×
×
Bucureşti
Braşov
Cluj
Constanţa
Craiova
Iaşi
Ploieşti
Timişoara
Bucureşti
Senin
8°C
Senin
17°C / 5°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 40%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Duminică, 24 iulie
Senin20°C / 6°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Marţi, 26 iulie 2016
Parţial înnorat21°C / 8°C, Parţial înnorat
Miercuri, 27 iulie 2016
Braşov
Senin
3°C
Senin
15°C / -1°C
Vânt 0km/ora
Umiditate 59%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Duminică, 24 iulie
Senin18°C / 1°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Parţial înnorat19°C / 2°C, Parţial înnorat
Marţi, 26 iulie 2016
Posibil ploaie18°C / 6°C, Posibil ploaie
Miercuri, 27 iulie 2016
Cluj
Senin
5°C
Senin
19°C / 1°C
Vânt 6km/ora
Umiditate 50%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Duminică, 24 iulie
Senin21°C / 5°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Lapoviţă18°C / 6°C, Lapoviţă
Marţi, 26 iulie 2016
Posibil ploaie17°C / 5°C, Posibil ploaie
Miercuri, 27 iulie 2016
Constanţa
Senin
8°C
Senin
14°C / 6°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 51%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Duminică, 24 iulie
Senin17°C / 6°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Senin18°C / 8°C, Senin
Marţi, 26 iulie 2016
Senin18°C / 10°C, Senin
Miercuri, 27 iulie 2016
Craiova
Senin
9°C
Senin
16°C / 2°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 45%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Duminică, 24 iulie
Senin19°C / 4°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Parţial înnorat21°C / 6°C, Parţial înnorat
Marţi, 26 iulie 2016
Senin21°C / 8°C, Senin
Miercuri, 27 iulie 2016
Iaşi
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 11km/ora
Umiditate 48%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Duminică, 24 iulie
Senin19°C / 6°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Parţial înnorat20°C / 9°C, Parţial înnorat
Marţi, 26 iulie 2016
Parţial înnorat18°C / 7°C, Parţial înnorat
Miercuri, 27 iulie 2016
Ploieşti
Senin
7°C
Senin
17°C / 1°C
Vânt 4km/ora
Umiditate 52%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:00
Duminică, 24 iulie
Senin20°C / 3°C, Senin
Luni, 25 iulie 2016
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Marţi, 26 iulie 2016
Posibil ploaie20°C / 6°C, Posibil ploaie
Miercuri, 27 iulie 2016
Timişoara
Senin
8°C
Senin
18°C / 3°C
Vânt 9km/ora
Umiditate 61%
Precipitaţii 2%
Notat la 09:30
Duminică, 24 iulie
Parţial înnorat21°C / 7°C, Parţial înnorat
Luni, 25 iulie 2016
Lapoviţă19°C / 6°C, Lapoviţă
Marţi, 26 iulie 2016
Posibil ploaie19°C / 8°C, Posibil ploaie
Miercuri, 27 iulie 2016
YoutubeYoutube
TwitterTwitter
facebookFacebook
ContactContact
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 27 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Duminică, 24 iulie 2016, 13:38
EUR (€)
-0.0088 ↘
4.4612 RON
USD ($)
-0.0065 ↘
4.0459 RON
• • •
Şoc la Varşovia şi la vârfurile NATO
Răzmeriţă în armata poloneză

Sâmbătă dimineaţa, presa din Varşovia şi toate marile ziare europene relatau la loc de cinste că, în ajun, mai mulţi generali polonezi au demisionat pe neaşteptate, gest care a luat prin surprindere atât guvernul din ţara respectivă, cât şi vârfurile NATO din Bruxelles.


De altfel, guvernul ultraconservator condus de Beata Szydlo a condamnat imediat această decizie surprinzătoare, dat fiind că ea intervine cu nici trei luni înaintea marilor manevre pe care Alianţa Nord-Atlantică le-a programat, în iunie, în Polonia, şi, de asemenea, a foarte importantului summit al NATO, ce va avea loc în iulie, la Varşovia.

Evenimentul respectiv este larg reflectat de mass-media din Polonia, care evocă şi criza din ţară datorată derivei autoritare a guvernului ultraconservator, vehement contestat recent printr-o mare demonstraţie, ce a amintit de cea de la 12 decembrie 2015.


De remarcat, înainte de toate, că până sâmbătă la prânz nu exista un comunicat oficial în legătură cu acest eveniment. Doar Szezepan Gluszak, purtător de cuvânt al Comandamentului General al armatelor Infanteriei, Marinei, Forţelor Blindate şi Aeropurtate, a ieşit cu o declaraţie la televiziunea Polsat, prilej cu care a spus: „Cinci generali şi-au dat demisia în aceste ultime zile”, fără a le preciza numele şi funcţiile.


Aşa cum transmite France Presse, în lipsa unor date oficiale, mass-media din Varşovia suţine că demisionarii sunt: şeful Statului Major al Comandamentului General (diferit de Comandamentul Operaţional), generalul Ireneusz Bartniak, cât şi comandanţii Infanteriei, Marinei, Forţelor Blindate şi Aeropurtate ale aceleiaşi structuri.

Motivele neaşteptatelor demisii nu se cunosc, dar, sursa citată susţine că ministrul adjunct al Apărării, Bartosz Kownacki, a oferit un început de explicaţii criticându-i pe cei cinci generali.


