Europenii își fac de cap în Bangladesh: „Profituri în detrimentul vieţilor”!

ONG-urile Human Rights Watch şi Shipbreaking Platform au denunţat joi dezmembrarea în Bangladesh a navelor ce provin de la „numeroase companii maritime europene

De (I.R.)
Europenii își fac de cap în Bangladesh: „Profituri în detrimentul vieţilor”!

ONG-urile Human Rights Watch şi Shipbreaking Platform au denunţat joi dezmembrarea în Bangladesh a navelor ce provin de la „numeroase companii maritime europene

ONG-urile Human Rights Watch şi Shipbreaking Platform au denunţat joi dezmembrarea în Bangladesh a navelor ce provin de la „numeroase companii maritime europene” în şantiere „periculoase” pentru muncitori şi care „poluează” mediul şi care profită de „lacunele reglementărilor internaţionale”, transmite AFP.

În opinia acestor ONG-uri, Uniunea Europeană trebuie să modifice reglementările pentru a „umple aceste lacune legale” şi să promoveze dezmembrarea navelor care şi-au încheiat activitatea fără pericole pentru muncitori şi mediu.

La rândul lor, companiile de transport maritim trebuie să „investească în construirea” unor unităţi de reciclare care „să protejeze pe deplin drepturile muncitorilor” şi să asigure tratarea „sigură şi responsabilă” a deşeurilor, au declarat Human Rights Watch şi Shipbreaking într-un comunicat.

Aceste organizaţii, care au publicat joi un raport cu privire la activităţile de acest tip din Bangladesh, acuză şantierele din această ţară care se ocupă cu dezmembrarea vapoarelor că în multe cazuri nu respectă măsurile de siguranţă, că „aruncă deşeurile toxice direct pe plajă şi în natura înconjurătoare”, că expun personalul la „condiţii de muncă periculoase” şi „că le refuze muncitorilor un salariu decent, odihnă sau compensaţii în caz de vătămare”.

Potrivit raportului, „în Bangladesh, speranţa de viaţă a bărbaţilor care lucrează în industria de dezmembrare a navelor este cu 20 de ani sub medie”. Navele demontate „conţin materiale toxice”, precum „azbest, metale grele, ulei” sau „vopsele şi compuşi toxici”, dar, „în multe cazuri, aceste substanţe periculoase nu sunt identificate corect”, iar „muncitorii sunt astfel expuşi la vapori şi materiale toxice fără protecţia necesară”, conform raportului.

„Companiile care demontează nave în şantierele periculoase şi poluante ale Bangladeshului obţin profituri în detrimentul vieţilor bangladezilor şi al mediului”, a protestat Julia Bleckner, cercetător principal pe problematica asiatică în cadrul Human Rights Watch, citată în comunicat.

Cele două ONG-uri notează că Bangladesh este „o destinaţie preferată pentru dezmembrarea navelor”. Din 2020, „aproximativ 20.000 de muncitori din Bangladesh au dezmembrat peste 520 de nave, un tonaj cu mult superior oricărei alte ţări”.

„Dezmembrarea navelor în zone afectate de de maree expune muncitorii la riscuri inacceptabile, cu consecinţe mortale, şi provoacă daune ireparabile ecosistemelor de coastă vulnerabile”, a avertizat Ingvild Jenssen, director şi fondator Shipbreaking Platform.”Costul reciclării durabile a navelor trebuie suportat de sectorul transportului maritim, nu de oamenii şi mediul din Bangladesh”, a adăugat ea.

 

 

Distribuie articolul pe:

15 comentarii

  1. Pacat ca le taie ! … Ar mai fi putut sa serveasca inca zeci de ani de acum incolo, ca sa aduca alte milioane de emigranti in Europa !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.