Fabrica de tancuri din București ar putea asambla Jeep-uri militare

Compania Națională Romarm și Uzina Mecanică București au propus americanilor de la Fiat Chrysler un parteneriat pentru asambarea de automobile militare de tip Jeep în România la UMB, societate care a fabricat până în prezent 1.100 de tancuri.

“Noi am făcut o propunere de colaborare cu Fiat Chrysler care credem că este extrem de importantă. Este doar una dintre propuneri”, a declarat într-o conferinţă de presă Floarea Şerban, directorul general al companiei Romarm. J8 poate atinge o viteză maximă de 140 kilometri/ora şi are o autonomie de până la 600 de kilometri. Concepută în 2007, este versiunea militară a modelului Jeep Wrangler.

Între partea română şi cea americană sunt doar discuţii, însă nevoile forţelor armate şi de securitate din România sunt “critice”.

Americanii, care dețin brandul Jeep, sunt interesați de un parteneriat cu subsidiara UMB, care acu funcționează doar la 10% din capacitate, iar o întâlnire în acest sens a avut azi, la eveniment participând reprezentanți din partea română cât și din partea americană, inclusive Dean Thompson, însăricinatul cu afaceri al SUA în Românai ad-interim. Floarea Șerban a ținut precizeze că, în funcţie de numărul de vehicule, uzina din Bucureşti, subsidiară a Romarm, s-ar putea ocupa de la asamblarea unor componente până la fabricarea unor părţi ale respectivelor vehicule. “Situaţia Uzinei (Mecanice Bucureşti, n.r.) este una din cele mai critice din istoria acestei unităţi”, a adăugat directorul Romarm. Thomson a spus la rândul său că semnarea unui eventual acord este o “oportunitate”.

“Încercăm să îmbunătăţim relaţiile comerciale şi economice, în mare, între SUA şi România (…) E important ca România să decidă de ce echipamente are nevoie, ce strategie are şi să pornească de acolo. Continuăm să încurajăm România să construiască un mediu de afaceri pozitiv. De asemenea, profităm de oportunităţile comerciale cu România. E mult potenţial pe toate aceste fronturi”, a spus oficialul american.

Conform lui Neculai Banea, secretar de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, aces tar fi un pas prin care România vrea să arate că îşi doreşte să participe la procesul de producţie din domeniul Apărării.

“Noi dorim să aliniem industria de apărare la necesităţile de înzestrare ale forţelor sistemului naţional de securitate. Ideea noastră este să participăm la producţie”, a spus secretarul de stat. Oficialul român a spus că intenția României, în relația cu SUA, în contextul prezentei discuţii este “să crească parteneriatul economic la acelaşi nivel cu parteneriatul militar”. “MApN urmează să primească, începând de anul viitor, 2 la sută din PIB. Pe baza acestei decizii politice MApN îşi dă seama care este bugetul de care dispune pe următorii zece ani şi aici lucrează la un plan de dotare”, a mai declarat secretarul de stat.

La Uzina Mecanică București mai lucrează 270 de ani care realizează în acest moment comenzi pentru produse din industriile navală, aeriană, petrolieră și asigură mentenanța tancurilor produse. “Uzina nu mai produce pentru că nu mai are comenzi din intern. Fabricile din industria de apărare merg pentru că exportă.

Când nu avem comenzi militare, facem pentru comenzi civile, pentru industria năvală sau petrolieră, de exemplu”, a spus Toader Ulise, directorul general al Uzinei Mecanice Bucureşti. România are discuţii cu mai mulți producători de de transportoare blindate. Acest proiect, evaluat la 800 milioane de euro, ar putea incluse fabricarea unor componente pentru astfel de vehicule la fabrică de la Moreni, deţinută de Romarm. “Vrem să facem la fabrică din Moreni astfel de transportoare blindate. Cel puţin 40% se va face acolo şi s-ar putea ajunge la 70”, a a declarat secretarul de stat Banea.

Negocierile cu americanii se desfăşoară într-o perioadă în care Armata Română are nevoie de vehicule 4X4. Achiziţonarea unor Jeep-uri produse la Bucureşti împreună cu Fiat Chrysler ar ajuta economia ţării noastre. Discuţii asemănătoare cu cele purtate în prezet cu Fiat-Chryslser au existat şi în 2013. Atunci, Renault Trucks, care, în ciuda numelui, e parte a grupului suedez Volvo, a încheiat un memorandum cu fosta uzină de stat MFA Mizil pentru producţia de camioane militare. Însă proiectul a fost condiţionat de la bun început de bugetele de achiziţii ale Ministerului Apărării.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.