Premiere, turnee, aplauze şi ovaţii

Mutter Courage, o istorie a supravieţuirii şi a maternităţii

“Teatrul Mic” prezintă joi, 23 mai, de la ora 19.00, premiera oficială a spectacolului “Mutter Courage şi copiii ei”, de Bertolt Brecht, în româneşte de Victor Scoradeţ (“Medalia Goethe”, 2009).

Victor Ioan Frunză a inovat în profunzimile şi simbolurile textului original, modificând canonul brechtian şi transformând piesa într-o dramă a opţiunilor, conform unui adagiu personal: „Dacă optezi, eşti nefericit, dacă nu optezi, eşti şi mai nefericit”. Desigur, ortodcşii brechtieni vor fi contrariaţi, însă nu vor putea ignora omenia caldă a acestui spectacol despre Curaj şi Sărăcie; Eroism şi Compromis; Nevoie şi Lege. Pentru Mutter Courage, lupta nu se duce cu arme, ci cu sentimente. Marfa din cutii e amestecată cu destinele copiilor. Cum alegi între viaţa unuia şi ziua de mâine a celuilalt? Spiritul întreprinzător al acestei femei voluntare, care învaţă să trăiască sub semnul războiului, se confruntă cu sufletul mamei care încearcă să îşi ocrotească familia. Cum poţi lua o decizie corectă, când ambele variante sunt greşite?

Decorul şi costumele Adrianei Grand aduc pe scenă o lume tumultuoasă, mereu în mişcare, sufocantă şi frustă ca viaţa însăşi, iar muzica originală a lui Paul Dessau este interpretată live.

Scenă din Mutter Courage

Rodica Negrea este Anna Fierling, cunoscută de toată lumea ca Mutter Courage (Mama Curaj); o celebră aventurieră, contrabandistă şi comerciantă de război, mamă a trei copii care îşi trăieşte viaţa pe muchie de cuţit. Emoţia pe care actriţa a reuşit s-o imprime rolului a fost atât de intensă, încât mulţi spectatori lăcrimau la finalul reprezentaţiilor avanpremierelor. Rolul lui Kattrin, fiica cea mută a lui Mutter Courage, este interpretat de Ilinca Manolache. Mamă şi fiică – pe scenă şi în viaţă –, cele două artiste reinventează gesticulaţia tragicului într-o evoluţie impresionantă.

Sunteţi invitaţi la acest spectacol vibrant pentru a descoperi ce se ascunde în lăzile grele ale Annei Fierling.

În distribuţie: Rodica Negrea, Ilinca Manolache, Cuzin Toma, Ştefan Lupu, Radu Zetu, Bogdan Talaşman, Mircea Rusu, Claudiu Istodor, Andreea Grămoşteanu, Avram Birău, Petre Moraru.

“Mult zgomot pentru nimic”, unde toată lumea cântă şi dansează

Mult zgomot pentru nimic, la Teatrul Nottara

Teatrul „Nottara” vă invită joi, 23 mai, la Sala „Horia Lovinescu”, de la ora 19.00, la premiera spectacolului “Mult zgomot pentru nimic”, de William Shakespeare, în traducerea lui Dan Amedeo Lăzărescu.

„«Mult zgomot pentru nimic» e una dintre primele comedii ale lui Shakespeare; e vorba despre iubire, despre trădare, despre prietenie, despre intrigi şi despre ura fără motiv, totul într-o notă tonică, plină de prospeţime şi neprevăzut. Oricum, împletitura dramaturgică are un fir poliţist, un fir tragic, un fir comic-grosier, un fir comic-romantic, dar şi un fir al limbajului inteligent şi strălucitor, cu noduri de calambururi şi jocuri de cuvinte, rezultând o lucrătură densă, de viaţă palpitantă. Şi dacă, în Bucureşti, oferta de spectacole teatrale este foarte diversă, lumea e din ce în ce mai grăbită şi mai cinică. Aşa că e necesară o fugă într-o lume colorată, unde există bine şi rău, dar unde, evident, binele învinge. O lume cu oameni frumoşi, cu haine frumoase, cu muzici melodioase, cu lumini strălucitoare e tentantă. Să pleci de la teatru cu o scânteie de bucurie în suflet, să-ţi spui că, totuşi, viaţa e frumoasă şi că merită să lupţi pentru că izbânda depinde şi de tine. Cred că asta mi-aş dori să gândească publicul ce va veni la spectacolul nostru.

