Atât ne costă noile avioane!

Guvernul a avizat, joi, proiectul de lege pentru achiziția a cinci avioane F16. Primele patru vor fi cumpărate în 2020, iar ultimul în 2021. Șeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a anunțat că bugetul pentru această achiziție se apropie de 300 milioane euro.

„A fost avizat proiectul de lege pentru achiziția avioanelor F16, vorbim de patru în 2020 și unul în 2021. Sumă care trebuie alocată pentru achiziția acestor avioane va fi inclusă în proiectul de buget de anul viitor. Guvrnul va cere Parlamentului adoptarea acestui proiect în procedura de urgență până la finalul acestei sesiuni parlamentare. Bugetul total al acestui program era undeva la 300 milioane de euro. Pe acordul bilateral guvernamental cu Portugalia era undeva la 175 milioane euro, necesarul de finantare”, a spus la finalul ședinței de Guvern, Dancă.

România va achiziţiona cinci noi avioane F-16 de la Portugalia, se arată într-un comunicat de presă transmis de Ministerul Apărării Naţionale (MApN).

Potrivit sursei citate, „Guvernul României a avizat, în şedinţa de joi, proiectul de lege pentru continuarea dezvoltării capabilităţii operaţionale aeriene cuprinse în etapa de tranziţie iniţială a concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului ‘Avion multirol al Forţelor Aeriene'”.

„Conform documentului, Guvernul României va atribui Guvernului Republicii Portugheze contractul de achiziţie a cinci avioane F-16 A din excedent, a unui pachet de bunuri şi servicii care include şi modernizarea avioanelor F-16 din dotarea Forţelor Aeriene Române, elemente de suport logistic şi instruirea personalului tehnic ingineresc. De asemenea, vor fi atribuite Guvernului Statelor Unite ale Americii contracte de tip Letter of Offer and Acceptance – LOA specifice Programului Foreign Military Sales – FMS, pentru achiziţionarea pachetului de bunuri şi servicii complementar celui de mai sus. Atribuirea contractelor se va face cu respectarea prevederilor art. 22 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Semnatarul contractelor de atribuire va fi, din partea părţii române, Ministerul Apărării Naţionale.”, se precizează în comunicatul MApN.

Oficialii MApN susţin că cele cinci aeronave vor avea aceeaşi configuraţie cu cele 12 aflate deja în dotarea Forţelor Aeriene Române, respectiv M.5.2R, iar pachetul de bunuri şi servicii include şi modernizarea tuturor avioanelor F -16 ale Armatei României la o configuraţie superioară, respectiv M.6.X.

Totodată, MApN arată că „implementarea contractelor prevăzute în proiectul de lege va permite creşterea nivelului de instruire a personalului tehnic ingineresc şi crearea, la nivelul Forţelor Aeriene Române, a capabilităţii de reparaţii capitale pentru motoarele ce echipează aeronavelor F-16, ceea ce va conduce la creşterea disponibilităţii flotei, precum şi la scăderea costurilor de mentenanţă”.

„Această soluţie asigură, de asemenea, şi premisele implicării industriei naţionale de apărare în executarea lucrărilor de mentenanţă, a reparaţiilor capitale la motoare şi modernizarea avioanelor F-16, prin operatorul economic desemnat centru de mentenanţă pentru aeronave F-16 de către Guvernul României, aspect care va contribui la consolidarea şi menţinerea capabilităţii aeriene operaţionale”, se mai arată în comunicat.

Din lotul de cinci aeronave, primele patru vor sosi în anul 2020, iar ultimul în anul 2021. Cele cinci aeronave F-16 se vor alătura celor 12 care execută deja serviciul de poliţie aeriană naţional şi NATO.

Ministrul Apărării, Nicoale Ciucă, a cerut introducerea pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de joi a proiectului privind achiziţionarea avioanelor F16, precum şi trimiterea în Parlament a proiectului de lege pentru a fi aprobat în procedură de urgenţă.

