Nod intelmodal pentru comerțul cu mărfuri

A început megaproiectul care reconfigurează portul Galați

Compania Administrația Porturilor Dunării Maritime a scos la licitație un contract de
102.676.093 milioane de lei (21.577.407 milioane de euro) pentru execuția unui nou cheu în Portul Galați. Este prima etapă din cadrul mult mai amplului proiect Platforma Multimodală Galați, care urmărește să transforme portul dunărean într-un hub al comerțului unde să se facă joncțiunea rutier/feroviar/fluvial și maritim.

 

Lucrări pentru execuția cheului din cadrul proiectului Platforma Multimodală Galați- Etapa I – Modernizarea infrastructurii portuare. Lucrarile care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv:  lucrări de dragare în bazinul situat în zona „Port Bazinul Nou” pentru a permite intrarea în siguranță a navelor; modernizarea cheului existent pentru a efectua operațiunile de încărcare directă și operațiunile de descărcare cu unitățile de încărcare intermodale (ILUs) între nave și cheu; umplerea partiala a bazinului portuar pentru a crea spațiu suplimentar pentru acostare și pentru operațiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevației platformei”, este descrierea din SICAP a licitației.

Durata contractului este de 78 de luni ( inclusiv perioada de garanție a lucrărilor), din care construcția este de 18 luni, iar prețul ofertei  reprezintă 65% din punctajul acordat pentru departajarea câștigătorului, restul fiind componenta tehnică. Ofertele vor fi deschise în 6
septembrie.

Proiect național

Reconfigurarea Portului Galați este un proiect mai amplu, care costă 90 de milioane de euro, și în care sunt implicate, pe lângă Administrația Porturilor, S.C. Port Bazinul Nou S.A. Galați și S.C.
Metal Trade International S.R.L. Galați. Acolo se vor construi, în doi ani, un terminal de containere format dintr-un cheu nou, o platformă multimodală, o infrastructură rutieră si feroviara și o zona de acces, cu scopul de a elimina blocajele și a moderniza infrastructura. Mai clar, scopul este de a crește importanța Galațiului ca port de expediție și, mai mult, de a-l transforma într-un nod major de tranzit în cadrul Coridorului Rin-dunare-Alpi, având în vedere că studiile de trafic făcute cu proiecția 2030 arată o creștere semnificativă a volumului de mărfuri tranzitat. Costurile sunt de 90 de milioane de euro, banii provin din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din
surse private”

Investiția constă în realizarea a patru obiecte, astfel:

-Cheu vertical pe o lungime de 868 m;

-Racord rutier și feroviar: infrastructură rutieră pentru accesul în terminal alcătuită din 2284 m drum, un sens giratoriu și un pasaj superior peste calea ferată;

-Platformă multimodală, realizată pe o suprafață de 125.264 mp: infrastructură (platforme, drumuri, zonă suplimentară de depozitare), echipamente şi instalaţii portuare, reţele de utilităţi;

-Zonă acces la platforma multimodală

 Joncțiune feroviar-naval

 Lucrările proiectului contribuie la realizarea obiectivului C.N. A.P.D.M. SA Galați, de a crește traficul și pe cale de consecință de a crește veniturile proprii din activitatea de bază, precum și din activitățile conexe și auxiliare. Teritoriul pe care se va realiza investiția este situat în Portul Galați, în zona Portului Bazinul Nou fiind teren portuar, proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și concesiunea C.N.  A.P.D.M. S.A. Galați.

Suprafața totală care urmează să fie amenajată în cadrul acestei investiții este de 32 de hectare. Platforma multimodală va funcționa într-un sistem integrat cu zonele adiacente dezvoltate ale Galațiului pentru furnizarea serviciilor logistice și activități industriale ( Zona Liberă Galați și Parcul Industrial Galați) contribuind astfel la dezvoltarea de noi locuri de muncă atât pe durata lucrărilor de construcții, dar mai ales pe termen lung.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Mihai Soare 1066 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Pai ce sa zic ? Ma gandesc ca dupa ce proiectul va fi realizat ( cine o mai apuca asta ) , sa vindem si acest chei , ca noua nu ne trebuie ! Totusi , ma intreb daca operatiile astea portuale nu se pot face in portul Constanta ? Sa fie , oare asa de aglomerat , portul Constanta , ca nu mai incap acolo ? Nu stiu , dar ma indoiesc !

  2. Nu mai bateți câmpii cu declarații aiurea și dezvoltați relații de prietenie cu Federația Rusă, că acolo este piața cea mare, ca să nu construim degeaba, fiincă Ucrainei nu-i convine concurența și iară eșuează o barjă cu țagle de oțel de-a latul Dunării.

  3. O minciuna PSD-ista tipica, vor face un asa zis studiu de fezabilitate pentru ca sa pape si clientela politica niste parale dupa care se va opri totul. Peste cativa ani va veni un nou studiu de fezabilitate si tot asa, la fel ca in cazul autostrazilor. Vor scrie hartii fara valoare platite cu bani multi, nimeni nu va avea incredere in acele asa zise studii de fezabilitate facute de diletanti care fura mana in mana cu PSD. –

  4. @Patraulea
    Normal ca asa va fi petru ca trebe ca sa mananca ceva si gura baronilor rosii de Galati. Sper ca n-ai uitat de Eugen Durbaca, zis si primarul rosu?

  5. @Patraulea, @Smarandache

    cum le stiti voi pe toate, fara sa fiti informati, inainte de orice…nici baba Omida nu este in stare de asa ceva!

    si apoi, cine sa faca lucrarile, firme din Germania, Olanda, Suedia,Rusia sau China?

    in acest ultim caz cum ramane cu formarea capitalului romanesc? voi doi ar trebui sa aveti insomnii pe aceasta tema…

    ca sa spun de chestiunea locurilor de munca pentru muncitorii romani…

    inainte de a tasta un text la o problema, bine ar fi daca ati si gandi problema in cauza…sariti precum cainele la gard cand trece omul pe trotuar..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.