Împreună cu scenografa Nina Brumuşilă, ne-am inspirat din bucuria, veselia, naivitatea şi diversitatea formelor şi culorilor lui Gaudi. Nina Brumuşilă este un artist extraordinar, cu care pot comunica dincolo de cuvinte; atât decorul, cât şi costumele sale sunt o adevărată explozie de fantezie, de sensibilitate şi creativitate. Muzica este şi creată, şi interpretată de grupul «Einuea» – Călin Torsan şi Silviu Fologea. Simpla lor prezenţă şi a instrumentelor lor va fi un spectacol în spectacol; mulţi le vor lua muzica şi sonetele lui Shakespeare în gândurile şi inima lor, la plecare. Coregrafia spectacolului, pentru că toată lumea cântă şi dansează, e semnată de Roxana Colceag, deja o prietenă apropiată a teatrului, care ştie să pună în valoare toate calităţile actorilor noştri”, scrie Diana Lupescu, care semnează şi regia.

În distribuţie: Gabriel Răuţă, Dani Popescu, Lucian Ghimişi, Cristian Nicolaie, Ion Haiduc / Cristian Şofron, Ştefan Velniciuc, Şerban Gomoi, Vlad Gălăţeanu, Alexandru Mike Gheorghiu, Ionuţ Anghel, Ioana Calotă, Andreea Măcelaru – Şofron, Anca Bejenaru, Laura Anghel, Roxana Colceag, Cristina Păun.

Dantelă – un spectacol construit în filigran

Un lung monolog care însufleţeşte personajele copilăriei, în Dantela

La Teatrul Maghiar de Stat din Cluj a avut loc premiera spectacolului “Dantelă”, adaptare scenică de Kornélia Góli şi Kinga Mezei după romanul “Mamó” de Angi Máté, regia: Kinga Mezei. Este a şasea premieră pe care Teatrul Maghiar de Stat o are în această stagiune.

“Mamó” de Angi Máté este o carte-monolg care spune povestea unei fetiţe orfane, crescută de bunica sa. Fetiţa Angi tânjeşte după afecţiunea şi atenţia bunicii, pe care o numeşte mamó (întotdeauna cu literă mică!). Este un roman care pare destinat scenei, datorită poeziei şi dramatismului pe care îl conţine.

Pornind de la textul scris de tânăra autoare Angi Máté, care în momentul scrierii romanului locuia la Cluj, Kinga Mezei a imaginat un spaţiu de poveste în care povestea micuţei Angi se construieşte asemeni unei bijuterii în filigran. Din distribuţie fac parte actorii: Andrea Kali, Melinda Kántor, Aniko Pethő, Sándor Keresztes, Loránd Váta, Balázs Bodolai.

Mezei Kinga s-a născut în Serbia. A studiat actoria la Academia de Artă din Novi Sad, pe care a absolvit-o în anul 1999, de atunci lucrează ca actriţă şi regizoare. Între 1999 şi 2004 este membră a Teatrului din Novi Sad, între 2004 şi 2009 a colaborat cu Teatrul Bárka din Budapesta, iar din anul 2011 lucrează la Teatrul Kosztolányi Dezső din Subotica. De când şi-a început cariera, a primit mai multe premii pentru regie, pentru roluri cât şi pentru scenografie.

Următoarele reprezentaţii vor avea loc luni, 3 iunie, ora 20.00, şi duminică, 9 iunie, ora 20.00. Spectacolul beneficiază de supratitrare în limba română.

Teatrul Maghiar din Cluj – în turneu la Dijon şi Budapesta

Cina festivă a lui Don Juan pe scena Teatrului Maghiar din Cluj

La sfârşitul lunii mai, Teatrul Maghiar de Stat Cluj va întreprinde două turnee în străinătate, respectiv la Dijon, în perioada 17-26 mai, şi la Budapesta, în data de 29 mai. Vor fi prezentate publicului spectacolele: “Cina festivă” a lui Don Juan, versiunea scenică de Matthias Langhoff şi Eszter Biró, în regia lui Matthias Langhoff, “Am omorât-o pe mama” de András Visky, regia: Csilla Albert şi Áron Dimény; “Leonida Gem Session”, adaptare după “Caragiale în cădere liberă”, regia Gábor Tompa.

