Vânzările de maşini nepoluante, peste cele diesel

Vânzările de mașini electrice și hybrid a depășit anul acesta, pentru prima dată, vânzările mașinilor cu motoare diesel, a anunțat joi Ministerul Mediului, care susține că această creștere se datorează stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS.

Datele au fost prezentate joi la o întâlnire a ministrului Mediului, Tánczos Barna, cu reprezentanții Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluția pieței auto din România, din perspectiva posibilităților de îmbunătățire a programelor de stimulare a pieței autoturismelor nepoluante.

Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcție de tipul de motorizare, în primele șapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in și full hybrid) au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total, arată Ministerul Mediului.

Motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, mașinile electrice (Full Electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2021, reprezentau doar 1,9% din piață.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu pași repezi de sfârșitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe mașini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendință atât la nivel european, cât și la nivel național unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor mașinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an. Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluție și mai spectaculoasă, o creștere a cotei de piață cu 300% în primele șapte luni, față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înțeleagă din ce în ce mai bine importanța transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creșterea stimulării pieței de auto verzi în următorii ani”, a declarat ministrul Tánczos Barna.

Totodată, ministrul a anunțat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziției automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.

„Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci și autovehiculele destinate transportului de persoane și marfă. De aceea, venim în sprijinul agenților economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice și hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact și la analiza pieței împreună cu reprezentanții producătorilor și ai importatorilor auto și vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023”, a precizat ministrul.

Conform acestuia, programul Rabla Plus pentru flote comerciale urmează să fie lansat în 2023.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

19 Comentarii

  1. „Volvo spune că emisiile de CO2 din fabricarea vehiculelor electrice pot fi cu 70% mai mari decât modelele pe benzină – și susține că poate dura până la 9 ani de condus [nm 70.000 mile sau 114.000km] înainte ca acestea să devină mai ecologice decît cele pe benzină”.
    A se băga de seamă că se feresc ca dracu de tămîie de diesele, mai eficiente și nepoluante decît cele pe benzină și, vezi Volvo, cele electrice.
    Cei cu ecologeala ce ziceți?
    Volvo says emissions from making EVs can be 70% higher than petrol models – and claims it can take up to 9 YEARS of driving before they become greener

  2. „Mașini nepoluante” a caror fabricație poluează la mare greu.?
    Plantați copaci sa reduceți poluarea !

  3. Vrăjeala! Hoțul (adică nemții) după ce a fost prins furând (scandalul Dieselgate) acum strigă in gura mare: “Hoții!”

  4. Cum sunt sticlele de plastic prin vai si paduri asa vor fi aruncate bateriile uzate. Astea nu polueaza mediu. Dar la fabricarea lor, dar la extragerea litiului din pamant???
    Minciuni globaliste. Bagati tramvaie si troleibuze in orase si scoateti autobuzele pe motorina. Bagati trenuri electruce si scoateti tirurile pe motorina.

  5. Hidrogenul si masinile cu „celule de putere” ce obtin din reactia hidrogenului cu oxigenul energie electrica, nu arderea hidrogenului in contact cu aerul din atmosfera. Asta este deocamdata cea mai buna solutie pentru mediu.
    S-au scris, s-au prezentat tot felul solutii pentru masinile electrice dar nu inlocuiesc confortul psihic dat de prezenta unui rezervor de combustibil – orica ar fi acela – ce poate fi reumplut in cateva minute pentru a-ti asigura inca 700-1000 km autonomie. Mai ales iarna. . . cand bateriile consuma cam 20% din energie pentru a le mentine o temperatura optima si a preveni descarcarea lor.

  6. Sa vedeti ce de masini tari stationate pe liber in caz de restrictii consum energie electrica sau preturi uriase! Atunci jelanie si schelalaiala! Apropo, la momentul zero cand au pus in practica fabricarea acestor masini electrice, au primit semnatura fatucai de la poluare globala? Doar intreb:
    – De ce nu se consuma kerosen in loc de benzina sau motorina? Kerosenul nu pute si nu scoate fum asa tare ca benzina si motorina.

  7. luati-va toti electrice ,numai asa o sa scada pretul la motorina

  8. Unde le vinde, tată? Ca francezii au renunțat la electrice acum vreo 2-3 luni, când a luat foc un autobuz in juma’tea Parisului si-a ars in cateva minute ca un pai.

  9. Foarte mult polueaza nilioanele de TIR uri si DUBE care strabat orasele in lung si in lat. Pentru ca transportul electric nepoluant pe CFR a fost distrus.

  10. Ceva se uita !

    Masinile ELECTRICE la fel ca MORILE de VANT 😀 ELECTRICE
    sunt MEGA-MASSIV-SUBVENTIONATE de stat !

    ce va urma insa cand statul nu va mai subventiona din cauza lipsei MEGAWATTILOR (verzi!)
    masinile electrice ?

    THIS IS THE QUESTION !
    Faptul ca „EOLIANELE” n-au randament si-si scumpe fara subventii se deja stie in GERMANIA !

