Udrea îşi subordonează publicitar primarii

Ministerul Turismului şi Dezvoltării pregăteşte un act normativ care stabileşte noii reguli referitoare la panotajul outdoor. Autorităţile locale riscă amenzi mari dacă nu se conformează.

Autorităţile locale ar putea pierde o sursă importantă de venituri şi, în plus, riscă să încaseze amenzi usturătoare dacă nu se conformează noilor reglementări privind publicitatea stradală. Un proiect de lege aflat în dezbatere la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale schimbă radical modul de realizare a publicităţii outdoor.

Astfel, dispar panourile şi bannerele din intersecţii, de pe sediile administraţiei centrale şi locale, de pe pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane, de pe suprafaţa vitrată a clădirilor. De asemenea, dispar panourile publiciatre de pe trotuarele cu o lăţime mai mică de 2,15 metri.

Bannerele sunt aşezate la o înălţime de 5 m de axul drumului, cu o frecvenţă mai mare de 100 m şi nu pot staţiona mai mult de o lună pe acel amplasament.

în plus, proprietarii de panouri publicitare sunt obligaţi să transmită informaţii de interes public şi local, dar şi informaţii de interes public în cazul unor situaţii de urgenţă, pe baza unor protocoale.

„Nerespectarea de către primar, respectiv primarul general al municipiului Bucureşti a obligaţiilor din acest regulament-cadru” aduce amenzi de 30.000-50.000 de lei. De asemenea, autorităţile locale sunt obligate să posteze anunţuri de mică publicitate de interes general şi să verifice dacă proprietarii panoorilor/bannerelor respectă regulamentul, în caz contrar tot autorităţile locale riscând sancţiuni de la Inspecţia în consttrucţii.

„Este adevărat că publicitatea stradală aduce bani la bugetele locale. Trebuie făcută însă precizarea că aproape o treime din panourile publicitare sunt construite ilegal (peste 6500 la nivel naţional) şi, deci, nu se încasează taxe pe ele. Mai mult, la două luni după semnalarea acestor nereguli, nici 3% dintre cazuri nu fuseseră rezolvate de administraţiile locale. Motivele variază de la dezinteres, până la interese. Iată de ce administraţiile locale nu pot reglementa fiecare în parte publicitatea stradală”, şi-a motivat Elena Udrea iniţiativa legislativă, într-o postare pe blogul personal.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.