Este prima dată când un spectacol clujean, în acest caz “Cina festivă a lui Don Juan”, este invitat la Dijon, cunoscut ca „oraşul celor o sută de turnuri”, în cadrul celei de-a XIV-a ediţii a Festivalului intitulat „Théâtre en Mai”. Reprezentaţiile vor avea loc sâmbătă, 25 mai, ora 19.00, şi duminică, 26 mai, ora 17.00, în Sala Mare a Teatrului Dijon Bourgogne.

Despre prezenţa Teatrului Maghiar de Stat Cluj şi a regizorului Matthias Langhoff la acest eveniment, Benoît Lambert, regizor şi director al Théâtre Dijon Bourgogne, declara: „Cu toate că Théâtre en Mai are ca temă dialogul formelor, el îşi doreşte să fie, în acelaşi timp, un spaţiu al dialogului între generaţii: din acest motiv şi pentru ca sărbătoarea să fie totală, ne-am propus să prezentăm trupelor mai tinere două figuri marcante ale scenei europene. Astfel, regizorul german Matthias Langhoff, amfitrionul acestei ediţii, va inaugura festivalul cu spectacolul «Oedip Rege”» de Sofocle, jucată în limba rusă de către actorii Teatrului din Saratov. Tot el va şi încheia evenimentul cu premiera în Franţa a spectacolului «Cina festivă a lui Don Juan», inspirat de Molière, Tirso de Molina şi Mozart, în interpretarea formidabilei trupe a Teatrului Maghiar de Stat din Cluj, România”.

Imediat după întoarcerea din turneul din Franţa, trupa Teatrului va pleca în Ungaria, la Budapesta, într-un turneu cu producţiile: “Am omorât-o pe mama” de András Visky, spectacol regizat şi interpretat de actorii: Csilla Albert şi Áron Dimény (miercuri, 29 mai, ora 18.00 şi 20.30, la Teatrul Vígszínház/Teatrul de Comedie) şi “Leonida Gem Session”, adaptare după “Caragiale în cădere liberă”, regia Gábor Tompa (miercuri 29 mai, ora 19.00, Pesti Színház/Teatrul din Pesta).

De asemenea, spectacolul “Leonida Gem Session” se va întoarce în Ungaria, în luna iunie, pentru a face parte din programul ediţiei cu numărul XXV a “Festivalului Teatrelor Maghiare de Peste Hotare” de la Kisvárda.

5 ani de spectacol, cu “Boala familiei M”

Boala Familiei M

Teatrul Naţional din Timişoara aniversează unul dintre cele mai longevive şi mai iubite de public producţii din istoria sa.

Spectacolul “Boala familiei M”, de Fausto Paravidino, în regia lui Radu Afrim, împlineşte 5 ani de la prima sa reprezentaţie (17 mai 2008).

“Boala familiei M” este un spectacol cu o carieră de invidiat. Singurul spectacol românesc „cumpărat” de Teatrul “Odeon” din Paris pentru 10 reprezentaţii, invitat la numeroase festivaluri internaţionale, “Boala familiei M” este, în primul rând, un spectacol îndrăgit de publicul Naţionalului timişorean. Această poveste profund umană şi-a dovedit, în interpretarea actorilor Ion Rizea, Claudia Ieremia, Colin Buzoianu, Victor Manovici, Mălina Manovici şi Călin Stanciu jr (al cărui rol a fost interpretat iniţial de Eugen Jebeleanu), ca şi în viziunea creatoare a regizorului Radu Afrim şi a scenografei Velica Panduru (câştigătoare, cu decorurile acestui spectacol, a Premiului UNITER pentru cea mai bună scenografie) capacitatea de a crea comunicare, empatie, emoţie autentică.

După cum spunea în 2009 un spectator parizian al spectacolului, „«Boala familiei M» te face să fii mai bun”.

“Doi dintre noi”, aplaudat şi ovaţionat la Trabzon

Ana Pepine şi Paul Cimpoeru în Doi dintre noi

Spectacole de pantomimă, marionete si commedia dell’arte organizate cu sprijinul ICR Istanbul la Trabzon şi Istanbul au încântat publicul, stârnind ropote de aplauze.

Miercuri, 15 mai, s-a încheiat cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru “Marea Neagră” din Trabzon, eveniment la care ICR Istanbul este partener pentru a cincea oară. După succesul înregistrat în anii trecuţi de trupele teatrelor din Sibiu, Târgovişte şi Baia Mare, anul acesta a fost selecţionată o piesă a Companiei de teatru ”Passe-Partout Dan Puric”, fiind pentru prima dată când publicul local şi internaţional a asistat la o piesă de pantomimă românească.

