Punct și de la capăt! Minister caut procuror general

Ministerul Justiţiei reia, începând de vineri, procedura de selecţie pentru numirea procurorului general, după ce toți cei patru candidaţi înscrişi la prima procedură, printre care și Augustin Lazăr, au fost respinși. Candidaţii se pot înscrie până în 25 aprilie, inclusiv, iar cei selectaţi vor participa la interviu cu ministrul Justiţiei în perioada 6-7 mai, rezultatele urmând a fi comunicate în 8 mai.

Iată anunțul Ministerului Justiției

Anunț de reluare a procedurii de selecție a procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire pentru funcția de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție

Ministerul Justiției organizează, la sediul său din București, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, în perioada 12.04.2019 – 08.05.2019, selecția procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire pentru funcția de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție care va deveni vacantă începând cu data de 28 aprilie 2019.

Selecţia se desfășoară în condițiile prevăzute de art. 54 alin. (1) și alin. ( 11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în acest scop fiind întocmite Standardele de organizare și desfășurare a selecţiei candidaților în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Standardele de evaluare a interviului susținut în cadrul selecției candidaților în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004republicată, cu modificările și completările ulterioare, anexate.

Candidații pot depune cereri de înscriere, până la data de 25 aprilie 2019 (inclusiv), ora 17,30 la Direcția resurse umane din Ministerul Justiției din București, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, etajul 2 camera 6.

Cererile vor fi însoțite de următoarele înscrisuri:

  1. dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege;
  2. declarațiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. un proiect managerial privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spațiere la 1,5 rânduri;
  4. un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;
  5. minimum 10 lucrări întocmite de candidat în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;
  6. ultimul raport de evaluare a activității profesionale a candidatului participant la selecţie;
  7. orice alte înscrisuri relevante.

Lista persoanelor care îndeplinesc condițiile legale de participare la selecţie și programarea interviului se vor afișa pe pagina Internet a Ministerului Justiției, la data de 02 mai 2019.

Candidații participanţi la selecţie vor susține, în perioada 06 – 07 mai 2019, un interviu cu ministrul justiției care constă în:

  1. susţinerea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte:
    • prezentarea sintetică a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;
    • identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora;
    • propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;
    • compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere, întocmit de candidatul participant la selecţie cu rolul și funcțiile Ministerului Public;
  2. verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităților, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unității/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea și disponibilitatea de a lucra în echipă și de a colabora cu colegii;
  3. prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;
  4. prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;
  5. verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie.
  6. verificarea aspectelor legate de motivația, conduita, integritatea și deontologia profesională, precum și alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de candidatul participant la selecţie.

În cadrul interviului, ministrul justiției este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiției.

În vederea asigurării transparenței, audierea candidaților se transmite în direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justiției, se înregistrează și se publică pe pagina de internet a ministerului.

Rezultatele selecţiei se vor afișa pe pagina Internet a Ministerului Justiției, la data de 8 mai 2019.

Propunerea ministrului justiției va fi înaintată Secției pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obținerii avizului urmând ca, după obținerea acestuia, ministrul justiției să înainteze propunerea Președintelui României, în vederea numirii în funcția de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcție de numărul candidaților înscriși.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Alexandru Visan 3297 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Daca s-ar extinde aceasta cerinta de examinare si pentru toti judecatorii din tribunale,ati ramane socati cati vor trece examenul! Varza e peste tot(50euro pentru o restanta si au fost destule in fiecare an)!

  2. Mi se pare corect! Poate asa afla si Horodniceanu care trebuie sa fie profilul viitorului procuror general. Imi pare rau ca nu se specifica daca se accepta si candidati cu CV-ul incomplet pe ani, luni, saptamani, zile, ore si minute, ce a fost tac-su si ma-sa, daca a avut verisori de gradul II cel putin la secu, daca a fost tortionar sau luptator pentru adevar, libertate, solidaritate si fraternitate! Succesuri!

  3. Atat timp cat ministrul Justitiei este tudorel toader, procuror comunist, absolvent de liceu de mecanici auto, propagandist PCR-ist cu carnetul de membru PCR numarul 3705174, orice concurs organizat de ministerul Justitiei este o cacealma comunisto-idiocratica!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.