„Armata şi imaginea Poloniei sunt mai importante decât aprecierile politice. Avem în faţa noastră (manevrele) Anaconda şi summitul NATO de la Varşovia şi iată-i pe comandanţii corabiei că o părăsesc”, a spus Kownacki, citat de agenţia poloneză de presă PAP.


Ajunşi în acest punct aş observa că parcă ne-am afla în anii din perioada comunismului, când, adesea, în ţările socialiste, agenţiile de ştiri dădeau reacţii la un eveniment, dar fără a-l fi anunţat în prealabil. Culmea, în acele vremuri nu agenţia PAP şi, evident, Polonia se aflau în primele rânduri ale unui atare stil de presă!

Oricum, să notăm că, într-un scurt comunicat, dat publicităţii vineri seara, Ministerul Apărării a anunţat numirea „comandanţilor Infanteriei şi altor structuri ale forţelor armate”, dar nu a oferit niciun alt detaliu.
În consecinţă, au apărut speculaţiile. Astfel, Tomasz Siemoniak, fostul ministru al Apărării din partea Platformei Civice (azi în opoziţie), susţinea că demisiile generalilor respectivi „nu reprezintă decât debutul unei avalanşe. Atmosfera este foarte rea în armată”, declara cel ce deţinuse portofoliul Apărării.

În schimb, mass-media suţin că demisiile celor cinci generali reprezintă o reacţie la intenţia declarată a noului ministru al Apărării, Antoni Macierewicz, promotor înrăit al luptei împotriva oricărei rămăşiţe a perioadei comuniste, de a bara drumul ofiţerilor ce au intrat în armată înainte
de căderea comunismului,1989, şi îndeosebi a celor care s-au format în fosta Uniune Sovietică.


Amintitul Antoni Macierewic este mâna dreaptă a liderului conservatorilor din ţară, Jaroslav Kaczynski, a cărui formaţiune politică, Partidul Dreptăţii şi Justiţiei (PiS), a câştigat alegerile legislative de la 25 octombrie 2015, care au adus la putere guvernul condus de amintita Szydlo.


În scurta perioadă de când se află la putere, cabinetul respectiv a fost acuzat de derive autoritare atât de presă, cât şi opoziţie şi, totodată, că a devenit rapid un adept al conduitei adoptate de premierul Viktor Orban în Ungaria. În fine, acelaşi ministru Macierewic este partizanul tezei privind complotul rus aflat la originea prăbuşirii, la Smolensk, a avionului în care şi-au pierdut viaţa preşedintele de atunci al Poloniei, Lech Kaczynski, şi alte numeroase oficialităţi care-l însoţeau la Katyn, spre a omagia ofiţerii polonezi ucişi în Al Doilea Război Mondial de trupele NKVD, din ordinul lui Stalin.

Cât priveşte manevrele Anaconda-16 programate în iunie, la ele ar urma să ia parte peste 25.000 de militari din statele NATO.


În fine, summitul Alanţei Nord-Atlantice, ce se convoacă din doi în doi ani, se va desfăşura în zilele de 7-8 iulie, prilej cu care ţara gazdă, cât şi statele baltice, ar dori ca NATO să revizuiască în profunzime strategia sa referitoare la flancul oriental şi instalarea de baze permanente pe teritoriul noilor membri din Europa Centrală şi Orientală, idee enunţată cu fermitate de Rusia.

Revenind la cele cinci demisii ale generalilor, există voci care se întreabă dacă ele nu sunt determinate mai curând de problemele create de actuala guvernare şi de frământările apărute în sânul societăţii care ar fi putut conduce la acest gen de revoltă implicită a ofiţerilor superiori.