“International Black Sea Theatre Festival” din Trabzon este considerat unul dintre cele mai importante evenimente teatrale anuale din Turcia, alături de festivalurile de teatru de la Adana şi Antalya. În acest an au fost invitate companii teatrale din China, Bulgaria, Macedonia, Grecia, Liban, Georgia, alături de cele din ţara gazdă. Pornit iniţial ca un eveniment dedicat ţărilor riverane Mării Negre, festivalul s-a extins treptat şi către alte zone geografice, cu un program cuprinzând şi workshopuri, masterclass-uri, expoziţii.

Spectacolul de teatru „Doi dintre noi” a avut două reprezentaţii, scenariul şi regia fiind semnate de Ana Pepine şi Paul Cimpoieru. Piesa de pantomimă este multiplu premiată atât în ţară, cât şi în cadrul a renumite festivaluri internaţionale de profil: Premiul TVR Cultural pentru „Teatru – Vérité”, Marele Premiu al “Festivalului Teatrului Tânăr” din Omsk, Rusia, Medalia de Aur a “Festivalului de Dramă şi Pantomimă”, din Belgrad, Serbia. Referindu-se la piesa jucată pe scena Teatrului de Stat din Trabzon, Paul Cimpoieru afirmă că ”spectacolul spune într-un limbaj universal povestea oricăror doi dintre noi. Limbajul teatral caracterizat de o combinaţie inedită între teatru, gest, dans, imagini creează un spectacol de factură aparte ce te transportă într-o lume de vis. Este un poem vizual ce străbate orice barieră de cultură, civilizaţie, vârstă, limbă prin empatia emoţiilor provocate în poveste”. Spectatorii turci au reacţionat puternic la mesajul piesei, cele două reprezentaţii la care au asistat peste 600 de persoane încheindu-se cu ovaţii şi aplauze în picioare minute în şir. În plus, actorii români au fost consideraţi senzaţia festivalului, datorită forţei mesajului transmis şi jocului plin de energie.

Succesul de la Trabzon continuă seria de evenimente de teatru organizate la Istanbul luna aceasta. În zilele de 8 şi 9 mai, Teatrul de Marionete “Gepetto” din Arad a participat la cea de 16-a ediţie a “Istanbul International Puppet Festival” cu două reprezentaţii ale spectacolului tridimensional ”Tovarăşul de drum” după Hans Christian Andersen, în regia lui Radu Dinulescu. Publicul numeros, prezent de la mic la mare la Institutul Cultural Francez din Istanbul, a urmărit cu mare curiozitate primul spectacol de păpuşi 3D. Prestaţia s-a bucurat de un succes răsunător în rândul copiilor, sala umplându-se de mânuţe ridicate care se întreceau între ele să atingă uimitoarele imagini plutitoare. După cea de-a doua reprezentaţie, iscusiţii păpuşari Adina Doba, Carmen Mărginean şi Cristian Bordaş i-au încurajat rând pe rând atât pe copiii din diasporă, cât şi pe elevii unei şcoli generale din vecinătatea ICR Istanbul să înveţe să interpreteze şi să mânuiască marionetele. Păpuşile au prins viaţă în mâinile copiilor stârnindu-le entuziasmul, pofta de joacă şi amuzamentul, spre încântarea părinţilor şi a cadrelor didactice.

În cadrul proiectelor dedicate Zilei Europei, sâmbătă, 11 mai a.c., a avut loc la Istanbul “Rythm of Europe Street Festival”, eveniment organizat de Delegaţia Uniunii Europene în Turcia, ambasadele şi consulatele statelor membre UE, clusterul EUNIC Turcia din care face parte şi Institutul Cultural Român ”Dimitrie Cantemir” şi de Primăria Beyoglu. România a fost reprezentată de trupa de teatru “Octopus”, compusă din Cristian But, Alexandra Caras, Flavia Giurgiu, Diana Nedescu, Gogu Preda, Patrick Negrean, Melania Rusu, Tatiana Sîrghi şi Ana Nicolae, studenţi la actorie ai Facultăţii de Teatru şi Televiziune din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj, sub coordonarea profesoarei Mara Opriş şi a asistentului de regie Bogdan Coman. Trupa a susţinut două reprezentaţii ale spectacolului Commedia dell’ Arte – “Potop, potop! Vrem gondole!”, în curtea catedralei Sent Antuan aflată pe principala arteră pietonală a oraşului. Actorii români au evoluat în faţa unui public numeros, cele două reprezentaţii adunând peste 400 de persoane, între spectatori remarcându-se ambasadorul Delegaţiei Uniunii Europene în Turcia, Jean-Maurice Ripert, viceguvernatorul Istanbulului, Kazim Tekin, consilierii culturali ai Primăriei Beyoglu şi consulul general al României la Istanbul, Ştefana Greavu. Membrii trupei “Octopus” au primit aprecierile organizatorilor care au considerat că trupa română s-a bucurat de cel mai mare succes în cadrul evenimentului.

