Volvo, capul unui cartel în România

Consiliul Concurenţei a sancţionat compania Volvo România SRL cu o amendă în valoare de peste 13 milioane lei (aproximativ 2,65 milioane euro), pentru înțelegeri anticoncurențiale pe piața distribuției de camioane noi, medii și grele marca Renault.

În urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că Volvo România SRL și distribuitorii din rețeaua sa de distribuție selectivă s-au înțeles în privința teritoriului în care aceștia puteau revinde camioanele noi, medii și grele marca Renault. Astfel, au stabilit să nu comercializeze acest tip de camioane în afara teritoriului României.

Înțelegerile privind împărțirea pieței erau prevăzute și puse în practică prin clauzele contractelor, negociate şi semnate de Volvo România cu distribuitorii. Prin aceste înțelegeri companiile nu se mai concurau între ele, clienții neavând posibilitatea de a alege, în acest fel, afectând concurența la nivel național, precum și comerțul între statele membre.

Volvo România SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenței şi, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Volvo România SRL, membră a Grupului Volvo, este succesoarea Renault Trucks România SRL, cu care a fuzionat în anul 2013. Volvo România SRL este unic importator de camioane noi, medii și grele marca Renault pe piața românească.

Invesțigația a fost declanșată în urma unei cereri de clemență depusă de un distribuitor, care a primit imunitate la amendă pentru că a cooperat cu autoritatea de concurență în cadrul programului de clemență.

Politica de clemenţă este un instrument prin care Consiliul Concurenței poate aplica un tratament favorabil companiilor implicate într-o înţelegere de tip cartel și care cooperează cu autoritatea de concurenţă în vederea descoperirii şi sancţionării acestor practici anticoncurenţiale.

Politica de clemenţă este un concept preluat din practica internaţională, unde utilizarea acestuia s-a dovedit a fi un instrument eficace în combaterea cartelurilor.

Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în acest tip de înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Legea concurenței interzice orice înțelegeri sau acorduri între companii care restrâng sau denaturează concurența pe piața românească.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

2 Comentarii

  1. De BMW nimic-nimic? Nu, că poliția e cu ei! Si Iohohanis! Chiar și duoamna Carmen, că-i scoate în evidență genunchii.

  2. Daca nu ma insel, e firma nemteasca! Ia sa vedem finalul acestor sanctiuni! Nu uitati sa urmariti actiunea si sa ne anuntati.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.