Dumitru ConstantinPublicat Sâmbătă, 05 martie 2016
13699
 | 23
 | 86
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Ileana Rollason
-3
@ Anonim : ti-am spus ca n-am de gând sa mai continui o asa numita "discutie " toxica. Nu avansam în nici un fel. NU, draga, singura chestie care l-a fript pe Obama a fost ca Putin afirmase ca dezmembrarea URSS a fost o tragedie, si primul si-a adus, brusc, aminte de gangsterii din SUA (între care-i si el), de expansionismul sufocant de care-au dat si dau dovada, si s-a bosumflat pe Europa, care sufera, acuma, de pe urma sanctiunilor ruse, si-a ridicarii inexorabile a Eur-Asiei. Asa zisele "aliante" servile ale României -Polonei-tarilor baltice cu SUA, care n-au nici o perspectiva, le-au închis si drumurile-n Vest. Tipii n-au nici un chef de brzezinskismul lui Obama. Pierderile economice ale Vestului în afacere sunt imense. Lumea abia asteapta sa scape de "initiatorii" santajisi si practicând, la rândul lor santajul . Ce spun ei e cusut cu ata alba. SUA au lasat aicea impresiii deplorabile, de la 1944 pâna azi. Bugeacu-i în UCRAINA. Nu mai folosi cuvântul "Rusia" când e vorba de UCRAINA. România n-are NIMIC de-mpartit cu Rusia, are de impartit cu UCRAINA, pe care SUA au facut eforturi disperate si NEREUSITE sa le-o vâre pe gât europenilor. REPET ca URSS s-a retras PASNIC din Europa estica si ca s-a dizolvat si PASNIC. SUA voiau aservirea cu orice pret (a falimentelor tarilor respective, în speta) a tarilor limitrofe si Rusiei. UN EXPANSIONISM PARANOIC. "Apara" teritorii pe care le ocupa militar. BINE-NTELES CA-I OBLIGA pe rusi la RIPOSTA. La legitima aparare. Privind Katyn-ul si tot angrenajul justificarilor tale, REPET ca polonezii, agresivi, militaristi, O DICTATURA MILITARO-FASCISTA, au avut ce-au meritat. Sa nu-ti închipui ca interpretarile unor fapte au sa ramâna la stadiul manicheist. In SUA, ce-a facut Obama a avut ca rezultat un val de filorusism, de tot felul de organizatii de sustinere si de personalitati aducându-si aminte de radacinile ruse. Daca Ucraina n-avea bogatii naturale, nici un "filantropism" american în zona. Care i-a si costat scump. ADIO.
Publicat Miercuri, 09 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Din perspectiva lui Putin, fost ofiter KGB, da, nu insa si din perspectiva tarilor care au avut de suferit de pe urma URSS, deloc putine, practic toate tarile limitrofe URSS, exceptind Mongolia, stat complet subordonat Moscovei. Si in timpul lui Pilsudski si in timpul celui de-al doilea razboi mondial, nu Polonia a atacat URSS (sau cum se va fi fost numit spatiul rusesc) ci URSS a atacat Polonia. Este regretabil ca faceti uneori parada de cunostinte juridice dar refuzati cu obstinatie sa vedeti ca militarii polonezi asasinati la Katyn erau prizonieri de razboi. Or, practica 'no quarter' fusese abandonata demult de tarile civilizate. Unde mai pui ca URSS se pretindea purtatoarea de drapel a ceea ce ei pretindeau a fi cea mai avansata forma de civilizatie? Unde mai pui ca la Katyn au fost ucisi si civili, pur si simplu ridicati de pe strada? Oricit de multa simpatie nutriti pentru Rusia (e dreptul dumneavoastra), nu puteti nega aceasta. Teritoriile romanesti azi in Ucraina au fost ocupate prin forta si dictatul URSS. E drept ca aceasta a magulit orgoliul ucrainean, drept care imposibilitatea de real dialog romano-ucrainean. E drept ca URSS s-a destramat relativ pasnic. Eu unul consider mai mult o abandonare, dar nu totala, a periferiei Imperiului, atunci cind aceasta manifesta pronuntate tendinte centrifuge. De legitima aparare nu pate fi vorba, deoarece Rusia, chiar restrinsa, a pastrat avamposturi militare deloc neglijabile si nu a incetat amestecul in fostele gubernii. Daca ar fi procedat altfel, relatiile romano-ruse ar fi fost altele, dupa cum am arata deja intr-un mesaj anterior. Cu bine, ca tot a fost 8 martie.
Publicat Miercuri, 09 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-1
@Anonim "este exact punctul de vedere rusesc", NU, draga, e punctul de vedere al wikipedia, SUA, respectiv Franta, si-al studiilor istorice. Ma scoti din rabdari. Esti si de rea-vointa, si manicheist. Un îndoctrinat acerb. La fel cum ma scoti din rabdari si despre Katyn, si despre Intermarium, stiu si-aicea pe una, Galia Ackerman, rusoaica de obârsie, si de-o urâtenie si ranchina monumentale, adicent fiind si-o falsificatoare ordinara a adevarului istoric. Individa a fost scoasa de la naftalina pentru Ucraina, am protestat si eu, între altii, si-acuma nu mai otraveste vietile nimanui, slava domnului. Faci parte din întemeietorii Cortinei de Fier, un infiltrat tenace, cu ceata pe ochi, nu mai e nevoie de nici un Churchill si de nici un Pilsudski, daca lumea te are pe tine. M-am saturat. Esti violent fara sa-ti dai seama, încapatânarea e si ea o forma de violenta, vrei sa domini discutia cu orice pret, si manicheist, "noi bunii, ei, raii", "eu spun adevarul, ei mint", si sa-ti înjosesti conlocutorul, si-asta-i alta forma de violenta. N-ai decât, stai cu americanii tai, ocupanti teritoriali, si Coposu-Hossu-Longin, ultima, o falsificatoare, si primul, agent, si