Plasticul a devenit omniprezent în societatea contemporană, producția crescând de 150 de ori în 50 de ani la scară europeană.
Astfel, materialele din care este construită infrastructura ar putea proveni în curând din plastic reciclat.
La scară europeană numai 25% din deșeurile de plastic sunt reciclate și la scară mondială peste 55% ar fi incinerate. Argumentul este prezentat de firma olandeză VolkerWessels în promovarea proiectului „PlasticRoad”, care constă în înlocuirea asfaltului, responsabil în fiecare an de 1,6 milioane de tone de emisii de CO2 la nivel mondial, cu un strat realizat integral pe bază de sticle de apă folosite, recuperate îndeosebi din oceane, pe care le poluează. Potrivit firmei, procedeul ar oferi multe avantaje. Durata de viață a drumurilor astfel pavate ar fi de trei ori mai mare decât în cazul asfaltului, scrie Agerpres.
Potrivit olangdezilor. Plasticul ar necesita mai puține lucrări de întreținere decât asfaltul, punerea lui în operă ar fi mai rapidă, iar cablurile și a alte rețele ar fi mai ușor de integrat.
Orașul Rotterdam s-a arătat interesat în a-l testa în curând.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.