Artele vizuale şi colecţii inedite intră în scenă

110 artiste din 13 colecții private la Expoziția “Women Power in Art”

PostModernism Museum propune, în spațiul generos al Castelului Cantacuzino din Bușteni, o panoramă expozițională a contribuției artistelor femei pentru istoria artei din România privind în arcul temporal al ultimei sute de ani.

Expoziția Women Power in Art are loc în perioada 21 februarie – 9 iunie 2019, curator: Cosmin Nasui, PostModernism Museum.

Expoziția Women Power in Art

Vernisajul va avea loc în data de 21 februarie 2019, ora 16.00.

Expoziția Women Power in Art include lucrări de artă de la peste o sută de artiste și este structurată pe mai multe nuclee precum: arta femeilor din perioada interbelică, arta femeilor în comunism, perioada post 1989 și cuprinde și o instalație video interactivă imersivă. Lucrările din expoziție fac parte din treisprezece colecții private iar multe dintre acestea au fost rar expuse sau neexpuse până acum.

Women Power in Art

Circuitul expozițional dedică o sală artistelor active în perioada interbelică precum: Lucia Dem Bălăcescu (1895-1979), Nadia Grossman Bulighin (1891-1930), Titina Călugăru (1911-1973), Ecaterina Cristescu Delighioz (1901-1973), Margareta (Medi) Wechsler Dinu (1908-2016), Micaela Eleutheriade (1900-1982), Céline Emilian (1898-1983), Eugenia Filotti Atanasiu (1880-1968), Jenița Ghiga Bulbuc (1901-1979), Coca Meţianu (1910-2014), Ecaterina (Titi) Filionescu Murnu (1906-1982), Rodica Maniu Mutzner (1890-1958), Ottilia Michail Oteteleșanu (1885-1974), Milița Petrașcu (1892-1976), Elena Popea (1879-1941), Riza Probst-Kraid (1894-1983), Magdalena Rădulescu (1902-1983), Wanda Sachelarie-Vladimirescu (1916-2008), Cecilia Cuțescu Stork (1879-1969), Marga Ștefănescu (1913), Elena Muller Stăncescu (?), Margareta Sterian (1897-1992), Hedda Sterne (1910-2011).

Expoziția continuă cu sălile dedicate perioadei postbelice și manifestările artistelor în perioada comunistă incluzând nume precum: Emilia Apostolescu (1927-2016), Felicia Avram (1921-2006), Ileana Balotă (1927-1996), Elena Bianu (1927-1991), Geta Brătescu (1926-2018), Emilia Boboia (1936), Eva Cerbu (1924-2008), Florica Cordescu (1913-1965), Simona Vasiliu Chintilă (1928-2009), Michaela Nica Crăciun (1934), Constanța Crișan (1925-2007), Cornelia Daneț (1929-2015), Niculina Delavrancea Dona (1890-1981), Nuni Dona (1916-2006), Emilia Dumitrescu (1921-2005), Ana Iliuţ (1913-1991), Frieda Imling Fodor (1928), Rodica Lazăr (1931-2009), Hedy Löffler (1911-2007), Ligia Macovei (1916-1998), Puia Hortensia Masichievici (1917-2010), Elvira Micoș (1914-2014) etc

Perioada post 1989 punctează prezențele unor artiste precum: Judit Crăciun (1946), Dalina Bădescu (1990), Adela Bonaț Mărculescu (1981), Marieta Besu (1956), Mariana Bojan (1947), Maria Cornea (1982), Anca Dănilă (1982), Vioara Dinu (1956), Simona Dobrescu (1980), etc

Expoziția-cercetare „Women Power in Art” este alcătuită din lucrări de artă originale, artefacte, instalație interactivă. Expoziția cuprinde și o prezentare, ca index, a peste 1.800 de artiste din România, dintre care unele mai puțin cunoscute, datorită faptului că nu au beneficiat încă de recuperare și reevaluare istorică, dar și o selecție a câtorva artiste femei prețuite prin premii și diverse onoruri publice.

