Taximetriștii au declarat război deschis Uber

În cei doi ani de existență pe piața din București, compania americană Uber a reușit să atragă 10% din clienții societăților locale de taximetrie.

În acest moment, sunt înregistrați în jur de 3.000 de șoferi care fac concurență și numărul lor crește. De câteva luni a început un război deschis între reprezentanții transportatorilor și cei ai Uber, inclusiv cu acte de violență. Tranportatorii susțin că nu doresc eliminarea Uber de pe piață ci doar reglementarea acestui sistem. fănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), precizează că nu a cerut eliminarea UBER, ci reglementarea legală a acestui sistem.

“Noi, transportatorii, nu am cerut niciodată eliminarea Uber și a altor platforme similare de pe piață, ci intrarea în legalitate a acestor sisteme, ca și a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezintă concurență neloială. Nu dorim eliminarea concurenței, ci o concurență loială, în care toți actorii pieței să fie egali în fața legilor statului român”, spune Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Potrivit acestuia, activiatea Uber este nereglementată în România, “deci se află în afara legii”. “Nu suntem la începutul anilor ’90, să ne supunem necondiționat tuturor ilegalităților venite din… Nu dorim un alt caz Bechtel în România, care să ne bage în faliment, la nivel de țară.

Pirații din Transporturi strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. Dorim să asigurăm un transport civilizat, un tarif unic, reactualizat în funcție de costuri, fără piraterie, fără posibilitatea de negocierea prețului „la negru”. Dorim, de asemenea, să garantăm siguranța și confortul clienților care au nevoie de transport în regim de taxi și transport prin curse regulate, iar pentru aceasta toți trebuie să respecte legile în vigoare. În caz contrar, nu sunt altceva decât „pirați”, mai declară Vasile Ștefănescu.

Reacția Uber a fost imediată. Conform reprezentanților companiei, Uber este deschisă oricărei dezbateri care să ducă la reglementarea serviciilor pe care le oferă în România. „Așa cum am mai spus, suntem primii care ne dorim reglementare, dar o reglementare care să nu pună piedici inovației si care să definească serviciile ca Uber în mod corect, în concordanță cu recomandările Comisiei Europene. Uber nu este un serviciu de taxi – este o aplicație de mobil care permite oamenilor să își împartă mașina contra cost într-un mod transparent, sigur și 100% fiscalizat. Uber și partenerii săi contribuie cu milioane de lei la buget și oferă un serviciu folosit cu încredere de peste 250.000 de oameni din România. Demersul COTAR, bazat în bună parte pe dezinformare, echivalează cu încercarea de a dez-inventa Internetul, în avantajul câtorva și în dezavantajul a zeci de mii de oameni. Nu poți opri inovația tehnologică doar pentru că, odată cu ea, ești nevoit să evoluezi și tu. Dacă pentru COTAR sunt prioritare interesele transportatorilor și ale firmelor de taxi, pentru Uber România prioritare sunt satisfacția și siguranța oamenilor care se deplasează prin orașe”, susțin oficialii Uber.

Aplicatia Uber funcționeaza în Romania din 2015, atunci când o mașina ajungea la comandă în douasprezece minute. Uber este prezentă în prezent în București, Cluj, Timișoara și Brasov. La finele anului trecut, un șofer Uber a fost murdărit cu făină și ouă de către mai mulți taximetriști care au dorită să își arată astfel disprețul față de serviciul Uber.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.