Recunoaștere europeană pentru CNAB

Aeronavele long-courrier pot opera în siguranță zboruri pe Aeroportul Henri Coandă, fără restricții

Compania Națională Aeroporturi București a primit miercuri, 20 decembrie 2017, confirmarea că respectă standardele europene de siguranță în domeniul aviației, fiind autorizată să opereze Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu, în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene: Regulamentul Comisiei Europene nr. 139/2014 privind stabilirea cerințelor tehnice și procedurilor administrative referitoare la aerodromuri și Regulamentul Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 216/2008 privind normele comune în domeniul aviației civile.

Termenul impus de Comisia Europeană pentru conformarea tuturor aeroporturilor din statele UE este 31 decembrie 2017, dată la care intră în vigoare noile criterii europene.

Aeroportul Henri Coandă a respectat și până în prezent standardele europene de siguranță aeronautică, iar, începând cu 20 decembrie, principala poartă aeriană a României îndeplinește inclusiv criteriile impuse de noul regulament al Comisiei Europene. Scopul Regulamentului Comisiei Europene 139/2014 este implementarea și menținerea celor mai stricte standarde de siguranță a aviației civile la nivelul aeroporturilor europene, prin actualizarea tehnicilor și procedurilor care definesc siguranța operării aeronavelor pe aerodromurile UE.

Certificarea acordată CNAB autorizează Aeroportul Intenațional Henri Coandă București să opereze în siguranță, fără restricții, inclusiv aeronave de tip long-courrier, care pot realiza zboruri transatlantice.

”Certificarea europeană fără restricții de operare reprezintă confirmarea eforturilor pe care echipa CNAB le-a depus în acest an pentru a asigura în permanență un nivel înalt de siguranță, securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează Aeroportul Henri Coandă. Pentru obținerea acestei certificări, am impus ca priorități eficientizarea procedurilor operaționale, redimensionarea investițiilor în infrastructura aeroportuară și realizarea urgentă a lucrărilor de reparații la piste, platforme și căi de rulare, cu preocupare majoră pentru menținerea celor mai stricte standarde de siguranță a operațiunilor aeriene pe aeroporturile din București”, a precizat Bogdan Mîndrescu, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București.

În acest an, Compania Națională Aeroporturi București a realizat unul dintre proiectele de importanță majoră pentru reabilitarea infrastructurii aeroportuare. Astfel, în 2017, CNAB a început și a încheiat lucrările de întreținere și reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București și la căile de rulare a aeronavelor. Lucrările au totalizat o suprafață de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 și alți 27.745 mp la platforme și la căile de rulare a avioanelor.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Mi se pare corect! Sa iei un avion de pe Otopeni, Budapesta, Varsovia sau Viena (ba chiar Tel-Aviv) este chiar in regula. Daca-l iei de pe orice aeroport din Paris, Bruxelles, Amsterdam sau Berlin,e pe raspunderea ta. Culmea este ca tocmai AIA dau note altor aeroporturi. Sa le fie de bine!

  2. Ar fi salutara si salvarea Tarom de la falimentul programat contra spaga e ticalosii infiltrati in politica. Ne punem nadejdea in Prim Ministrul Tudose, care printr-o miscare de mare maestru a salvat de la pieire si Institutul Cantacuzino.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.