Va fi haos: Traseele STB din NV Capitalei, modificate

 Liniile de tramvai, troleibuz și autobuz din cartierele Chitila, Bucureștii Noi și Dămăroaia vor fi modificate semnificativ începând de sâmbătă, 24.08.2024, ca urmare a executării lucrărilor de construire a magistralei de metrou M6 (ce vor porni din zona Piața Clăbucet – Pod CFR Constanța), după cum urmează:

 

 

 

1. Linii de tramvai:

  • Vor fi suspendate trei linii (din data de 24.08.2024): 3, 24 şi 45.
  • Vor fi ȋnfiinţate două linii: 42 (din data de 24.08.2024) și 53 (din data de 26.08.2024).

Așadar, noua linie de tramvai 42 va funcționa între „Vasile Pȃrvan” şi „Piaţa Presei”, pe următorul traseu:

  • Pe sensul spre „Piața Presei”: „Vasile Pȃrvan”, Calea Plevnei,  Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzeşti, Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popişteanu, Bd. Expoziției, „Piața Presei”;
  • Pe sensul spre „Vasile Pârvan”: „Piața Presei”, Bd. Expoziției, Str. Aviator Popişteanu, Str. Dornei, Str. Puțul lui Crăciun, Bd. Ion Mihalache, Piața Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Calea Plevnei.

Noua linie de tramvai 53 va funcționa ȋntre terminalele „Mezeş” şi „Cartier Dămăroaia”, pe următorul traseu:

  • Pe sensul spre „Cartier Dămăroaia”: „Mezeş”, Şos. Chitilei, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, „Cartier Dămăroaia”;
  • Pe sensul spre „Mezeș”: „Cartier Dămăroaia”, Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Şos. Chitilei, „Mezeş”.

2. Linii de troleibuz:

  • Vor fi modificate trei trasee (din data de 24.08.2024): 86, 93 și 97
  • Va fi înființată o linie (din data de 26.08.2024): 95

Așadar, linia de troleibuz 86 va funcționa pe un traseu modificat, cuprins între „Arena Naţională” şi „Clăbucet”, ca urmare a realizării bretelei de ȋntoarcere pentru troleibuze pe Calea Griviţei, astfel:

  • Pe sensul spre „Clăbucet”: „Arena Naţională”, Bd. Pierre de Coubertin, Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Piața Foișorul de Foc, Str. Traian, Bd. Dacia, Bd. Lascăr Catargiu, Str. General Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, „Clăbucet”;
  • Pe sensul spre „Arena Națională”: „Clăbucet”, Calea Grivitei, Str. Gheorghe Polizu, Str. Occidentului, Str. General Gheorghe Manu, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Dacia, Str. Traian, Piața Foișorul de Foc, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin, „Arena Naţională”.

Linia de troleibuz 93 va funcționa, pe sensul spre Gara de Nord, pe breteaua din zona staţiei de metrou „1 Mai”.

Linia de troleibuz 97 va funcţiona pe un traseu modificat, cuprins ȋntre terminalele „Clăbucet” şi „Pasaj Mihai Bravu”, astfel:

  • Pe sensul spre „Pasaj Mihai Bravu”: „Clăbucet”, Calea Griviței, Bd. Dacia, Str. Traian, Bd. Nerva Traian, Calea Văcărești, „Pasaj Mihai Bravu”;
  • Pe sensul spre „Clăbucet”: „Pasaj Mihai Bravu”, Calea Văcărești, Bd. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Piața Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, „Clăbucet”.

Noua linie de troleibuz 95 va funcționa ȋntre terminalele „Dridu” şi „Străuleşti”, pe următorul traseu:

  • Pe sensul spre „Străulești”: „Dridu”, Str. Pajurei, Bd. Bucureştii Noi, „Străuleşti”;
  • Pe sensul spre „Dridu”: „Străuleşti”, Bd. Bucureştii Noi, Str. Pajurei, „Dridu”.