cu Basescu, fiindca asta-i nivelul general, de haita asmutzita, inclusiv de asa-zise "articole" toxice, ordinare, fara nici un fel de ramasita de adevar, în wikipedia.ro. Sa nu-ti închipui ca-mi tii piept MIE, repet ca Estul fascist a redivizat Europa, din cauza absentei unui lider în Vest, în ultimii 4 ani, si slugarniciei unor (national)-socialisti care-si închipuie ca sunt în '45, sa taie si spânzure, situatia are sa se schimbe la alegerile nationale, fiindca zeci de milioane de oameni sunt excedati de situatie. Ai vazut ce se-ntâmpla-n SUA, unde haita politico-mediatica se mobilizeaza-mpotriva lui Trump, nu de-alta, însa tipul se pretinde candidatul anti-sistemului , într-o tara-n care poporul s-a saturat de sistem. Ma excedezi. Erodezi, si erodezi, si erodezi, pâna la satietate. Asta-i perversiune.
Publicat Miercuri, 09 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Nu este punctul de vedere al Wikipedia si inca odata demonstrati carenta de cunostinte. Wikipedia doar citeaza punctul de vedere rusesc care nu poate decit sa revolte pe cineva de buna credinta. Astfel, prin Conventia de la Livadia, Rusia se angaja sa respecte frontierele Romaniei. Or, dupa incheierea pacii, Rusia a anexat iar cele trei judete din sudul teritoriului dintre Prut si Nistru, Bugeacul, cum mai este cunoscut, asigurindu-si astfel accesul la Dunare. NB: exact asta vizeaza acum proiectul Novorusia al 'pasnicei' Rusii putiniste. Prin sofisme, punctul de vedere rusesc cauta sa argumenteze ca Rusia nu mai era legata de prevederile Conventiei. E drept ca Romania, in urma razboiului, a obtinut cea mai mare parte din Dobrogea dar aceasta nu poate sterge nedreptatea ocuparii de catre Rusia a jumatate din Moldova, rapt care si azi cauta sa-l ascunda sub varii artificii. Despre Katyn si Intermarium, chiar consulatarea Wikipediei v-ar fi lamurit ca nu aveti dreptate, asta numai daca ar fi prevalat bunacredinta, nu filorusismul fanatic.
Publicat Miercuri, 09 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-1
Daca Rusia ar fi fost o primejdie mondiala, asa cum se strofoca acuma Obama s-o proclame, Zidul Belinului n-ar fi disparut pasnic. Panslavismul e mult mai târziu decât prometeismul (ai carui embrioni sunt în Republica celor Doua Natiuni), si se refera la Yugoslavia (care-a disparut, si din vina Rusiei, care n-a intervenit în razboiul provocat de SUA, pe fondul totalitarismului religios indus în Kosovo. E mai bine-acuma-n Europa, c-un stat fundamentalist, bastion santajist american, ori era mai bine fara junghiul în coasta? SUA, de la WWII, aplica "doctrina Truman", dezastruoasa), si Bulgaria, fiindca de Polonia (catolica. Prometeismul fara catolicism n-ar fi existat), niciodata n-a fost vorba, cele doua tari dintotdeauna (adica din secolul al XVII lea, de la ridicarea Rusiei) au rivalizat. Teritoriul dintre Prut si Nistru despre care spui trebuie sa fie-n Ucraina, în care românii sunt maltratati, în nepasarea guvernului de la Bucuresti. "Între Prut si Nistru" nu-i România, si rusii au motive serioase de-a interveni, Basarabia devenise ruseasca de la 1812. Au o legitimitate istorica de la 1812 pâna astazi, grav e ca românii, de la 1812, încet dat sigur, si-au batut joc de ea ("ordon, treceti Prutul!"). Rusia produce industrial si agricol (inclusiv brânza frantuzeasca), si exporta, numai ca nu-n DOLARI(asta o pune la adapost de sanctiunile SUA). Nici SUA nu produc, IMPORTA din China, fata de care au datorii. Ultima a facut, însa, de vreo 2 ani, miscarea strategica de-a nu le mai cumpara, ultimele or sa mai dea înca un faliment, zdravan (nu si-au resorbit criza subprimes din 2008, care-a-ntrenat si scandalul Madoff). Rusia n-a luxat tarile române, ultimele au profitat de razboiul ruso-turc de la 1877 ca sa scape de otomani (în urma unei întelegeri cu Rusia). Da, privind santajul la carea fost supusa România dupa '89 din partea Vestului care-i cere sa faca parte din NATO ca s-adere la UE. Spune-mi ce limbi straine vorbesti si lasa-mi adresa mail, eventual.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Prometeismul este clar ulterior panslavismului. Propeteismul a fost doctrina defensiva a Poloniei lui Pilsudski, deci dupa primul razboi mondial, pe cind panslavismul il precede cu aproximativ un secol, justificind ideologic expansionismul rusesc prin eliberarea in principal a slavilor de la sud de Dunare. Intr-adevar, distrugerea Iugoslaviei a fost cea mai mare gafa de politica externa a blocului occidental de la abandonarea Spaniei republicane si pactul de la Munchen, ambele deschizind calea razboiului. Iugoslavia, despre care nu sepoate spune ca era total comunista, in orice caz nu de tip sovietic, asigura stabilitatea, chiar prosperitatea, intr-o zona foarte sensibila a Europei. Prin interventia NATO, au rezultat doua enclave musulmane, capete de pod pentru fundamentalismul islamic, fara nici o baza sau traditie de statalitate. Nu in ultimul rind a rezultat umilirea poporului sirb, ceea ce practic a invitat Rusia sa se instaleze in Balcani, adica in spatele primei linii defensive a NATO, oricum destul de precare. Regret dar nu pot accepta oferta dumneavoastra, cel putin atit timp cit nu demonstrati o maniera civilizata in a purta o conversatie.
