UE slăbește șurubul pentru mașinile poluante

Comisia Europeană a răspuns solicitărilor producătorilor auto și a acceptat să le acorde trei ani pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2 în 2025 pentru mașinile și camionetele lor, în loc de unul, a anunțat luni președintele CE, Ursula von der Leyen.

Îndeplinirea țintelor depindea de majorarea vânzărilor de vehicule electrice (EV), un segment unde producătorii auto europeni sunt în urma rivalilor din China și Statele Unite.

”Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto”, a spus Ursula von der Leyen. Propunerea, care va fi prezentată luna aceasta, trebuie aprobată de guvernele UE și de Parlamentul European, a explicat șeful CE.

După acest anunț, acțiunile Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au crescut la Bursa de la Frankfurt.

Surse din industrie au declarat pentru Reuters că acordul ar trebuie să se bazeze pe media perioadei 2025-2027.

Producătorii auto din blocul comunitar avertizează de mai multe luni că riscă să ajungă în situația în care vor trebui să plătească amenzi de 15 miliarde de euro pentru că nu vor reuși să respecte țintele privind emisiile de CO2 din 2025, citând încetinirea cererii pentru vehiculele electrice.

Comisia Europeană a purtat discuții cu industria auto pentru a răspunde la provocările cu care se confruntă sectorul, inclusiv pe partea de reglementare, și intenționează să publice miercuri planul de acțiune pentru industria auto a blocului comunitar, pentru a se asigura că producătorii auto europeni își pot electrifica flotele și concura cu rivalii mai avansați din China și Statele Unite.

Directorul de strategie de la Renault SA, Josep Maria Recasens, a afirmat recent că este ”100% sigur” că modificările care vor fi introduse vor oferi producătorilor de automobile o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare.

”Nu este vorba să fie abandonate sau întârziate țintele. Este vorba să fim flexibili cu privire la modul în care aceste ținte sunt atinse. În caz contrar, care este alternativa? Să plătești amenzi sau să închizi uzine?”, a spus Josep Maria Recasens.

Recomanda

4 Comentarii

  1. Energia continuta de 1 kg de benzina este de 10 ori mai mare decit energia continuta de cea mai performanta baterie electrica de 1 Kg.
    Numai incalzirea la interior a masinii electrice pe timpul iernii consuma cam 2 – 3 kilowati in fiecare ora si se face excusiv din baterie.

  2. @fleto: cu un plin la diesel faci 1000km. Iar la electrice, o baterie de schimb costǎ 15.000 euro. Și ca regulǎ generalǎ, când ceva este scump înseamnǎ cǎ e foarte greu de produs (nu vorbim de gențile Hermes). Cu cât e mai greu de produs, cu atât este mai poluant.

  3. Există țări care interzic mașinile electrice și hibrid, rămânând pe mașini clasice pe combustibil, se întâmplă de vreo 2 ani, și nu e bășcălie! Acum, că e bosul de la Tesla in curtea guvernului american, sa nu ne trezim că e obligatoriu mașini electrice pentru uz personal.

  4. „citând încetinirea cererii pentru vehiculele electrice.”
    Sunt scumpe si nefiabile.
    Ca sa parcurgi 1000 km cu 2-3 persoane si ceva bagaj trebuie sa incarci de minim 2 ori, dar mai degraba de 3 ori.
    Cea ce inseamna ORE la alimentare.
    Asa mi-a zis cineva care lucreaza in domeniu, vanzari de masini noi inclusiv electrice.
    La o benzinara plinul se face in 10 minute. Si sigur parcurgi 500 km cu un plin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.