×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum un minut
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Joi, 17 august 2017, 22:27
EUR (€)
+0.0079 ↗
4.5816 RON
USD ($)
+0.0111 ↗
3.9104 RON
• • •
În 2015
RATB, pierderi din cauza actelor de vandalism

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a înregistrat anul trecut pierderi de circa un milion de lei din cauza actelor de vandalism, în medie, în fiecare zi, cel puţin un vehicul necesitând intervenţii suplimentare de remediere a avariilor.


Conform unui comunicat citat de Agerpres, în 2015, valoarea pagubelor produse Regiei a fost de 934.100,34 lei, cu 24,82% mai mică faţă de cea din 2014. Numărul actelor de vandalism a scăzut cu 13,56%, de la 1.077, în anul 2014, la 931 în 2015.


"Scăderea faţă de anul trecut a acestor acte antisociale şi, implicit, a pagubelor suferite, este un efect al colaborării RATB cu Poliţia Transporturi şi cu Jandarmeria. În perspectivă, RATB intenţionează o colaborare mai strânsa cu cele două instituţii, dar şi cu Poliţia locală", se menţionează în comunicat.
Pierderile cele mai mari au fost înregistrate la autobuze, respectiv 685.352,34 lei (73,37% din valoarea pe regie), valoare care este cu 26,95% mai mică decât în anul 2014. Şi numărul actelor de vandalism săvârşite în autobuze în 2015 a scăzut (269, faţă de 304 în anul anterior). 11 cazuri au fost produse pe liniile preorăşeneşti, o frecvenţă mai mare fiind înregistrată pe liniile 408 (Ghencea - CFR Domneşti) şi 438 (Depoul Alexandria - Bragadiru).


Pagubele suferite de autobuze constau în 252 parbrize şi geamuri sparte la autobuze, valoarea acestora ridicându-se la 659.502,87 lei, cu 28,07% mai puţin comparativ cu valoarea pagubelor suferite în aceeaşi perioadă a anului trecut.


Autobazele cu cele mai mari pierderi au fost Ferentari, Titan şi Pipera, iar zonele cu cele mai frecvente acte de vandalism sunt: Calea Ferentarilor, Şos Olteniţei, Calea Dorobanţilor, Str. Luica, Bd. Iuliu Maniu, Str. Turnu Măgurele, Str. Amurgului, Splaiul Independenţei, Terminal "Zeţarilor", Prelungirea Ghencea, Calea Văcăreşti.


Pe traseele liniilor preorăşeneşti cele mai dese acte de vandalism se înregistrează în oraşul Bragadiru (pod Bragadiru), Sos. Bucureşti - Alexandria, Comuna Domneşti, Terminal Ghencea, Sos. Bucureşti - Ploieşti, Sos. Bucureşti - Târgovişte, Comuna Chitila.


Autobuzele vandalizate cel mai des sunt cele de pe liniile: 116 (12 cazuri), 104 şi 202 (câte 11 cazuri), 335 şi 381 (câte 9 cazuri), 141 (8 cazuri), 139 şi 330 (câte 6 cazuri), 101, 102, 117, 133, 336, 655 (câte 5 cazuri) şi 123, 112, 178, 226, 232, 331 (câte 4 cazuri).


În privinţa troleibuzelor şi tramvaielor, pierderile suferite ca urmare a actelor de vandalism au fost în valoare totală de 82.517,14 lei (8,83% din valoarea pe regie), adică aproape jumătate faţă de anul 2014, cu toate că numărul cazurilor a scăzut cu numai 20,57%, de la 141 în anul 2014, la 112 în anul 2015. Principalele pagube provin din spargerea de geamuri şi parbrize (79, în valoare de 43.006,02 lei), precum şi din distrugerea validatoarelor Sistemului Automat de Taxare (12, în valoare de 27.769,46
lei).


Depourile care au înregistrat cele mai mari pierderi ca urmare a actelor de vandalism, au fost Alexandria şi Dudeşti - la tramvaie, iar la troleibuze Bucureştii Noi şi Bujoreni. Zonele în care au fost vandalizate cel mai des tramvaie sunt Sos. Petricani, Terminal "Şura Mare", Bd. Timişoara/Vasile Milea, Calea Rahovei, Teminal "Mezes", Terminal "Piaţa Presei Libere", Sos. Progresului, Sos. Alexandriei, Terminal "Complex RATB Titan".
Dintre troleibuze, cele mai multe vandalizări le-au suferit cele care circulă pe Calea Griviţei, Str. Reşiţa, Bd. Iuliu Maniu, Drumul Taberei. Cel mai des vandalizate sunt tramvaiele de pe liniile 11, 41, 32, 1, 25, 45, 10, 24, 47 şi 16, precum şi troleibuzele liniilor 65, 62, 66, 69 şi 86.


Raportând cele 381 cazuri de acte antisociale îndreptate asupra tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor la numărul zilelor din an, rezulta că, pe lângă reviziile şi reparaţiile planificate, în medie, în fiecare zi, cel puţin un vehicul a necesitat intervenţii suplimentare de remediere a avariilor.
Pe lângă pagubele rezultate din înlocuirea pieselor distruse, RATB a pierdut şi în urma imobilizării şi a curselor neefectuate de către vehiculele avariate care au trebuit să fie retrase din trasee înainte de terminarea programului.
"Măsura aplicată de RATB, de a dota cele 500 autobuze Mercedes Euro 4 şi 100 troleibuze Irisbus cu camere video pentru supravegherea salonului călătorilor, contribuie la descurajarea hoţilor din buzunare, a persoanelor răuvoitoare care degradează sau distrug interiorul vehiculelor şi a celor care au un comportament necorespunzător faţă de ceilalţi călători.

În anul 2015, organele de ordine au solicitat punerea la dispoziţie a 84 înregistrări video în vederea efectuării cercetărilor pentru identificarea persoanelor certate cu legea, sancţionării lor şi recuperării prejudiciului creat, precum şi a 14 materiale video care au surprins evenimente de circulaţie", se mai precizează în comunicat.

(R.C.)Publicat Duminică, 21 februarie 2016
1734
 | 0
 | 0
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Recomandate
 Sfârșit de poveste neagră: Tudor Postelnicu
Publicat acum 5 ore şi 32 minute
Cum s-a dus o senatoare în Parlament
Publicat acum 9 ore şi 47 minute
Dezlănțuirea furtunii în America
Publicat acum 9 ore şi 21 minute
Femei frumoase pe funcții superbănoase
Publicat acum 12 ore şi 26 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Cotidianul cititorilor
17 articole/ Actualizat Sâmbătă, 12 august 2017
alarm off
Fotografiile bunicilor
30 articole/ Actualizat Sâmbătă, 05 august 2017
alarm off
Antiştirile Cotidianul
6 articole/ Actualizat Duminică, 09 iulie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
142 articole/ Actualizat acum 14 ore şi 58 minute
Ioan Vieru

Poliția rutieră se află de mulți ani în derivă printr-un management tot mai defectuos. Scandalurile din ultimii ani arată nu numai lipsa de profesionalism a poliției, ci funcționarea acestei instituții plătită de la bugetul public printr-o mentalitate a fostei miliții comuniste.

Ioan VieruPublicat acum 3 ore şi 11 minute