Conferinţele TNB. “Vinul nostru cel de toate zilele”

Mihail Gălăţanu în prim-plan, în Trenul Regal, alături de alţi scriitori

Duminică, 26 mai, ora 11.00, la Sala Mică a TNB, Mihail Gălăţanu va susţine conferinţa cu tema “Vinul nostru cel de toate zilele”.

“Vinul este viaţă. Şi toată viaţa însăşi. Viaţă ruptă din pasiune, pe deasupra, o întrunire a tuturor artelor, dar şi o sinteză, în acelaşi timp: simfonie, logos, parfum, paletă de culoare”, afirmă Mihail Gălăţanu.

Născut la 11 septembrie 1963, în Galaţi, absolvent al Facultăţii de Fizică-Mecanică, în 1988, Mihai Gălăţanu a lucrat în cercetare, în Politehnica Bucureşti. Absolvent al unei şcoli postuniversitare la Paris, cu specializare în Relaţii Internaţionale, 1994-1995, a fost de două ori bursier al Guvernului Francez (1994) şi al Comunităţii Europene (1995).

A lucrat pentru revista bilingvă “Europe/Europ”, a Uniunii Europene. Redactor şef la “Flacăra”, “Playboy”, “Flagrant” etc., a fost adjunct al lui Cornel Nistorescu la “Expres” şi, mai târziu, la “Evenimentul Zilei”, de unde a plecat în 2004. Este Director al revistei “Flacăra”, membru în Consiliul Director, Colegiul Editorial al trustului de presă “S.C. Publicaţiile Flacăra S.A”, membru în “Clubul Român de Presă”, “Clubul Român de Vin”, în “PEN Club” şi în Consiliul de conducere al “Uniunii Scriitorilor din România”, filiala “Asociaţia Scriitorilor din Bucureşti”. Din mai 2012, firma sa, “Rabbit Media”, editează un grup de reviste pe zona de drink&food: “Vinuri de Top”, “Top Drink & Food” etc.

Cunoscutul actor Mircea Diaconu, la Teatrul “Regina Maria”

Mircea Diaconu, într-un dialog la Teatrul Regina Maria

Teatrul “Regina Maria” din Oradea vă invită marţi, 4 iunie, de la ora 19.00, în Sala Mare a teatrului, la prima întâlnire cu invitaţii regizorului Radu Vaida, amfitrionul unui inedit show cultural-artistic-filozofic-spiritual, intitulat “Dialoguri interioare”, care va aduce în fiecare lună, pe scena teatrului orădean şi în dialog cu publicul de aici, personalităţi ale vieţii culturale din România, într-o încercare de restaurare şi celebrare a celor mai importante valori spirituale şi morale, după care o societate sănătoasă ar trebui să funcţioneze.

Primii invitaţi ai spectacolului “Dialoguri interioare” vor fi apreciatul actor de teatru şi film Mircea Diaconu şi cunoscuta actriţă a scenei orădene, Ioana Dragoş Gajdo, care vor răspunde provocărilor lansate de moderator, dar şi de către spectatori, participanţi activi la acest show inedit, ale căror întrebări vor fi transmise invitaţilor, cu şarm şi graţie de actriţa Alina Leonte. Vor fi discutate teme „profunde, concrete, inedite şi pozitive”, acompaniate de armoniile cvartetului “Varadinum” din Oradea şi însoţite de picturile artistei Diana Gabriela Gavrilaş, care îşi va prezenta cu acest prilej şi expoziţia intitulată „Grădini italiene”.

Aşa cum declara Radu Vaida, creatorul şi regizorul spectacolului, „acest dialog onest şi profund va fi o invitaţie de a vedea jumătatea plină a paharului şi o încercare de a prezenta lumea în care trăim nu în nuanţe de gri, ci în pasteluri de culori. Deşi uneori ni se pare că vedem doar urmele paşilor noştri pe plaja vieţii şi avem impresia că suntem singuri şi deseori abandonaţi, poate că exact atunci Dumnezeu ne poartă pe braţe”.