Publicat Miercuri, 09 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-2
@Anonim : stii bine ca neo-conservatorul si euroscepticul Kaczinsky avea un frate geaman, mort într-un accident de avion pe care si l-a autoprovocat (era foarte furios ca nu zboara destul de jos pe deasupra padurii, la Smolensk, intra-n cabina, pune mâna pe manete, începe sa traga, si se sinucide, mai omorându-i si pe restul). Pierderea, în conditiile de azi, a tipului, e de plâns, fiindca era vorba de-o participare, împreuna, cu Putin, la o comemorare a evenimentelor din padurea Katyn. Repet ca tipii erau MILITARI si fanatici, "prometeizati", nu mai revin asupra subiectului. Privind reactivarea fascismului de catre SUA-n Europa de EST, asta-i o evidenta, n-o fi spus-o Jirinoski, au spus-o, însa, unii ziristi si oameni politici din Occident (dreapta occidentala, fiindca stânga e Democrata, Democratii din SUA sunt socialistii din Europa, dintre care, unii, de-a dreptul national-socialisti, vezi Franta). N-ai deloc dreptate, nu-i vorba de nici o "agresivitate" a Rusiei, nu te mai lua dupa imbecilul brzeziskist de la Casa Alba, care i-a consternat, si nu o singura data, pe occidentali. Sper sa fie ales Trump, chiar daca ierarhia, "sistemul" din partid nu l-ar vrea. Clinton e-un dezastru absolut. O avida de putere, o parvenita ordinara, si extrem de periculoasa. O eventuala alegere a tipei ar împarti-n mod limpede SUA-n doua, cel putin (n-are sustinere populara), eu stiu si de anchetele penale în curs, conduse de congressman-i Republicani, dintre care unul, mai ales, fost procuror în Carolina de Nord, Trey Gowdy (pe care-l am si pe fluxul facebook) privind mail-urile tipei si moartea ambasadorului în Libia. Tipii n-or sa-i ierte asta sub nici un motiv respecivei parvenite agresive. Numai asta ne mai lipseste, un razboi. Fiindca Obama nu poate sa suporte ca Rusia, care-n '45 nu era mare putere economica, sa concureze, acuma, direct, SUA. ATENTIE LA MONEDELE DE REZERVA BANCARA MONDIALA, ATENTIE LA YUAN (fiindca dolarul e calp). SUA-s deja cumparate de China.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
+2
Indiferent cit de prometeisti vor fi fost acei militari polonezi, desi prometeismul a fost o doctrina defensiva exact pentru a contracara expansionismul rusesc care, daca panslavismul nu mai convingea pe nimeni, imbratisase bolsevismul, acestia erau prizonieri, deci dezarmati si neutralizati ca forta militara. Chiar daca URSS nu semnase conventiile privind ducerea razboiului, cutume stravechi nu permiteau uciderea prizonierilor. Cind prizonierii rusi au patit acelasi lucru in mina germanilor, propaganda sovietica a trimbitat catre toate zarile. Rusia azi este departe de a face concurenta Americii intrucit ea produce cam cit Spania sau Italia. Evident ca lumea evolueaza si daca intr-o zi China va intrece SUA, nu poate fi decit spre bine, intrucit o lume multipolara dar in echilibru e mai buna decit una unipolara. Totusi noi avem in proximitate Rusia care, din pacate, in peste 300 de ani de cind a ajuns la Nistru, nu a dat nici un semn consistent de bunavointa fata de Romania, ma rog fata de Tarile romane, indiferent cum se vor fi numit acestea. Unul, foarte convingator, ar fi fost incetarea dupa 1989 a imixtiunii in teritoriul dintre Prut si Nistru. Atunci Romania nici nu visa sa intre in NATO. Si ar fi fost mult mai bine asa, adica neutra si nealiniata dar acest statut trebuia si acceptat de cei mari.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-3
IQ 100: de masacrul de la Katyn e vinovat prometeismul DECLARAT si explicat cu harta-n fata, al ... maresalului (...) Pilsudski, primul ... presedinte al Poloniei de dupa caderea Imperiilor Tarist si Habsburgic. Ofiterii polonezi erau ÎNDOCTRINATI cu ura pe care trebuiau s-o aiba fata de rusi. Moscova a si fost sub dominatie poloneza, pe la 1600. Prometeismul a fost si ramas doctrina militara în Polonia. Surpriza mea a fost ca polonezii din Vestul Europei, descendenti ai unor familii remarcabile, ilustre (Poniatowski, Kosciusko) s-au abtinut de la sprijinirea polonezilor americani si-a celor din Ucraina. Obama a jucat numai c-o ... jumatate a lui Tusk (a carui alegere ca presedinte al Consiliului European a fost milimetrata, dupa dezbateri aprinse. Un compromis formal. Dat fiindca puterile individului sunt limitate, Europa înca este o alianta de state SUVERANE, in teorie. Plus ca riscurile erau minime, Tusk vorbeste ruseste, si-l cunoaste bine si pePutin, care-i fluent în limba germana si prieten cu Angela Merkel - pe care democraticele SUA au santajat-o cu nerusinare, vezi filarile si ascultarile NSA, din chiar sediile ambasadelor americane, si trecutul de activista "comunista" al tipei. Tusk a-nvatat ceva engleza la repezeala. Intensiv. Si profi si elev silitori. Pe deasupra, tipul N-A FACUT NICI O DECLARATIE BELICOASA, s-a mentinut în limte decente, în timp ce-altii - Obama, Nuland, si, partial, dom' director, Hollande, trotzkistul, anarhistul alaturi de anarhistii - oameni de-afaceri BHL, fascist pur sânge, chiar daca evreu, culmea, si Yatzeniuk, în aceeasi situatie - si evreu, si fiu de general sovietic -, în Ucraina -, îsi dadeau în petec. Atentie, însa, la neo-fascismul dintotdeauna si peste tot încurajat de SUA. Europa ESTICA - România, Letonia, Polonia de-acuma -, nu-s decât circumstanta, "investitia", IEFTINA, a SUA, care si-au reactivat retele de fanatici - adica de BENEVOLI AI URII, AI XENOFOBIEI si RUSOFOBIEI -, semanate în timpul WWII).