Lucrările din expoziție fac parte din treisprezece colecții private: colecția Gheorghe Burtea, colecția I. și L. Gavrilescu, colecția Emil Ene, colecția Farcaș, colecția Damian Florea, colecția Arcadia Hinescu, colecția Dorin Mihalache, colecția Sorin Mihăilescu, Nasui Collection & Gallery, colecția Dodo Niță, colecția Boris Paraschivescu, colecția Puiu K. Patzelt, colecția Armand Voicu precum și colecții ale artistelor și familiilor acestora. Majoritatea lucrărilor a fost rar expusă sau neexpusă până acum. Selecția artistelor din expoziție a luat în considerare fondurile de lucrări disponibile din cele 13 colecții private de artă românească.

Castelul Cantacuzino a fost deschis spre vizitare în anul 2010, iar în 2015 a fost inaugurată Galeria de Artă, prima expoziţie fiind dedicată pictorului spaniol Salvador Dali. Au urmat lucrări grafice ale artiştilor Pablo Picasso, Marc Chagall, Vincent van Gogh, Henri Matisse, Henri de Toulouse-Lautrec dar şi expoziţii de artă contemporană cu lucrări ale artiştilor Andrei Gamarţ, Nadine Kseibi, Mirela Iordache, ale Societăţii Artiştilor Figurativi din România și o mare expoziție de sculptură care a celebrat Centenarul Marii Uniri, aducând împreună 100 de sculptori români. Castelul Cantacuzino a fost construit în 1911, la cererea prinţului Gheorghe Grigore Cantacuzino. Monumentul, devenit istoric, a fost la inaugurarea sa una dintre cele mai moderne construcții din Europa.

Expoziţia «Respiraţia formelor»,  semnată Laura Nicolae

Vineri, 15 februarie, la ora 17,00, la Galeria Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, va avea loc vernisajul expoziţiei de artă contemporană Respiraţia formelor, a artistei Laura Nicolae. Expoziţia va rămâne deschisă publicului în perioada 15 februarie–1 martie.

 

Laura Nicolae este istoric de artă, absolventă a Universităţii din Padova, care şi-a urmat, în paralel cu activitatea curentă, pasiunea de pictoriţă autodidactă. Este membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România. A expus în numeroase expoziţii personale şi colective în Italia (2005, 2011, 2013, 2019), Peru (2015), Japonia (2015, 2017), Grecia (2016) şi Germania (2016). A realizat ilustraţie de carte şi a publicat de curând volumul în limba italiană şi engleză Haiga a modo mio (2018).

Laura Nicolae, Ocru

Pictura Laurei Nicolae aduce pe scena artistică italiană o contribuţie culturală nouă, datorită caracterului transcultural al imagisticii sale. Sensibilitatea formală şi cromatică şi-a format-o, la începuturile activităţii artistice, în contact cu arta medievală a ţării sale de origine, România, pictând icoane tradiţionale în stil bizantin. Pe această bază culturală s-au decantat, prin esenţializare, formele şi sugestiile transmise de impulsurile coloristice.

A urmat drumul acelor maeştri care cred că la abstractizare se poate ajunge doar după o solidă înţelegere a modalităţilor de transformare a materiei picturale în forme simbolice. La observarea atentă a drumului spre abstract a picturii europene şi americane din secolul XX s-a adăugat interesul artistei pentru tradiţia vizuală şi de gândire a Orientului îndepărtat, cu precădere cultura niponă şi taoistă. Acest interes se traduce în adoptarea unor elemente compoziţionale tipice, cum ar fi asimetria şi prezenţa funcţională a spaţiului gol pe pânză. De asemenea, artista se inspiră din stilul Haiga, compoziţii care presupun alăturarea unor scurte poezii de 17 silabe (haiku) cu imagini de multe ori extrem de sintetice.