Ciucă a precizat că proiectul are avizul Consiliului Legislativ.

„Solicităm aceasta deoarece am comunicat cu partea portugheză de la care se achiziţionează avioanele şi deja a fost o amânare de două ori a termenelor de contract. În contract sunt parte Statele Unite ale Americii şi pentru că prin Statele Unite se desfăşoară proiectul…”, a spus ministrul.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat miercuri că CSAT a avizat cumpărarea a cinci avioane F-16.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

24 de Comentarii

  1. S a intalnit otul cu coruptul.
    „Une bonne affaire”, daca va amintiti filmul, comedie neagra.In Ro a rulat cu titlul”O afacere oe cinste” si pe imdb nu il gasiti, e prea străin și prea bun.”Alors, si tout ca concorde…” sa isi vanda casa de langa aeroport.Si atunci ttece un Concorde de la bubuie geamurile.Filmul era de prin anii’70, cand Concorde nu avusese teribilul accident.
    Dar offset ul, cat e offsetul?

  2. Programul Rabla pentru Cerul patriei. De la “Puternică liberă / Pe soartă stăpână / Trăiască Republica Populară Română…” la “Erori au fost, erori sunt încă / Și or fi în Neamul Românesc…” culegem fructele tranziției. Strict ca să le platim la amaricani 200 milioane modernizare și întreținere perseverăm să cumpărăm rable în loc să cumpărân de la europeni, sau de ce nu de la ruși, că mai sunt în NATO țări care cumpătă tehică militară de ultimă oră de la ruși, cumpărm în formă continuată avioane casate de portughezi. Asta se cheamâ Trădare de țară. “Războinicu-le” domn președinte Iohannis vi se pare normal?

  3. Am inteles bine,adica noile vechi avioana! Vai mama noastra de slugi. Capul plecat sabia nu-l taie,dar nici nu vede pe unde merge, caci da in gropi. Se zice ca adesea Sărăcia si Prostia sunt in concubinaj.Dar stai ca nu e numai atat,se alătură si Corupția. Iata avem un trio al dezastrului.

  4. Foarte bine, n-avem bani pentru pensionari, dar cumparam avioane!

  5. Tot de la fier vechi , tot de la fier vechi ! ? Suntem de rasul lumii ! Ce arunca unii, este excelent pentru Romania! Avioane , corvete si cine mai stie ce ! Tara asta nu mai produce nimic de calitate pentru inzestrarea armatei ! In caz de razboi ce facem ? Umblam dupa importuri ? Pana vin (daca vin ) aliatii , e vai de noi ! Rau am ajuns de cumparam jafurile altora ! Nu mai avem nici un pic de mandrie ! Nu stiu daca trebuie sa ma tavalesc de ras , sau sa plang , cand vad cum guvernantii de ieri si de azi isi dau cu caramida in piept , pentru aceste „realizari marete „. Tehnica militara si nu numai , se modernizeaza ,uluitor, in fiecare zi , numai noi ne cautam progresul in groapa de gunoi a altora ! Imi este rusine ! N.B. Nu avem tehnologie ! De ce ? Cumva suntem destepti , sau suntem hoti ?

  6. Asta-i plata prostiei si neputintei in care au adus aceasta tara tot felul de aventurieri , pusi pe capatuiala, ce-si zic politicieni ai democratiei schioape romanesti. Acesti uni care daca cred ca daca lalaie prin Regie sunt cantareti, daca scrasnesc din masele si trantesc paltonul sunt presedinti de tara, iar daca viseaza cai verzi pe pereti sunt pictori. Ceva investitii in cercetarea (si miliatra) si dezvoltare de industrie aviatica si armament nu le trece prin cap ca ar putea fi mai putin costisitoare si ar aduce si ceva la buget?

    • Avioane Craiova ar putea produce, bineinteles folosind tehnologie moderna, avioane micute si fasnete suficient de multe ca sa ne aparam tara…..