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
+2
Cei ucisi la Katyn erau militari, prizonieri de razboi si civili ridicati de pe strada. Aceasa face din masacrul de la Katyn unul dintre cele mai abominabile lucruri petrecute in Europa in timp de razboi, pentru care nimeni nu a fost pedepsit si, cel mai probabil, nimeni nu a fost despagubit. Obisnuiti sa aruncati gratuit cu vorbe grele. Nici Jirinovski nu ar fi spus ca neofascismul a fost reactivat de SUA in Europa de est. Tarile mentionate vor insa sa existe in siguranta. Desi sint sceptic in privinta eficientei suportului NATO, este totusi singura optiune in fata agresivitatii rusesti latente vizibil reactivate de Putin, cel putin pentru Romania.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-1
@Anonim, uitasem : "SUA, cea mai dezvoltata tara din lume". Da, dar n-ai dreptate. Program spatial zero, actualmente(ultimele s-au facut datorita asa-zisei "statii spatiale internationale", care-i, de fapt, rusa). Interiorul tarii, pustiit (si datorita gazelor de shist, în a carora exploatare avea interes Dick Cheney, daca-ti aduci aminte, o belea). 318 de milioane de locuitori, din care 50 de milioane de saraci lipiti, aproape cersetori. Muncesc ziua, si dorm pe-o banca noaptea. Sistem de pensii falit (criza 2008). Venit mediu anual al populatiei: în jur de 50 000 de dolari anual. Falimente: General Motors, Chrysler, BANCI (2009). Bogatia SUA e ... speculativa (atentie la Soros, pericol public ENORM). Banii de hârtie n-au acoperire, chiar daca SUA cumpara aur în prostie, în ultima vreme. Spuneai de 80 de tone de aur ale României de-alta data, când SUA numai în ultima vreme au cumparat vreo 1500 de tone de aur. Datorie publica, 15 trilioane. Falimente : California (Hollywood, cvasi-faliment), Detroit, comitatul Jefferson-Alabama, CHICAGO (orasul lui Obama). Washingtonul refuza, actualmente, finantarea comunitatilor locale. Numai cele doua coaste (atlantica si pacifica) sunt dezvoltate -si înca ! ideea bizara de-a construi zgârie nori pe metru patrat distruge natura. CHINA detine vreo 2 trilioane din datoria INTERNA a SUA. Casele se construiesc, în general, din materiale ieftine. KITSCH-ul face parte INEGRANTA din cultura SUA. Plus ca "tara drepturilor omului", si-a masacrat bastinasii, indigenii, pieile rosii. De ce scandalul actual privind Rusia din partea lui Obama, criminalul (sa fi ars el de viu, ca tipii de la teatrul Odesa, anul trecut): fiindca-n 1945, URSS nu era mare putere economica, desi o suprafata enorma, si foarte bogata-n resurse naturale - Siberia, pe care americanii vor s-o si cotropeasca , vezi Nuland si Mc. Cain, fost catindat prezidential -, în timp ce-acuma, Rusia le-ameninta din ce-n ce mai direct suprematia economica mondiala.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
50 mii de dolari anual venit mediu nu e chiar rau si oricum este mai mult decit ceea ce pot China si Rusia. Pina una alta, nu se emigreaza in China sau Rusia ci in SUA, inclusiv din China si Rusia.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-3
@Anonim, stimabile si onorabile, nici pomenela, atentie ca, orbit de americanii orbiti si ei de mania grandorii - ca n-a fost numai a spaniolului ...de Funès , e si-a lui Brzezinski-Obama, dintre care primul, fascist pur-sânge, si-al doilea, o belea pentru omenire -, scrii prapastii. Documenteaza-te, boiarule ! Fiindca matale zici ca "Imperiul tarist si URSS au invadat România" (inexistenta la datele respective) "de multe ori". Pai, bine, onorabile, matale uiti ca Imperiul Rus a fost adversarul Imperiului Otoman si aliatul a ceea ce-avea sa devina România! INDEPENDENTA DE OTOMANI a Principatelor Române LE E DATORATA RUSILOR ! Rusia negociase cu românii ca ultimii sa intre-n raboi pentru recunoasterea internationala a independentei si crestinatatii , plata unor despagubiri de razboi + Delta Dunarii si nordul Dobrogei (de unde se trage, în zilele noastre, napasta, beleaua de Basescu, dusmanul tarii. Asta-i singura "cotropire teritoriala" a României, Basescu, pe care, la 1877, rusii nu-l prevazusera). DIN FERICIRE pentru români ca Imperiul Ecaterinei cea Mare se extinde la Vest. Plus ca, stimabile si onorabile, perfidul Albion a fost prin TRADITIE aliatul TURCILOR împotriva crestinilor (slavi si ne-slavi) de la gurile Dunarii. NU esti de vina tu ca scrii prapastii, cere-i socoteala lui Cioroianu, prof univ si oportunist de mahala, caid în istorie, falsificator cu tupeu si gropar al României. REPET, si-asta-i deja o axioma, ca SUA DINTOTDEAUNA au fost RIVALELE (citeste "dusmanii") EUROPEI (Boston Tea-Party, resuscitat acuma de neo-con-ii americani, aceiasi care i-au gazduit, dupa WW II, pe nazisti, fiindca nazisti de frunte, între care Eichmann si Werner von Braun se refugiaza în SUA si detin posturi de prestigiu ). Si Nuland de azi : "fuck Europe". Repet ca-n timpul razboiului, Germania parasuteaza LEGIONARI (si, dupa razboi, SUA) în România, în scopul BINE DEFINIT de-a provoca haos în regiune (strategia si metodele sunt identice alora din Vietnam-Irak-Siria).