Acest amestec de influenţe culturale oferă şansa unor creaţii al căror caracter nedefinit lansează o provocare vizitatorului, care va da o interpretare personală semnelor lăsate pe pânză în mod mai mult sau mai puţin aleatoriu. Un aspect de asemenea inovativ este tehnica folosită pentru realizarea picturilor. Artista intervine numai parţial, dispunând culorile pe pânză: ea lasă ca apa să le transporte, creând spontan jocuri de forme.

Picturile rezultate din demersurile artistice ale Laurei Nicolae sunt un exemplu fericit de integrarea a stilemelor din arta culturii române printr-o perspectivă în care se creează o linie de continuitate între aspectul naţional şi cel internaţional, fără ca elementele tipic româneşti să se piardă în acest schimb constant.

«Arta Laurei Nicolae are – scria recent Fernando Torres, Preşedinte al Instituto Cultural Peruano Norteamericano din Lima –, subtila eleganţă care îşi are originea într-o excepţională intuiţie cromatică. Compoziţii care, traversând extremele spontaneităţii gestuale până la o construcţie mai elaborată, ne retrimit cu gândul la teritoriile acţionismului şi impresionismului abstract nord-american. Desigur, distanţa conceptuală este foarte mare. Nicolae face în aşa fel încât dialogul dintre haiku şi imagini să fie în acelaşi timp real şi frumos. O experienţă care îmbrăţişează cu gingăşie sensibilitatea observatorului».

Operele expuse de Laura Nicolae în Galeria Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia sunt rezultatul echilibrării tendinţelor simplificatoare ale Informalismului european şi american cu sugestiile cromatice de inspiraţie bizantină. Fiecare lucrare, executată în acrilic pe pânză, uneori cu colaje de hârtie sau fragmente textile, este însoţită de o scurtă poezie de inspiraţie japoneză (haiku) compusă tot de artistă.

AASAMBLAJ, de Marina Aristotel, la “Estopia”

Estopia, cea mai recentă galerie de artă contemporană din București, deschisă în ianuarie 2019, anunță cea de-a doua expoziție pe agenda proiectului dedicat celor mai inovatoare voci din noua generație de artiști români: joi, 21 februarie, ora 18.00, Galeria Estopia prezintă vernisajul expoziției AASAMBLAJ, de Marina Aristotel.

Cu studii de licență și masterat în pictură la Universitatea de Arte din București, Marina Aristotel și-a conturat un profil distinct între tinerii abstracți români, prin alegerea unui material care a devenit, în ultimii ani, marca sa vizuală: rășina. Noua sa serie de lucrări, AASAMBLAJ, prezentată la Galeria Estopia, anunță o surprinzătoare turnură în parcursul artistei: tăieturile, reasamblările și suprapunerile de straturi, alături de diversificarea materialelor de lucru, sunt semnele unui manifest pentru flexibilitate, în care artista se joacă liber cu piesele propriilor lucrări, recompunând felii de viață într-o viziune nouă, coerentă și revelatoare.

În noul asamblaj, lucrările din rășină rămân piesele primare, cele care fixează instantaneul ca într-o ramă, momentul întipărit în timp și în memorie, unul care nu poate fi alterat din exterior; în vreme ce suprapunerea de straturi diferite, așa cum apare în cea mai recentă serie de lucrări, propune o secțiune transversală de instantanee, culori și emoții: un colaj experimental unde impulsul inițial și controlul geometric se întâlnesc într-un neașteptat spectacol de culoare, lumină și forme. Lucrările Marinei Aristotel pun în scenă o reconstrucție tridimensională, în cheie contemporană, a memoriei și viziunii, într-o abordare proaspătă și rafinată.

