Producătorul global de sisteme terestre Otokar şi C.N. Romtehnica S.A. au semnat miercuri un contract multianual în valoare de 4,26 miliarde de lei (aproximativ 857 milioane de euro fără TVA) pentru furnizarea a 1.059 de autovehicule 4×4 tactice blindate de tip uşor COBRA II către Ministerul Apărării Naţionale (MApN).
Potrivit unui comunicat transmis joi, cea mai mare parte din autovehiculele COBRA II 4×4 vor fi fabricate local, în România.
Contractul prevede că primele 278 de autovehicule 4×4 tactice blindate de tip uşor COBRA II vor fi produse în Turcia, iar celelalte 781 vor fi fabricate în România. Livrările sunt planificate să fie realizate în loturi, pe parcursul a cinci ani, începând cu ultimul trimestru al lui 2025. Licitaţia include, de asemenea, unele servicii integrate de sprijin logistic, pe lângă cele 1059 de autovehicule 4×4 tactice blindate de tip uşor.
Otokar a depus, în 20 martie 2024, oferta în cadrul procedurii de achiziţie de autovehicule 4×4 tactice blindate de tip uşor, iniţiată de compania C. N. Romtehnica S.A., ca reprezentant al Ministerului Apărării Naţionale. În urma finalizării cu succes a etapelor de calificare, de evaluare tehnică, de testare şi de evaluare a ofertei financiare, la 4 octombrie 2024, Otokar a fost declarat câştigător al procedurii de achiziţie.
Autovehiculul tactic blindat COBRA II 4×4, produs de Otokar, este utilizat în mod activ de peste 20 de utilizatori din 13 ţări.
Ca un rezultat al celor aproape 40 de ani de experienţă a Otokar şi a capacităţii demonstrate de producţie în industria de apărare, COBRA II este proiectat ca o platformă modulară care poate fi dezvoltată pentru diferite cerinţe de misiune. Începând cu 2013, COBRA II a fost proiectat şi produs în mai mult de 30 de versiuni diferite, în conformitate cu cerinţele şi nevoile utilizatorilor săi. Autovehiculul COBRA II care a fost oferit la licitaţie de Otokar, va fi, de asemenea, special echipat în conformitate cu cerinţele tehnice şi tactice ale MApN.
În plus faţă de mobilitatea sa superioară, COBRA II oferă protecţie ridicată împotriva ameninţărilor balistice, a minelor şi a dispozitivelor explozive improvizate. COBRA II este potrivită pentru integrarea unei game largi de opţiuni de arme şi echipamente de misiune, se arată în comunicat.
Otokar a fost înfiinţată în 1963, într-un moment în care iniţiativele de industrializare şi modernizare erau lansate în Turcia. Cu o suprafaţă de producţie de 552.000 mp în Arifiye, Sakarya, şi cu peste 3.500 de angajaţi, Otokar oferă soluţii adaptate nevoilor clienţilor săi folosind propria tehnologie, design şi aplicaţii. Otokar proiectează şi produce diverse tipuri de vehicule tactice blindate 4×4, 6×6, 8×8, autovehicule blindate pe şenile, autovehicule fără pilot şi sisteme de turele în industria de apărare. Otokar, care se numără printre furnizorii de autovehicule militare ai NATO şi ai Organizaţiei Naţiunilor Unite încă din anii 1980, are mai mult de 33.000 de autovehicule militare în inventarul a peste 60 de utilizatori din mai mult de 40 de ţări.
Otokar face parte din Koc Group, unul dintre cele mai mari grupuri din Turcia şi din regiune, cu aproape 90 de companii, 120.000 de angajaţi şi peste 10.000 de dealeri, agenţii şi servicii post-vânzare.
tribut platit turcilor. ca si ganganiile de bayraktar. ca si afacerea autobuzul. ca si contractele pt drumuri inexistente.
turcii fac niste jafuri. cand nu asambleaza piese din vest, copiaza sisteme. la calitate turceasca.
Dar sa facem….FABRICI și UZINE!!…când !???.
Se pot vinde si ca masini de fitze in toata lumea. Turcii au motoare germane.
praf de pușcă, dinamite, bustere, de ce nu mai facem? De ce am închis Dragomirestiul si Făgărașul, de ce mai patriotilor?