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Este exact punctul de vedere rusesc. Romania ca stat cu acest nume exista din 1866. Nici Italia nu exista ca stat cu acest nume si totusi nimeni nu face caz ca si-a revendicat cu arma teritoriile detinute de monarhia habsburgica. Existau insa Tarile romane, e drept vasale Imperiului Otoman, dar nu provincii, pe care, desi crestine, frecventele expeditii rusesti nu le-au menajat deloc. Vasalitatea devenise mai mult formala in ajunul Razboiului de independenta. Astfel, Romania incheie cu Rusia Conventia de la Livadia (un stat intr-adevar vasal putea oare avea aceasta latitudine?) care stabileste doar libera trecere a trupelor rusesti prin teritoriul romanesc, nu si participarea armatei romane la razboi, respinsa de rusi cu infatuarea caracteristica. Blocati insa in fata liniilor defensive turcesti organizate de competentul Osman Pasa, acestia au cerut explicit, prin telegraf, ajutorul romanilor. Drept multumire, dupa incheierea ostilitatilor cu turcii, rusii au refuzat sa evacueze teritoriul romanesc si numai presiunea diplomatica a marilor puteri i-a convins. Nu vad nici o fericire pentru noi in extinderea Imperiului rus catre vest, din contra, iar divagatia (specialitatea dumneavoastra se pare) despre Basescu nu isi are loc in context. Scuze dar gresiti constant -nu il citesc pe Cioroianu, fie si pentru ca nu am ocazia.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-1
@Anonim : am observat ca WW III n-a avut loc, dar prea târziu, aseara pe la 7. N-am sa-ti mai raspund, esti MI-TO-CAN (da' nu din vina ta exclusiva). Bine-nteles ca nu poate fi vorba de valoarea dolarilor (a banilor, în general), de la 1938, când institutiile Bretton Woods, construite pentru dolar si suprematia lui mondiala (printr-un spil, care-a tinut vreo 40 de ani, pâna la 1972, si-i apartine lui Keynes, "dezvoltarea prin îndatorare". SUA dau faliment în 1972, când Nixon e obligat sa lase dolarul sa floteze), iau fiinta la 1946. Fara efect retroactiv. Plus ca-ntre 1938 si 1946 a mai fost si-un razboi mondial (traditional, crizele economice se "rezolva" prin razboaie). Si tu faci greseli de acord "rostul tiradei, adica A divagatiei", stimabile, când e "rostul tiradei, AL divagatiei, cazul genitiv, stimabile, "rostul divagatiei". Atentie la cuvinte onorabile si stimabile, "grobian", cauta-n dictionar înainte sa scrii, si despre "injurii", vreau sa vad si eu una. Caut-o cu lupa. Ori ca ca nu stii ce-i aia o injurie. Uita-te-n Codul penal (al lui Macovei, care-a facut o porcarie cu tupeu, n-a schimba nimic, a adunat toate articolele vechiului cod penal într-unul singur, si luuung de tot... si toata afacerea, pe bani grei, asta face dovada absentei oricarei valori în România actuala)... Nu-ti mai plusa frustrarile . Fara-ndoiala ca Federatia Rusa n-a aparut din neant, ci din Rusia kieveana (pe la anul 1000). Bine-nteles ca tipii erau brutali si criminali - ca peste tot, la epoca, în Europa. Tronul facea obiectul a intrigi si varsari de sânge, ca peste tot în Europa. Familia tarului se înrudeste, în timp, cu toate curtile imperiale ale continentului. Citeste despre Nicolae al II lea, om sub vremi, care-si trimetea armata sa traga, la orice rabufnire de disperare a multimii, pe care o transforma-n gloata. Si soldatii români au savârsit masacre-n URSS, în WWII, cel putin la Odesa. Nu fi lup moralist. Si manicheist. Nu esti american. Salve.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Multumesc si imi asum eroarea de acord. In locul divagatiei despre politica monetara americana (oricum gratuita intrucit, de falimentare ce sint SUA inca din 1972, sint inca cea mai dezvoltata tara din lume) si in absenta cartilor, o cautare pe net v-ar fi lamurit ca despagubirea impusa Romaniei a fost in dolari la valoarea din 1938. In alta ordine de idei, intre Rusia kieveana si Federatia rusa de azi, a existat Imperiul tarist si URSS, care au invadat Romania de nenumarate ori, nu pentru a-i mingia duios pe romani, din contra. In esenta, dupa ce ca sustineti puncte de vedere eronate, o faceti, de prea multe ori, agresiv si injurios. Este aceasta o proba de educatie aleasa? Permiteti-mi sa spun nu, indiferent unde locuiti, indiferent cite vizite la Luvru sau British Museum veti fi facut. Cu bine.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-4