Marina Aristotel s-a născut în 1985, trăiește și lucrează la București. A studiat pictura la Universitatea Națională de Arte din București, unde a obținut licența în 2015 și masteratul în 2017. Cu o formație inițială de pictor, artista a ales rășina ca material de lucru, experimentând în același timp în zona instalației și a altor materiale și tehnici. Seria AASAMBLAJ propune o nouă abordare, care aduce împreună pictura, rășina și asamblajul, focalizându-se în același timp asupra abstracției ca direcție predilectă. Lucrările Marinei Aristotel au fost prezentate în expoziții de grup, între care, în București, Moarte, Galeria Laborna, Diploma, Palatul Știrbei, Atelier 19&34, Visual Arts Center; Spatial Activity Studio 9, atelier susținut de prof. Slawomir Brzsoska și Rafal Gorczynski, Universitatea din Poznan, UNA Galeria, în 2017; An Abstract Feeling, Galeria 418, București, 2016.

„Spiritele unui secol. Colecția Ádám Kovács”, la Muzeul de Artă Cluj

Colecția Ádám Kovács

Muzeul de Artă Cluj-Napoca și Galeria Quadro au plăcerea de a vă invita la vernisajului expoziției Spiritele unui secol. Colecția Ádám Kovács.

Vernisajul va avea loc în data de 20 februarie 2019, la Muzeul de Artă Cluj-Napoca, Piața Unirii, nr. 30, începând cu ora 18:00 și va fi deschis de Lucian Nastasă-Kovács, director, Muzeul de Artă Cluj-Napoca

György Szücs, director general adjunct, Galeria Națională a Ungariei, Budapesta

Sebestyén Székely, director, Galeria Quadro – curatorul expoziției.

Expoziția Spiritele unui secol reunește o selecție de peste 100 lucrări din colecția Ádám Kovács din Budapesta, piese expuse în două locații: Muzeul de Artă Cluj-Napoca  și Galeria Quadro.

Una dintre caracteristicile colecției o reprezintă atât faptul că nu se limitează la prezentarea „școlilor naționale”, cât și modul în care îmbină piesele moderne cu cele contemporane. Colecționarul nu respectă o anumită listă obligatorie de nume, se mișcă liber între genuri și stiluri, alăturând pe pereți lucrări care inițial nu au avut nimic de-a face unele cu altele. Cu această privire proaspătă, lipsită de prejudecăți, el observă afinități între lucrări, amplificându-le forța și îmbogățindu-le lectura.

Colecția crește pe mai multe fronturi: personalitățile artistice radicale, artiștii dramatici, suprarealiștii, neoavangarda, arta contemporană. Mai nou, acestora li se alătură o perspectivă regională și europeană mai largă, intrând în colecție importante lucrări ale unor artiști români, germani, francezi  etc.

Organizarea expoziției în două locații permite prezentarea unei mari părți a colecției în două concepții diferite.

La Muzeul de Artă Cluj Napoca se urmărește prezentarea cronologică, oferindu-se o lectură lineară, de la operele senine și pline de bucuria vieții ale Belle Epoque-ului, până la mozaicul meticulos realizat și totuși ironic al spaniolului Enric Fort Ballester și al românului Șerban Savu, realizat în 2017, în epoca capitalismului târziu.

Materialul expus la Galeria Quadro prezintă colecția pe baza unor tematici și pe căutarea unor afinități între lucrările din perioada interbelică și până în prezent. Dramatismul secolului 20 este surprins de aceste lucrări: deși doar rar există corespondențe stilistice între ele, se înrudesc prin modul de raportare la marile evenimente ale lumii și la sensibilitatea față de vulnerabilitatea individului. Tablourilor interbelice, semne de exclamație despre existența umană, le-am alăturat lucrări ale neoavangardei, precum misterioasa piesă a lui Miklós Erdély, cu bitum scurs, care face parte din ciclul Armageddon, mărturiile fotografice ale body art-ul lui Tibor Hajas sau instalația lui Alexandru Antik, intitulată „Subjektiv Fluxus”.