  7. Partea Intaia

    DATA fiind Situatia GENERALA a Romaniei :

    – Sa avem O Fortza MILITARA Aeriana capabila sa contracareze un evetual Atac RUSESC, ca altul NU se intrevede, afara de un Atac TURCESC, este o iluzie.

    NU avem bani pentru Asa-CEVA si NU vom avea NICIODATA pe ACEST Drum INFUNDAT in care am fost IMPINSI

    – din Prostia si
    – TRADAREA Celor CARE PUTEAU si TREBUIAU sa blocheze Lovilutia LIFTESQUE Multi-ETNICA, INAINTE de a se produce AICI, si sa PUNA rapid UNUL Capabil in locul lui Ceausescu, luand AERUL Lovilutiei.

    – PUTEM avea, CU BANII PENTRU Alde F-16
    (Care POT fi anihilate RAPID de avioanele de ULTIMA Generatie ale Rusilor )

    in schimb o multime de RACHETE si RADARURI Performante, plus TOT_CE_Mai_TREBUIE pentru a da jos ORICE Avion Atacator.

    MIE mi se pare mai buna aceasta Cale POSIBILA.
    Un Argument IN PLUS ar fi ca suntem in ACEEASI Situatie Geo-Politca, precum au foist si Stramsoii ;

    NU putem decat sa NE aparam
    NU avem Bani DESTUI pentru o Armata PUTERNICA, similara Celei ELVETIENE

    TOATE Regimurile Politice de DUPA 1859 si pana in „Prezentul ACTUAL” AU PERMIS Furtul si MEREU NU am avut Bani DESTUI pentru Armata Puternica.

    Ceva_CEVASHILEA au facut Comunistii, dar DEPARTE de CE ne trebuia …

  8. Partea a Doua

    Stramosii NOSTRI erau mai destepti : se APARAU, neavand Armata SUFICIENTA pentru Atacuri EXTERNE.

    Ceva-CEVA a reusit Mihai Viteazul.
    Dar :

    URA Cretina a Apusului in contra „Schismaticilor”, ura care permis existenta Imperiului Oromana
    IMPULSURILE de „Caftangiu” ale lui Mihai, care avand o Statura IMPRESIONANTA, de Bataus FIZIC si a a luat Decizii FUNESTE dus de Adrenalina CAFTELII Directe.

    Exemple :

    Atacul pe Podul de la Calugareni, ORICAND un foc de muscheta de la Turci, il putea termina …
    In 1595, in curssul unui Atac in Bulgaria, un Ienicer i-a infipt o sulitza in burta si numai norocul si Fratii Buzesti l-au scos din belea.

    In 1600, la Mirislau, dus TOT de Impulsuri de BATAIE s-a lasat pacalit de Basta
    :
    „Fuge Cainele” a zbierat si s-a napustit in cursa, fiind bombardat de TUNURILE Proprii, luate in spate de Basta.

    In fine, ULTIMA Prostie, sa se lase SINGUR FARA Armata, a plecat INAINTEA Trupelor, catre Cetatea Fagaras si l-a ucis Basta.

    Astfel s-a UCIS si Ultima Sansa a Romanilor de a fi o Tzara PUTERNICA.

  9. ‘ 175 vs 300 ‘ o bagatelă, mai ales dacă vorbim despre second hand !

  10. Incepe „dezvelirea” ordinelor primite de Klaun de la Trump! La mai mare!

  11. Nu sunt bani ptr avioane? Taiati de la pensii si iata avem bani de avioane, corvette, rachete, blindate, elicoptere. Bani ptr toti, numai pensionarior NU!!! Uite ca nu mai grohaie niciunul de deficit cand vine vorba de bagat bani in conturile „partenerilor strategici”, sau clientelei PNL.
    Nesimtitilor.

  12. Cum au venit tradatorii,au si inceput tradarile.De unde au bani pentru fier vechi? Mintenas incep sa taie la pensii si salarii,maresc impozite sau vind bogatiile tarii.Si Dido spune ca „suntem de rîsul lumii”.Nu „suntem”,sunt de risul lumii:guvern,orban,johannis si alti porci aciuiati pe acolo ca doar nu tu faci tote astea ma!