La “Odeon”, Zilele Culturii Bulgare

Intrigă şi iubire, la Odeon

După ediţii internaţionale dedicate Ungariei, Cehiei, Olandei, Poloniei, Israelului, iar anul trecut Japoniei, în acest an Teatrul “Odeon” a adus în prim-plan cultura ţării vecine, Bulgaria.

Publicul bucureştean a urmărit texte clasice în abordări moderne, semnate de cei mai titraţi regizori bulgari ai momentului din Sofia şi Ruse, a participat la lansări de carte, la un spectacol-lectură. Şi va putea asculta un concert susţinut de “New Symphony Orchestra” din Sofia.

După succesul de marţi, 21 mai, al Teatrului Municipal “Sofia” cu spectacolul “Intrigă şi iubire” de Friedrich Schiller, în regia şi scenografia lui Stayko Murdzhev, care face posibilă întâlnirea oamenilor de azi cu epoca lui Schiller, a urmat “Medeea” după Euripide, Jean Anouilh, Theodor Dreyer, adaptat şi regizat de Petar Dentchev de la Teatrul “Sava Ognyanov” din Ruse.

Stayko Murdjev este unul dintre cei mai de succes regizori tineri bulgari. A montat deja mai multe piese în toată Bulgaria: “Regele Lear” de William Shakespeare la Teatrul Dramatic “N. O. Masalitinov” din Plovdiv, “Evgheni Oneghin” de Yuri Datchev, după romanul în versuri “Evgheni Oneghin” de Al. Puşkin la Teatrul Armatei din Sofia (2012), “Intrigă şi iubire” de Fr. Schiller la Teatrul Municipal “Sofia” din Sofia (2011), “Când se iveşte tunetul” de P.K. Iavorov la Teatrul Dramatic “N. O. Masalitinov” din Plovdiv (2011). Spectacolul său “Otkat” a câştigat Premiul Publicului la Festivalul de teatru “New plays from Europe 2012” de la Wiesbaden, Germania. În 2010 a câştigat prestigiosul Premiu “Asker” şi este, de asemenea, laureat cu un Premiu “Ikar” pentru cel mai talentat regizor de teatru.

“Medeea” este un spectacol despre tragica degradare a relaţiei dintre Medeea şi Iason şi explorează tema puterii, a dragostei şi gradul în care puterea transformă vieţile oamenilor. Nu este doar un spectacol despre două personaje mitice, ci o explorare profundă a sufletului şi a naturii umane. Este o explorare a instinctelor omeneşti şi felul în care acestea deformează nu numai oamenii, ci întreaga organizare a vieţii.

Pescăruşul, un spectacol de neratat la “Comedie”

Emilia Popescu şi Ştefan Bănică

„«Pescăruşul» este o piesă despre dragostea neîmpărtăşită, despre gelozie şi despre compromis în iubire. Medvedenko o iubeşte pe Maşa. Maşa îl iubeşte pe Treplev. Treplev o iubeşte pe Nina. Nina se îndrăgosteşte de Trigorin. Pe Trigorin îl iubeşte Arkadina. Pe Arkadina o admiră Doctorul. Pe doctor îl iubeşte de o viaţă Polina. Aproape fiecare personaj e orientat greşit din punct de vedere erotic. Fiecare e victimă şi martor al propriei nefericiri. Iar regizorul Claudiu Goga speculează senzaţional această permanentă tensiune, acest suspans, această cruzime, această pândă. Rezultatul este o concentrare a mesajului care e nu numai limpede, dar şi constant, coerent şi puternic încărcat emoţional”.

Anca Dumitra şi Alexandru Pavel, două nume de care vom mai auzi, în Pescăruşul

Traducere, Maşa Dinescu. Din distribuţie: Emilia Popescu, Ştefan Bănică, Vladimir Găitan, Carmen Tănase, Florin Dobrovici, Gheorghe Dănilă, Mirela Oprişor, Dragoş Huluba, Anca Dumitra, Alexandru Pavel, George Grigore, Rădiţa Roşu.

Regia este semnată de Claudiu Goga. Decorul, Lia Dogaru. Costume, Liliana Cenean.

Un spectacol pe care îl puteţi viziona vineri, 24 mai.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.