 

“Expression of Viewing” de Cornel Lazia, la creart Gallery

Expoziția poate fi vizitată până pe 9 martie 2019, la creart Gallery,
Piața Alexandru Lahovari nr. 7, curator: Eugen Rădescu.


„Un singur compozit, o singură structură, o singură paradigmă sau stil de abordare. Poate fi asta suficient în a înțelege ce se întâmplă în jur? Nevoia pe care o simțim în alegerea a ceea ce vedem este impulsionată de modul de gândire și perspectivă, pentru că societatea în care astăzi ne desfășurăm gravitează în jurul acestor noțiuni. Nu ca elemente de sine stătătoare, ci în contextul social universal.  Începutul, ca nou, vine din modul de gândire nou, din perspectiva nouă, cu postmodernitatea ca moment temporal și spațial nou pentru societate. Vedem în jur, în jos, în sus – apropiem perspective, dar cum le putem lipi, aglutina astfel încât să compunem un ideal de realitate și nu un simulacru. Fotografia lui Cornel Lazia vorbește despre un ecosistem, format din compunerea dintre clădiri, oameni, stiluri de viață și obsesii urbane.

În fotografia sa, Cornel Lazia explorează ideea unui nou cod al orașelor prin reinterpretarea relației om-structură, având intenția finală de a crea un oraș ideal care trăiește și respiră într-o dimensiune imaginară, înmagazinând aspirații ce se hrănesc cu inspirație. La un nivel strict personal, această selecție ilustrează numeroasele sale conexiuni cu aceste “aglomerări umane”, adevărate reactoare ale omenirii care alimentează progresul și paradoxal, uneori, speranța.”, spune Eugen Rădescu.
Cornel Lazia a început să creeze fotografii în 1990, anul care a marcat sfârșitul erei comuniste în România. La scurt timp, a început să filmeze scurt-metraje. „Phoenix” și „Mimi” sunt două dintre filmele sale care vor stabili tonul lucrărilor sale ulterioare. “Phoenix” a fost un film de festival care vorbea despre revenirea uneia dintre faimoasele trupe folclorice românești, „Phoenix”, pe scena românească după ce au fost în exil timp de 20 de ani. Acesta a fost doar începutul unei fuziuni între pasiunea sa pentru fotografie și interesul său pentru muzică. În anii care vin, Cornel a început să fotografieze scena muzicală emergentă din București. Fotografia lui a ajutat la afirmarea unor artiști, din primele zile de existență ale formațiilor Șuie Paparude, DJ Vasile, BUG Mafia, Omul cu Șobolani, Deceneu. “Mimi”, al doilea film scurt, ilustrează calitățile mai senine ale operei sale. O mulțime de aspecte contemplative ale lui Cornel pot fi văzute în fotografia de modă: portrete, cărți de model în Elle, Beaumonde, Tabu, Cosmopolitan și One. Tehnicile sale de iluminare precise și stilul său curat și spontan de a fotografia, includ o gamă largă de subiecte și clienți. În prezent, Cornel lucrează cu capturarea instantaneelor ​​a tot ceea ce provoacă ideile moderne urbane. Trăiește și lucrează în București.

Eugen Rădescu este manager cultural, curator și teoretician, cu studii în științe politice (specializat în relativism moral și etică politică). A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema “Identity Factories”, al expozițiilor “How Innocent Is That?”, „Common Nostalgia” la Pavilion, “Hidden Shadows/Roma stories” Mobius Gallery București.  A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale și președinte al board-ului organizațional BUCHAREST BIENNALE. Este membru al board-ului de selecție apexart New York, pentru programele „Franchise” și „Unsolicited Proposal Program”. A ținut numeroase prelegeri și conferințe la diverse instituții, printre care apex, New York; Badisher Kunstverein, Karlshrue; Casa Encedida, Madrid; Paris Photo, Paris,  Gulbenkian Centre, Lisabona. Este lector la Universitatea București și profesor asociat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj. Locuiește și lucrează în București.