@Anonim :"URSS, succesoarea în drepturi a Rusiei", poti sa-mi produci docomentu', boiarule, docomentu', ca nu merge-asa, ma pomenesc eu sa vreau ca vecinul meu sa-i fi succedat în drepturi vecinului vecinului vecinului. Succesiunile sunt acte voluntare de vointa, nu-s cazute din cer, nu-s automate. Se accepta sau se refuza. Ori se-accepta sub conditii . Plus c-am impresia ca România, în aerul timpului, rupsese legaturile diplomatice cu Rusia bolsevica . Tu crezi ca Marea Britanie, de pilda, n-are nici o datorie fata de fostele colonii? sau Franta, în timpul colonizariloe i, mai tparziu, al razboaielor de independenta, soldate cu tragedii si pierderi inestimabile de patrimonii ? ai fost la British Museum ? sau la Luvru, ca nu-ti ajung nici zece vieti sa le vezi comorile ? si alea n-au fost rodul si-al razboaielor de cotropire, si-al decolonizarii , nu-i asa ! Stii ca monstrii construiti de SUA ca sa lupte împotriva lui Bashar, laicul, în Siria, au dinamitat Palmira ? ori asta nu conteaza! si ca TOATE bogatiile Irak-ului au fost spoliate dupa invazia americana, "arme de distrugere masiva", si ca tara, fara institutii, e-n ruine ? si ca nemtii (adica un popor civilizat, nu-i asa!) nazisti, o data ajunsi la Leningrad si-mprejurimi (Tzarskoie Selo, construit de nemtoaica de Ecaterina a IIa cea Mare !), primul lucru pe care l-au facut a fost sa demonteze si sa transporte-n Germania celebra Camera de Ambra ? si c-a fost refacuta, dupa planurile initiale, de rusi, dupa WWIII ? fiindca de primit înapoi, n-au mai primit-o, s-a pierdut ! sau ca-n Berlin e-un sat rusesc, pe care l-au construit nemtii în onoarea unei vizite a tarului ? sau la ce tratament au supus natiile civilizate, nu-i asa, populatia din colonii, cu spolieri absolut uriase! bravo, semidoctorule, ca, dupa tine, femeile n-ar fi trebuit sa se scoleasca si s-aiba drept de vot !
Publicat Luni, 07 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Nu vad rostul tiradei, adica a divagatiei. Sustineti cumva ca Federatia Rusa a aparut din neant? Vedeti ca WWIII nu a avut loc inca ...
Publicat Luni, 07 martie 2016
+Răspunde
Ileana Rollason
-5
@Anonim : cine vorbeste de semidoctism ! asta-i una! a doua-i c-am sa-ti copiez toate interventiile, semidoctorule, ca dovezi ale bunei tale cresteri. Si sa nu-ti imaginezi ca n-are s-aiba urmari, mi s-a mai întâmplat cu mitocani (goujat, daca ti se-ntâmpla sa stii cuvântul, vezi ca nu-i românesc), urmariti si-n strainatate, indiferent ca faceau pe grozavii-n România. NU-I MAI ACUZA PE ALTII (pe mine, pe rusi), VEZI-TI BÄRNA DIN OCHI, sau ce-ti închipui, ca daca te pretinzi "anonim", n-ai sa fi identificat, semidoctorule ? ma distreaza logica matale, "la valoarea din '38", când România intra-n razboi numai în '41.Valoarea era, oricum, ÏN AUR ! Ai priceput, Pravâi Sektor ? Ai uitat de Rembrandt de la Bruckenthal, Pravâi Sektor (pardon, "Anonim", ca noi suntem curajosi, nu-i asa !semnam si-o dam anonima, semidoctorule ! ) stii c-a fost furat si cine stie prin ce colectie particulara zace ! ma faci sa râd, tu si "Closca "ta "imposibil de expus !", dai dovada de umor ! ti-am spus sa te interesezi de afacere la Ministerul român de Externe , ori nu stii sa citesti, si te-ncapatânezi în a fi toxic ! basta ! Asuma, draga, asuma ca România nu-i stat national decât de la 1878, respectiv 1918, din cauza marelui curaj de-a nu-nfrunta Marile Puteri ! vezi ca si Obama s-a facut mititel când rusii au intervenit în Siria din Marea Caspica , ce-ti închipui ca, daca esti mitocan (vezi Obama), câstigi vreo partida? vezi ca institutiile Eurasiei au intrat în functie, si yuanul, ca neo-con-ii americani vor sau nu, e moneda de rezerva bancara mondiala. Nu mai contribui la otravirea atmosferei între vecini, semidoctorule ! daca ai ceva de spus, spune-le autoritatilor române (absente, ca nu se vede ca-n tara ar mai exista si institutii!). Sovromurile = societati mixte, SRL-uri, de unde vrei sa fi recuperat, cu mijloacele modeste pe care le-aveau, despagubirile URASE de razboi pe care le datora România URSS? si-n fond, esti sigur ca spoliatorii n-au fost prietenii tai ucrainieni ?
Publicat Luni, 07 martie 2016
+Răspunde
Anonim @ Ileana Rollason
0
Exact acelasi lucru il pot face si eu, in Romania sau oriunde. Cuvintul respectiv il cunosc si utilizarea sa nu va onoreaza. Vorbeati de ton dar tonul si grobianismul exprimarii dumneavoastra va descalifica din start, ca sa nu mai mentionez inconsistenta argumentelor. Da, este vorba de valoarea dolarului din 1938, cel putin asa am vazut in cartile pe care le-am citit cindva. Daca aveti alta referinta, binevoiti a o produce fara a arunca cu injurii, asta daca sinteti, totusi, apta de a purta un dialog civilizat. Pina acum, nu ati demonstrat decit contrariul.
Publicat Luni, 07 martie 2016
+Răspunde
Recomandate
Viziune europeană
Publicat acum 3 ore şi 25 minute
Căruţele campionatului s-au pus la drum
Publicat acum 23 ore şi 15 minute
Adrian Năstase, avertisment pentru PSD
Publicat acum 3 ore şi 7 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Atentatul de la Nisa
19 articole/ Actualizat Duminică, 17 iulie 2016
Dumitru Constantin

Joi, 21 iulie, la Cleveland, pentru prima oară în istoria SUA, un novice a obţinut învestitura partidului său pentru alegerile prezidenţiale la capătul primei etape a incredibilului voiaj în politică al miliardarului Donald Trump.

Dumitru ConstantinPublicat Vineri, 22 iulie 2016

"