 

3. Linii de autobuz:

  • Vor fi modificate trei trasee (din data de 24.08.2024): 381, N113 și N117
  • Va fi înființată o linie navetă (din data de 24.08.2024): 686
  • Vor fi înființate TEMPORAR două linii navetă (vor funcționa doar în zilele 24.08.2024 și 25.08.2024): 653 și 695

Așadar, linia de autobuz 381 va funcționa, pe sensul spre „Piața Reşiţa”, pe breteaua din zona staţiei de metrou „1 Mai”. De asemenea, capătul de linie („Clăbucet”) va fi relocat pe Calea Griviţei, ȋntre breteaua menționată şi Str. Clăbucet.

Linia de noapte N113 va funcționa între terminalele „Piața Unirii 2” și „Mezeș”, pe următorul traseu:

  • Pe sensul spre „Mezeș”: ”Piața Unirii 2”, Aleea II, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Str. Soveja, Calea Griviței, Șos. Chitilei, terminal „Mezeș”;
  • Pe sensul spre „Piața Unirii”: „Mezeș”, Șos. Chitilei, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mircești, Str. Caransebeș, Str. Clăbucet, Bd. Ion Mihalache, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II, terminal „Piața Unirii 2”.

Linia de noapte N117 va funcţiona ȋntre „Piața Unirii 2” şi „Străuleşti”, pe următorul traseu:

  • Pe sensul spre „Străulești”: Piața Unirii 2, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Str. Soveja, Calea Griviței, Bd. Bucureștii Noi, „Străulești”;
  • Pe sensul spre „Piața Unirii 2”: Străulești, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mircești, Str. Caransebeș, Calea Griviței, Bd. Dacia, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, Piața Unirii, „Piața Unirii 2”.

Linia navetă de autobuz 686 va asigura preluarea călătorilor pe un traseu cuprins ȋntre „Dridu” şi „Clăbucet”, astfel:

  • Pe sensul spre „Clăbucet”: „Dridu”, Str. Pajurei, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mirceşti, Str. Caransebeş, Str. Clăbucet, „Clăbucet”;
  • Pe sensul spre „Dridu”: „Clăbucet”, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popişteanu, Str. Dornei, Calea Grivitei, Str. Pajurei, „Dridu”’.

Linia navetă de autobuz 653 va asigura preluarea călătorilor (doar în zilele de 24-25.08.2024) pe un traseu cuprins ȋntre „Mezeş‟ şi „Cartier Dămăroaia”, astfel:

  • Pe sensul spre „Cartier Dămăroaia”: terminal „Mezeș”, Şos. Chitilei, Bd. Bucureștii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, terminal „Cartier Dămăroaia”;
  • Pe sensul spre „Mezeș”: terminal „Cartier Dămăroaia”, Str. Piatra Morii, rond Piaţa Morii, Str. Piatra Morii,  Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Şos. Chitilei, terminal „Mezeş”.

Linia navetă de autobuz 695 va asigura preluarea călătorilor (doar în zilele de 24-25.08.2024) pe un traseu cuprins ȋntre „Dridu” şi „Străuleşti”, astfel:

  • Pe sensul spre „Străulești”: terminal „Dridu”, Str. Pajurei, Bd. Bucureștii Noi, terminal „Străuleşti”;
  • Pe sensul spre „Dridu”: terminal „Străuleşti”, Bd. Bucureștii Noi, Str. Pajurei,  terminal „Dridu”.

 

4. Stații noi:

În zona reorganizată vor funcționa trei stații noi de transport public: „Carpați”, amplasată pe strada Carpați, „Caransebeș”, amplasată pe strada Caransebeș și „Soveja”, amplasată pe strada Aviator Popișteanu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

2 Comentarii

  1. Care este propunerea autoritatilor locale pentru pietoni ca sa treaca pe sub Podul Constanta din zona Soseaua Chitilei/Bd.Bucurestii Noi catre zona Calea Grivitei/Bd.Ion Mihalache? Sa treaca pe jos pe sub calea ferata in conditiile in care STB nu mai asigura transportul intre cele doua zone? Stim cu totii in ce conditii sunt trotuarele pe sub pod. Chiar nu se puteau face niste trotuare practicabile pe sub pod, inainte de a inchide circulatia, cu borduri inaltate pentru a proteja pietonii?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.