Un strălucitor show de modă, Moschino

Nu a fost un simplu defileu de modă, ci o mare sărbătoare cu muzică, amintiri, prieteni şi noutăţi. Totul a început cu un video reprezentându-l pe stilistul italian Franco Moschino, sub titlul “Ciao Franco!”. Parcă ieri era 1983, când pe scena modei a sosit Franco cu al său “Moschino Couture”, într-un fel de haos organizat. După frecventarea Academiei de Artă de la Milano, lucrează ca ilustrator de modă freelancer. În 1971, devine desenatorul lui Gianni Versace, cu care colaborează timp de şase ani şi care avea să declare despre el: “Desena divin”. Avea 33 de ani când s-a hotărât să se lanseze în această nouă aventură. Era un bărbat încântător, căruia îi plăcea să râdă, dar se şi enerva foarte repede. Franco a realizat creaţiile “Moschino” pentru 11 ani, dispărând foarte tânăr, la vârsta de 44 de ani.

La început, moda sa era axată pe casual şi jeans, dar curând s-a extins la lenjerie, rochii de seară şi pantofi, ba chiar parfumuri. În acelaşi timp, realizează o expoziţie cu propriile picturi, intitulată “Anii haosului”.

Creaţiile sale îşi propun să fie parodice şi critice faţă de lumea modei, reelaborând piese clasice cărora le adaugă detalii bizare, ca în cazul fustelor realizate din cravate, al T-shirt-urilor pe care era scris „Moschifo”.

Alături de el a fost Rosella Jardini, directorul creativ al mărcii, prietena sa, timp de 20 de ani. După dispariţia lui, Rosella Jardini a continuat să creeze colecţii în linia stilistică concepută de Franco şi aceasta este şi cheia succesului Casei Moschino. Toate creaţiile au fost vândute acum cu eticheta “Moschino 30”.

Au năvălit în scenă, după proiecţia video-ului, adevăratele regine ale seratei, top modele istorice, îmbrăcate cu piese emblematice ale mărcii: Pat Cleveland, modelul de origine afro-americană cu ţinută de ducesă rusoaică, muza celebrului ilustrator Antonio Lopez, cu o bustieră având desenată o vacă tricoloră, cunoscută, de fapt, pentru reclama parfumului “Cheap and Chic”, marcă lansată în 1988, la cinci ani după naşterea brandului “Moschino Couture”. Au urmat pe podium Violeta Sanchez, cu un turban cu ursuleţi de pluş, Amalia cu rochie-steag…

Lacrimi şi zâmbete, îngeri şi diavoli, carabinieri şi bandiţi. Bon ton-ul s-a îmbinat cu ironia, cu pizza, cu spaghetele, cu mandolina, cu pălăriile în stil cowboy, cu rochiile-ţigaretă şi spiritul de “mascalzone”. Toate acestea au existat în cei 30 de ani.

Oaspeţii s-au ridicat şi au început să aplaude ritmat. Peste 80 de modele, traversând o frumoasă poveste. Restul a reprezentat colecţia primăvară-vară 2014, desenată de Rosella Jardini, cu “fata cea bună” şi “fata cea rea”, cu sora medicală, camerista, biciclista, călugăriţa, care au declinat “bad girl” şi “good girl”.

Lungimile au fost mini, midi şi maxi. Culorile, de la alb la negru, de la albastru denim la auriu, de la roz pudră la maron glacè, de la albastru cerului la roz pastel şi roşu…

Materialele: de la mătase la piele, de la bumbac la lycra, de la tul la dantelă, de tweed la denim, de la lurex la satin şi organza.

O notă specială este adusă fiecărei propuneri graţie accesoriilor: cercei de creolă, pălării de cowboy, coliere şi cercei cu perle, centuri cu litere din metal aurit, ochelari de soare retro, mănuşi scurte, berete şi genţi mari din piele, multe bijuterii fantezi.

Fustele vaporoase au alternat cu mini şorturi, cu jachete din stofă buclată cu fermoare metalice, cu broderii din perle pe rochii din materiale lejere şi transparente, dar şi cu trandafiri brodaţi. Au dominat albul, negrul şi roşul, între motive cu dungi şi grafice, dantele, volane şi lanţuri.

Un măreţ spectacol, împodobit cu o fundă roşie, care anunţa un defileu nonconvenţional. Colecţiile au fost un omagiu adus geniului care a ştiut să se gândească la modă ca la un joc, stârnind nenumărtate polemici, dar şi un surâs. Apoi, modelele au ţâşnit pe scenă dansând pe notele muzicale ale anilor ’80.

Cum este femeia întruchipată de Moschino? Visătoare, inteligentă, nostalgică, proiectată totuşi către viitor.

Fiecare vitrină a fost ca o punere în scenă prin capacitatea de a interpreta feminitatea. Am putea spune că vitrinele lui Moschino sunt ca un bilet de prezentare scris de mână, care demonstrează caracterul şi personalitatea celui care l-a scris.

Serata, la care au participat peste 600 de persoane, s-a transformat într-un spectacol de mare frumuseţe, cu un tablou vivant stil Moschino şi Gloria Gaynor, care cânta “I am what I am”…

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.