Dacia îşi apără cu încrâncenare autostrada şi anunţă că va începe revolta

Angajaţii de la uzina Dacia de la Mioveni au cerut astăzi din stradă urgentarea construcţiei autostrăzii Sibiu-Piteşti şi au avertizat că acesta este ultimul miting paşnic. Ei contestă interesul autorităţilor pentru autostrada „concurentă”, Comarnic-Braşov, şi spun că anual uzina, unul dintre cei mai mari exportatori din România, pierde 10 milioane de euro din cauza lipsei infrastructurii. „Am fost minţiţi în ultimii ani că se va face această autostradă subvenţionată de Uniunea Europeană. În schimb, Guvernul insistă pentru construcţia acelei autostrăzi Comarnic-Braşov subvenţionată din bani guvernamentali. Se pare că Guvernul nu înţelege că prioritatea României este păstrarea locurilor de muncă şi că există riscul ca după 2020 cea mai mare companie auto din România să plece efectiv de aici. Deja se anunţă disponibilizări în acest an de la Dacia, costurile de transport, din cauza infrastructurii, se ridică la minim 30 de euro pe fiecare autoturism transportat din cauza lipsei acestei autostrăzi Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Frankfurt”, a spus viceliderul de sindicat de la Dacia, Ion Iordache.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat ieri că lucrările de construcţie la Sibiu-Piteşti vor demara peste doi ani, în timp ce la Comarnic-Braşov se doreşte începerea chiar din acest an.

Tronsonul Sibiu-Piteşti figurează în Master Planul General de Transport ca prioritate zero iar perioada de construcţie prevăzută este 2014-20120. Lucrarea este evaluată la 1,6 miliarde de euro, fără TVA. Lungimea va fi de 120 de kilometri, din care 20 km sunt prin munte. În prezent, viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.

Nicolae Pavelescu, liderul sindicatului de la Dacia, a atenţionat de la balconul Casei de Cultură Mioveni că muncitorii vor merge în Bucureşti dacă Guvernul va continua să mintă în privinţa autostrăzii. Sindicaliştii au strigat împotriva lui Victor Ponta, Klaus Iohannis şi împotriva Guvernului şi au strigat de la tribună că vor deveni încrâncenaţi pentru drepturilor lor. Deşi nu se pune problema mutării producţiei de la Mioveni la fabrica Renault din Maroc, sindicaliştii au atras atenţia că lipsa autostrăzii ar putea conduce la disponibilizări.

Conducerea şi salariaţii Dacia au făcut până acum numeroase demersuri să schimbe optica guvernanţilor care au jucat alba-neagra cu acest proiect. Iniţial s-a spus că Piteşti-Sibiu va fi autostradă, apoi drum expres, şi la insistenţele şi ameninţările Dacia s-a revenit la ideea de construcţie a autostrăzii, cu amendamentul că mai întâi va fi drum expres.

Ioan Rus a spus că Sibiu-Piteşti prezintă azi o mare problemă, legată de contestaţiile depuse. „A câştigat cineva licitaţia pentru studiul de fezabilitate, s-a contestat, acum se analizează contestaţia. Ne ucide birocraţia asta cu contestaţiile. Avem un alt exemplu, centura Bacăului s-a câştigat acum doi ani şi a câştigat-o cineva. Altcineva a contestat şi doi ani ne-a ţinut în justiţie, iar la final justiţia a dat câştig de cauză celui care a câştigat licitaţia. S-au pierdut doi ani, dar şi bani. Ne încurcă şi legislaţia privind achiziţiile publice”, a afirmat Rus.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.