Americanii au planuri mari cu fabrica de la Craiova

Americanii de la Ford anunţă un plan major de investiţii de 300 de milioane de dolari în fabrica de la Craiova, care va deveni a treia fabrică Ford din Europa care va produce maşini electrice.

Ford a confirmat că va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial uşor în 2023, la uzina sa de la Craiova, inclusiv o versiune complet electrică a acestuia, ce va debuta în 2024. Acesta va fi primul vehicul Ford de volum, complet electric, construit în România, scrie Ziarul Financiar.

„Uzina Ford Craiova este recunoscută pentru competitivitate şi flexibilitate în operaţiunile sale de talie mondială. Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial uşor în România reflectă parteneriatele noastre fructuoase şi continue cu furnizorii locali şi comunitatea, precum şi succesul întregii echipe Ford Craiova”, a declarat Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa: „Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiţia din Craiova vine în contextul celorlalte investiţii anunţate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) şi pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia şi trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienţilor din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”.

În februarie, Ford şi-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.

De asemenea, noul vehicul comercial uşor va fi echipat cu unele dintre cele mai avansate motoare convenţionale Ford pe benzină, precum şi diesel, produse la uzina de motoare Ford Dagenham din Marea Britanie. Transmisiile vor fi construite la Ford Halewood Transmissions Limited, tot în Marea Britanie.

Investiţia totală Ford în operaţiunile sale de producţie din România – incluzând şi investiţia anunţată luni – se apropie de 2 miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008.

În ultimii ani s-au făcut îmbunătăţiri semnificative la fabrica din Craiova; peste 600 de roboţi au fost instalaţi pentru a îmbunătăţi şi eficientiza procesele de ştanţare, vopsire sau asamblare a caroseriilor şi şasiurilor. Aproximativ 6000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule şi motoare din Craiova.

Primul pas spre un viitor electrificat la fabrica din Craiova a fost făcut în octombrie 2019, odată cu lansarea producţiei modelului Puma mild-hybrid. Anunţul de astăzi marchează o nouă etapă importantă, astfel că Ford este primul producător auto care anunţă producţia unui vehicul complet electric în România. Pe lângă Puma, Ford Craiova construieşte în prezent şi SUV-ul de mici dimensiuni, Ford EcoSport, dar şi mult-premiatul motor EcoBoost de 1.0 litri.

„Această nouă investiţie în viitorul fabricii din Craiova demonstrează, încă o dată, speranţa companiei Ford că guvernul din România va asigura toate îmbunătăţirile cheie promise pentru a sprijini un mediu competitiv de producţie în regiune, inclusiv în ceea ce priveşte infrastructura de transport, care este esenţială”, a mai spus Rowley.

Data de începere a producţiei noului vehicul, precum şi detaliile suplimentare despre acesta urmează să fie confirmate aproape de momentul lansării.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

8 Comentarii

  1. Anticipand viitorul in istori Romaniei scrise: cum va permiteti sa spuneti ca americanii… daca nu cumva e rusica cu presiunea??! Glumesc, desigur.

  2. Întretimp unul din cinci posesori de masini electrice se întorc la mașinile pe benzină (e vorba de California). Majoritatea se plîng de timpul pierdut cu încărcatul bateriei; o oră de încărcat la 120V te duce aproape 5km (3 mile).
    Să ne reamintim, cel mai eficient motor este dizelu. Cel electric este doar egalul celui pe benzină.

  3. Normal ca investesc toti in diferite trotinete electrice cu 2 la 4 locuri daca apoi Ursula lu peste ne obliga direct sau cu taxe uriase sa aruncam la fiare vechi masinile celelalte chiar daca sunt bune si chiar daca sunt noi ca sa iasa emisia zero mai ales cand renunta rumanashu la orice deplasare si sta acasa speriat incat sa nu ramana pe drum cu electrica,sau tras cu calul,de vreo privata specializata,la statia de incarcare unde mai sta in plus si la coada mai multe ore si nu se stie daca urca muntele ca sa mearga acolo la tzara la muma-sa de unde este fiecare de pamant,sau sa mai mearga sus la munte la izvorul cu gratar de vichend.Si de unde atata corent verde la incarcare si toate cele,ca vantu si soarele nu ajung chiar daca se umple tarlalele cu vartelnitze si panouri solare si o punem de mamaliga cu agricultura si cu potolul cel de toate zilele.Nu ar fi mai bine sa se treaca direct la biciclete cu 2,3 sau 4 roti cu care sa se deplaseze politrucii zilnic la birourile de unde dau ordine aiuristice,incepand cu Ursula,Merkel,Macron,Iohannis,Catzu ,Orban,Barna si Turcan,plus toti astia cu emisia zero si Green Deal in cap,si puhoiul lor de slugi cu masinoaie de lux care consuma si emit toxine cat o tzara intreaga si intai sa nu mai aiba ei nicio locomotie de lux si niciun avion particular,toate emitzatoare de CO2 si alte noxe,si apoi,daca rezista ei vreo cinci ani calare pe diverse trotinete,carutze trase de cai,sau cu mersul pe jos,atunci…mai vedem si noi.

  4. deeper,
    CO2, fiind de 1,5 ori mai greu decît aerul, nu face efect de seră, este doar hrană pt plante, jos pe pămînt. Treaba cu CO2 e o altă minciună. E vorba de controlul oamenilor și prin energie scumpă.

  5. Electrica este categoric de viitor langa alte variante in comparatie cu masina cu motor clasic care va fi gunoi pana in zece ani. Uzina de la Craiova datorita lucratorilor de acolo a meritat sa fie selectionata pentru materializarea acestui viitor de neevitat.

  6. pt @calin,
    Dacă ar fi cu adevărat libertate, în afara unor cerințe de siguranță, frîne de pildă, n-ar trebui să fie nici o îngrădire. Dacă cineva vrea mașină cu baterii să fie de vînzare, dacă altcineva vrea diesel să fie și din acestea. Să fie cu aburi, să fie cu pînze dacă sînt cumpărători.
    Că veni vorba de motoare, cel mai eficient motor este motorul Stirling. Chiar dacă are unele neajunsuri este motorul ce nu se predă la școală nicăieri în lume.

  7. @Calin: Motorul Stirling nu este cunoscut pentru ca aplicatiile sale sint foarte putine. Cred ca el trebuie totusi mentionat intr-un curs serios de termotehnica dar nu poate fi cel mai eficient pentru ca, in esenta, este un motor cu ardere externa.

  8. Se zvoneşte că motoarele Stirling încarcă bateriile submarinelor şi portavioanelor aşa zis nucleare. Poate de aceea nu se predau.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.