Dunărea, în viziunea pictoriţei Oana Ionel

“Danube – River as Experience”, expoziţia personală a Oanei Ionel, are loc la Institutul Cultural Român în perioada 15 – 19 februarie 2019.

Dunarea ca experienta

Proiectul artistei bucureştene include o selecție a picturilor  realizate în anul 2018.

“Seria de lucrări oferă o cheie de interpretare a fluviului din perspectiva diversităţii şi a multiculturalismului existent în zona danubiană”, explică Oana Ionel.

Astfel, prin dinamismul compozițional al pânzelor de mari dimensiuni, prin texturile și suprapunerile dense ale materiei, artista integrează în lucrările sale dinamica fluviului, dar şi istoriile asimilate de-a lungul secolelor.

Oana Ionel, artist şi curator independent, este singurul pictor  român aflat în colecția lui Herzog von Bayern, Ducele Bavariei, unde se regăseşte şi lucrarea cap de serie a picturilor  din „DANUBE – River as Experience”. A absolvit  Universitatea Națională de Arte din București (secția Pictură), are un doctorat în Arte Vizuale și a studiat la Ecole supérieure d’art (Grenoble, Franța).

Expozitia va marca Conferința „Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării” (SUERD).

“ Un alt aspect explorat în lucrările mele este cel legat de elementele arhetipale pe care fluviul  le integrează. Într-un spaţiu în care tendinţa de a crea ziduri pare că depăşeşte dorinţa de a crea punţi, cred în necesitatea unui demers artistic care să ofere dimensiunea interconectivitaţii”, a conchis Oana Ionel.

“Bluebird” – expoziție de grup

Radu Băieș, Istvan Betuker, Norbert Filep, Pavel Grosu, Lucian Popăilă, Marcel Rusu, Ioan Sbârciu și Alexandra Șerban.

Galeria Sector 1 încheie prima serie expozițională dedicată artiștilor clujeni alături de care a plecat la drum în iunie 2017, cu a doua expoziție de grup care prezintă cele mai recente lucrări și instalații picturale site-specific ale acestora, prezentând astfel atât dinamica artiștilor cât și dinamica galeriei în ultimul an și jumătate.

Expoziția, realizată de Suzana Vasilescu- istoric de artă și manager cultural, va fi vernisată pe 22 februarie, ora 18:30, și va putea fi vizitată în perioada 23 februarie – 12 aprilie 2019.

Inspirată de poezia Bluebird a lui Charles Bukowski, această expoziție de grup își propune să fie o întruchipare vizuală a celor mai intime agonii ale proceselor artistice. Aflate într-o stare suspendată între figurativ si nonfigurativ, lucrările din expoziție înfățișează experiența, emoția și imaginația care împiedică sucombarea în fața vulnerabilității. Culorile, tușele și formele coexistă în spațiul galeriei, se completează și se influențează pentru a scoate în evidență și totodată pentru a ascunde vulnerabilul sentiment al creației și existenței.

Radu Băieş (n. 1988) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; absolvent UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: The Cutting Edge 2, Group Show, Muzeul de Artă, Cluj-Napoca, România (2013); Body Unnatural, Group show, NUNU Fine Art Gallery, Taipei, Taiwan (2015); 4 Spaces, Common ground Group show, Instituto Romeno di cultura e Ricerca Umanistica di Venetia, Italia (2016); The Exquisite Corps Drink the New Wine, group show, Galeria Sector 1, București, Cosmic Green Solitude, duo show, ART+Text, Budapesta (2017); The Great Journey, solo show, Galeria Sector 1, București (2018).

