

  4. Uber pare a fi unul din putinele exemple pozitive ale functionarii unei compani straine pe teritoriul Romaniei. De fapt forta de munca, utilajele(masinile) sunt toate romanesti, 100%, doar ca se lucreaza dupa organizare, reguli si disciplina de afara. Asta pana cand toate firmele romanesti vor fi puse la pamant dea-valma indiferent daca lucreaza corect si bine sau hoteste si prost. Dupa care si Uber se va adapta prin soft si altele, iar cand va scapa de concurenta, va deveni tot mai smechera in comportamentul fiscal, caci uncle Sam, e intangibil cu mult mai mult pentru fiscul mioritic, decat taietorii de lemne ai dulapului sasesc. In fond Uber inseamna in germana deasupra, peste, similar Over in engleza.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.