    🙂

  11. De unde atatea masini „verzi”. Am fost la reprezentanta Toyota pentru o revizie curenta. Prius prime 2020. In salonul de prezentare aveau 3 masini din care 1 masina era un model vechi de expozitie. In curte cateva SUV-uri si vreo 15 masini la mana a doua. Nici un hibrid sau plug-in/hybrid. Dupa 15 luni am o medie de consum de 2.2 lt/100km. Iarna am urcat pana la 2.7 lt/100km.

  12. Ghici ghicitoare: când se vor uza bateriile (5-6 ani) cât va costa una nouă (la Tesla actual e cel puțin o treime din valoara mașini). Cam scump pentru o reîncărcare chiar la 5-6 ani. Greta Trotineta știe astas???

  13. cum nepoluante? merg in bataia vantului? Cat de simplista e propaganda ca electricitate nu-i poluanta. 1. in mare se produce fie din arderea unui combustibil fie din reactia de fisiune, in toate raman deseuri fie CO2 si alti oxizi fie deseu radioactiv, e drept ca mai e energie hidro, eoliana si fotovoltaica, dar numai intamplator. Al II lea poluant este campul electro-magnetic care e nociv, ca si telefonul, pot produce boli grave…a ”trece” pe curent este mai nociv decat un motor clasic…

  14. Vrajeala ordinara ! Care masini diesel ? Ca oricum le-au distrus motoarele !

  15. Romanasii milogi au ramas pe creiere cu ideea ca masina „diesel’ este ieftina de cand furau motorina de la tractoarele si basculantele comuniste si o vindeau ieftin amatorilor. Fenomenul a disparut dat prostia a ramas in capetele fomistilor. In America nimeni in afara de arabi si romani (osenii) nu se inghesuie sa-si cumpere „dizale”. Cei care vor sa-si cumpere azi masini noi au o singura optiune valabila: electrica. Altfel peste cativa ani cand vor vrea sa scape de masinile clasice nu le va cumpara nimeni. Fier vechi va scrie pe ele.

  16. @Mishto: De-aia l-au convins fritzii pe Musk sa le faca acasa o fabrica care sa scoata pentru inceput 500 de mii de Tesla pe an. Spera sa invete si ei cate ceva.

  17. ce minciuni :))) sheeepleeee experiment. este un experiment pentru oamenii care se pare ca Nu pot avea liber arbitru, refuzand sa gandeasca. o sala de asteptare, unde omaneii asteapta pe scaune. brusc, se aude o sonerie, iar unul dintre asezati se ridica. ceilalti se uitausor mirati (dar nu prea mult) si il imita pe cel ridicat. cel riidicat se aseaza, toti urmandu-i rand pe rand exemplul. cand isi dau seama ca este totul un experiment este mult prea tarziu. fabulos…se pare ca multi oameni in fapt sunt chioar maimute – NICI MACAR PRIMATE!
    https://purplepower.is/videos/the-waiting-room-experiment/

  18. @Aiurea!

    NU ! Nu fritzii !
    Cine i-a „convins” sa-si faca fabrica TESLA i-a convins sa-si inchida „CU FOLOS” si NORDSTREAM2 … istetzule ! 🙂
    Apropeaux … ce se mai aude de actiunile TESLA …si INSIDERKNOWING-ul lui mishteaux de-acum o saptamana (esti la curent ?)
    Tie chiar nu ti-e supect in ante-cunoastre MISHTEAUX (cati mai stiau ca Elon M. v-a vinde ACTIUNIN in valoare 7 miliarde doar ca sustina pretul electicelor, vezi comentariile recente ale suspetului mishtokar, inaintze ca asta sa devina public 😀 😀 😀
    )
    Pe tine chiar nu te mira … lejeritatea 🙂 cu care profeteste mishteaux …chestii care ULTERIOR SE CHIAR INTAMPLA ?
    Nu faci legatura SUBTERANA …intre pseudo-predictia lui mishteaux si …dossarul singurului presedinte (MACRON) in pivnita … viitorului presedinte american ?
    NU crezi ca mishteaux are un IQ nativ-natural < 145 ?

    PS: poate vrei sa sti PUNCTUAL(!) ce urmeaza la nemti …si … nu sti cum sa-ntrebi ???
    MISHETAUX E ATAT DE SPECIAL incat poate vi intels doar de …"SPECIALI" ! Vdetiva de "coaltia" in disolutie-n toamna a voastra !
    Spargerea ei va veni DIN EXTERIOR ! 🙂
    😉

  19. pentru multi nu e STRANIU cum stai mishteaux ca TESLA va vinde actiuni pentru a-si sutsine pretul
    inaintea tuturor …celor oficiale

    mishteaux … e de_obicei/de_regula discret … desi cate-odata 😛 … mai zice 1 la mie … din ce-i obligat sa ANTE-stie, mie la mie !

    Multi vad, putini pricep !
    (mishteaux asta e caz de manual … cometariile lui trebuie studiate si PATOLOGIC 😀 si ECONOMIC si INFORMATIONAL !!!)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.