Istvan Betuker (n. 1984) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; absolvent UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: Homage a Yves Klein, Group show, Galerie de l’Association Le Pont Neuf, Paris, Franța (2007); Growth, Group show, Parti Gallery, Pecs, Ungaria (2009); In the Eyes of my Brother, Group show, Larm Gallery, Copenhaga, Danemarca (2010); Cluj meets Berlin, Group show, Bazis Contemporary Art, Berlin, Germania (2012); Derives, Solo show, Popy Arvani Gallery, Paris, Franța, Defining/ Creating, Group show, Larm Gallery, Copenhaga, Danemarca (2013); Almost Object, Group show, Art-Capital Biennale, Szentendre, Ungaria (2016); The Exquisite Corps Drink the New Wine, group show, Galeria Sector 1, București, Romania, Still life made of living things, solo show, Galeria Sector 1, București, Romania (2017).

Norbert Filep (n. 1990) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; în prezent doctorand UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: Light.Color, Mie Lefever Gallery, Ghent, Belgia (2014); Layers, Galeria Nicodim, București (2016); Out of the blue, Galeria Mobius, București (2017); Being Mountains, Being Seas, Lateral Artspace, Cluj (2017); The exquisite corpse drinks the new wine, Galeria Sector1, București (2017); Elestergrafik, Galeria Hoch+Partner, Leipzig, Germania (2017); Simple Things,  solo show desen Fabrica de Pensule, Cluj; Mapping the paper solo show Galeria Sector 1, București (2018).

Pavel Grosu (n. 1991) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; în prezent doctorand UAD. Printre principalele expoziții de grup la care a participat se numără: Light.Color, Mie Lefever Gallery, Ghent, Belgia (2014); Hidden Field, Bazis Contemporary Art Space & Ultrastudio, Pescara, Italia (2014); Emergence, Visual Contact Gallery, Oradea (2015); Resurected, Five Plus Art Gallery, Viena, Austria (2016); Un Incontro, Doris Ghetta Gallery, Milano, Italia (2017); Haiku. Poems by emerging Romanian Artists, Boccanera Gallery, Trento, Italia (2017); The exquisite corpse drinks the new wine, Galeria Sector 1, București (2017); Garden of Unsettled Memories, Solo show, Galeria Sector 1, Bucureștit, Romania (2018).

Lucian Popăilă (n. 1991) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; absolvent UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: Luc Tuymans- in conversation Group show, Spatiu Intact/Fabrica de Pensule, Cluj-Napoca (2014); Latin Love Group show, Macerata/Bari& Perugia, Italia (2015); The Exquisite Corps Drink the New Wine, group show, Galeria Sector 1, București. SICCUM, solo show, Galeria Sector 1, București (2017); Papanache Camembert, Ésam Caen/Cherbourg, Sottobosco – In the Crystal Coolness of the Morning Group show – alături de Enzo Cucchi & Ioan Sbârciu, invitat special Markus Lüpertz, Muzeul de Artă | Cluj-Napoca, în colaborare cu UAD – Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, Facultatea de Litere | Departamentul de Limbi și Literaturi Romanice din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Galleria Richter Fine Art (Roma) și cu Galeria Sector 1, București (2018).

Marcel Rusu (n. 1989) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; în prezent doctorand UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: Latin Love. Pittura tra Bari e Cluj Napoca: Group show, Fortino S. Antonio, Bari, Italia & Casa Matei Gallery, Cluj-Napoca (2014); Around Drawing, Group show, Rosenfeld Porcini Gallery, Londra, Marea Britanie (2015); The Cutting Edge III Group show, Muzeul de Artă Cluj-Napoca, Throwing the Balls in the Air Group show, Academiae | Youth Art Biennale 2016, Fortezza, Alto Adige, Italia (2016); The Exquisite Corps Drink the New Wine, Group Show, Galeria Sector 1, București, Haiku. Poems by Emerging Romanian Artists, Group show la Boccanera Gallery, Trento, Italia (2017); Personal Metonymies, Solo Show, Galeria Sector 1, București, Sottobosco – In the Crystal Coolness of the Morning Group show – alături de Enzo Cucchi & Ioan Sbârciu, invitat special Markus Lüpertz, Muzeul de Artă | Cluj-Napoca, în colaborare cu UAD – Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, Facultatea de Litere | Departamentul de Limbi și Literaturi Romanice din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Galleria Richter Fine Art (Roma) și cu Galeria Sector 1, București (2018).