1054 ?? Cam putine, cam putine … Glumeam, probabil ca sint atit de multe ca sa aiba fiecare general burtos cu ce sa-l duca ordonanta sa faca piata, sau dupa masa pe doamna colonel la coafor ! Iar, dupa cum arata aceste cutii de conserve pe roti, probabil ca vor sari in aer si vor ajunge la „feare vechi” pe prima mina pe care vor trece … Parafrazind un banc de pe vremuri : „Moarte sigura cu MOBRA, dar mai sigura cu COBRA !” (si apropo, sa nu uit, domnu Tilvar, cit a fost comisionul ? Ca miliardar in euro si dolari cred ca ati ajuns demult …)
Vestitele uzine ARO se vor constitui intr-un concurent implacabil al blindatelor ciuhape. Vorba e ca trebuie sa vedem unde dracu am pus uzinele ARO, de nu se mai vad….
Ăsta e un contract de Stat cu dedicațîie dă la Hrebe’ p’în PeSeDeua falimentară, păntru Drăgășaniu’ lu’ „Manoli” unde règne en despote pușcăriașu’ ‘liberat condiționat Mr. Beee’?
Și la Moureni făcură-că’tu’-praf cu „blindate”, tot ale Statului……[Rumburak]
Care este contributia producatorilor, CU CAPITAL ROMANESC, la fabricatia acestor autovehicule ?!
– 25 decembrie 1989
Hai bre, ne lași cu prosteala?! Ce naiba, din câte afaceri s-au vehiculat că fiind certe, toate au dispărut precum capra neagra și fata mare real neprihănită!
Mda. Mă gîndesc că doar asta iți mai lipsea,.Oricum pentru coteț de găini pare destul de bun,..
NU avem nici măcar unde să le asamblam, dar să le mai și „fabricăm”. Dacă mai exista un ARO; ROMAN, AUTOBUZUL, TRACTORUL sau alte asemănătoare, aveam ceva șanse. Poate vom face și noi vreun stop, far, anvelopă și gata, avem un mare succes (succesuri) ale noii industrializări ale României.
Pana vom reusii noi sa scoatem primele masini blindate fabricate in Romania, vor trece foarte multi ani.Nu ati avut experienta altor afaceri care niciodata nu au fost realizate de cit pe hirtie ?
Ăstea-s de poliție militară nu de război.
Cu astea ne vor fugari apv-istii pe strazi daca nu vom purta masca in filmul covrig 2.0. Ca rusilor nu cred ca le vor provoca decat rasul sau mai degraba mila.
@F
Sezi bland ca piesele alea din vest sunt toate facute in China. In vest se mai produc doar prostii debitate de clasa politica. In rest se poarta paltonul si galosii la interior, iarna asta.
@ Probabil că așteaptă să le plăească Hagi, cu Șumudică, cu Alibec, cu Săpunaru ?
@ ”Adrian Ilie și-a lăsat ”marca” la turci” ?
@ L-au propus pe Bolojan să plătească blindate de la turci ?
De ce nu am facut noi direct aceste blindate (sau macar sa integram): Motoare si transmisii de la renault/dacia sau chiar import de la renault/man sau chiar iveco, caroseriile la Moreni/Brasov/UM Bucuresti, roti/cauciucuri de la fabricile Continental/Michelin din tara, optoelectronica IOR/ELBIT magurele?? Chiar nu mai suntem in stare de nimic sau singura doctrina a guvernantilor este talharia si furtul legalizat?
Si poporul tot voteaza cu PSDNL.
desi razboiul e o prostie ..facem bine sa le producem:
ptr ca nord coreenii lupta impotriva ucrainienior si Coreea de sud s-a aliniat cu Ucraina ,incet-incet, sa vad urmele crearilor unor aliante ,SEMNE VIZIBILE care duc la probabilitatea unui conflict mondial !!!
piesele se aseaza mai lent pe tabla , dar cursul e cel deterministic spre conflict mondial
„vom fabrica”
veti fura
Pe sistemul vezi primul tragi hartuiesti si te retragi turcii fac arme f bune. Au rachete antitank.
ghete, cioapi si izmene, unde se mai fabrica? Si cu ce bani, ca suntem datori pe trei generatii!
Romtehnica mai bine ați fabrica trenuri de mare viteză,că ar fi mai de folos.
maxi taxi turcesti?