  13. Numai pt unii ”vai mama”. Erai sigura… Nu-i nimic nou in istorie. Boierii mergeau la Poarta, promiteau cresterea birului ca sa ajunga pe tronul Moldovei, mazilind/ucigandu-si fratele. Nu stiu ce a insemnat Afacerea Skoda, dar poate unii pasionati de ragalitate stiu. Din nefericire Romania nu are intelectuali, doar oameni cu fumuri. Fiecare om are cunoasterea si inclinatia lui unii spre carte altii pt mariri/bani. Un filozof ii indemna pe intelepti sa iasa din izolare si sa daruiasca lumii din ceea ce au adunat…imi pierd vremea comentand, sperand ca unii se vor refugia intr-o carte pozitiva nu de razboi, groaza etc. Ceva care sa va lumineze inima… sa puteti deschide portile templului din voi!

  14. harácĭ n., pl. ĭurĭ (turc. harač, ar. harağ, d. vgr. haragé, háragma, săpătură, impresiune pe o monetă, d. harasso, gravez; ngr. harádzi, alb. bg. sîrb. harač și arač, pol. haracz, ung. harács. V. harah). Tributu impus de Turcĭ țărilor româneștĭ odinioară. – În Țara Românească tributu data de la Mircea, care la 1391 se obligase să dea Porțiĭ o sumă de 3000 de galbenĭ numită peșcheș, adică dar saŭ „omagiŭ”, ĭar în Moldova de la 1511, cînd Bogdan s’a obligat să ofere un peșcheș de 4000 de galbenĭ și 24 de șoĭmĭ luĭ Selim I. Din peșcheș, deveni cu timpu haracĭ (tribut). Supt Vlad Țepeș (1460) ajunse la 10,000, supt Petru Șchĭopu la 40,000, supt Ĭon-Vodă la 60,000, apoĭ se sui la 100,000 în ultima domnie a luĭ Petru Șchĭopu și tot spori pînă la o sumă ilimitată supt Fanarioțĭ. Pin firmanele de la 1792 și 1802 haracĭu se fixă p. Țara Rom. la 619 pungĭ (309,500 de leĭ), ĭar p. Mold. la 135 de pungĭ și 445 de leĭ (67,945 de leĭ). Ultima dată fu fixat la 1835 (3,000,000 de leĭ p. amîndoŭă țările). Supt Cuza nu s’a maĭ plătit, ĭar prin războĭu de la 1877 a fost șters oficial (Șăin. Infl. Or.). Acum intelegeti de ce Alexandru Ioan Cuza a fost obligat sa abdice:”Nu a platit haraciul”, niste ”boiernasii” viteji in majoritate cu origine in Fanar.

  15. Contractul cu portughezii este un dar oferit de turnatorul petrov lui baroso, pentru susținerea securistului. Si bineinteles, din acest contract isi trage partea si unchiul sam, tot pentru susținerea bolșevismului in Romania.

  16. 1 buc. șepcuță = 5 sh f 16 + 1 baterie patriot ; total = … dar mai contează ??? dacă-i ordin, cu plăcere !

  17. Polonia a cumparat din SUA 48 de avioane F16 noi si urmeaza sa mai cumpere inca 32 de F35. Aceasta dupa ce au dedus ca avioanele uzate ar costa pe termen lung mai mult decit cele noi. De ce ei pot si noi nu? De ce, dupa 1989, toate IAR 93 au fost casate iar fabrica de la Craiova lasata de izbeliste? Erau aparate noi cu putine ore de zbor. Chiar daca nu supersonice, modernizate si inarmate cu rachete performante, nu erau de ignorat in rol defensiv.

  18. M-a pus pe ganduri primul comentariu de la „Anonim”. Ce se mai intampla la Craiova? Erau extrem de buni si performanti odata

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.