Pictor, profesor universitar doctor în cadrul Departamentului Pictură al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca (UAD), Ioan Sbârciu este unul dintre cei mai cunoscuți artiști și pedagogi din spațiul artistic contemporan românesc; Artist cu o activitate expozițională remarcabilă în galerii și muzee din țară și străinătate. Dintre temele sale amintim Pădurea de cenușă, dedicată pădurii transilvănene, Don Quijote, Peisajul labirint, atelierul artistului. Lucrările sale se regăsesc în colecții de stat și private din România, Germania, Franța, Elveția, Olanda, Belgia, Grecia, Italia, Spania, Ungaria, Polonia, Japonia, Canada, Argentina și SUA, fiind apreciat şi recunoscut atât de către critici, cât și de către publicul iubitor de artă. Implicat de-a lungul anilor în restructurarea învățământului de artă, profesor al pictorilor clujeni cunoscuți pe scena internațională ca fiind Școala de Pictură de la Cluj.

Alexandra Șerban (n. 1987) trăiește și lucrează la Cluj-Napoca; în prezent doctorand UAD. Printre principalele expoziții la care a participat se numără: Young Artists from Cluj Group show, curatoriată de Bogdan Iacob, Mie Lefever Gallery, Gent, Belgia (2010); Il sentimento della natura Group show, curatoriată de Domenico Montalto și Giorgio Sevesto, Italia  (2011); My salon Group show, curatoriată de Szekely Sebestyen, Quadro Gallery, Cluj-Napoca, România, Green and Brown Group Show, curatoriată de Teresa Marasca, Palazzo Simonelli, Mecerata, Italia (2013); T.A.N.G.O. Turning art now gliding over Group show curatoriată de Ioan Sbârciu, Muzeul de Artă, Cluj- Napoca, România (2015); The Exquisite Corps Drink the New Wine, group show, Galeria Sector 1, București, Tales of Entropy and Light, solo show, Galeria Sector 1, București (2017).

Suzana Vasilescu (n. 1988), istoric de artă și manager cultural, trăiește și lucrează în București. În 2015, Suzana a fost directorul primei ediții a Bienalei de Artă – Art Encounters – care a avut loc la Timișoara, România și a reprezentat o piatră de hotar în contextul artei din România. În prezent, este fondatorul și directorul galeriei de artă contemporană SUPRAINFINIT și este consilier de artă pentru importante colecții private de artă  din România. Face parte din consiliul de achiziție al Muzeului de Artă Recentă, primul muzeu privat de artă deschis în ultimul secol în România, vizând arta românească din 1965 până în prezent. Între 2011 și 2014 a fost directorul galeriei de artă contemporană, Galeria Nicodim.

Sector 1 este o galerie de artă contemporană care funcționează ca un spațiu ce își dorește să contribuie la evoluția elitei artistice contemporane, punând pe primul loc ideile artistului, a cărui misiune este de a crea în mod liber, fără constrângeri.

Galeria găzduiește, pe de-o parte, operele creatorilor de conținut, iar pe de altă parte vine în întâmpinarea iubitorilor de artă și de frumos care sprijină inițiativele creative.

Deschiderea galeriei, în 15 iunie 2017, a reprezentat şi vernisarea unei expoziții de grup a șapte artiști tineri clujeni – Radu Băieș, Istvan Betuker, Norbert Filep, Pavel Grosu, Lucian Popăilă, Marcel Rusu, Alexandra Șerban, alături de artistul invitat Ioan Sbârciu. Au urmat expoziții personale ale fiecărui artist din această selecție a galeriei. Cea de-a doua expoziție de grup a acelorași artiști alături de care galeria a plecat la drum este un eveniment care va închide acest prim moment al Galeriei Sector 1.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.