Autostrada ambuteiajelor

Autostrada București-Ploiești se termină pe șoseaua Petricani într-o intersecție în formă de cruce, în locul unui sens giratoriu bine dimensionat. Asta face ca în momentul dării în funcțiune a ultimilor 6 kilometri, care leagă Centura Capitalei de intrarea în București, să se creeze blocaje și mai mari în trafic în condițiile în care zona este cunoscută pentru ambuteiaje. Conform DriveMag, traficul intens care vine dinspre oraș pe Șoseaua Petricani se va bloca în semaforul de la intersecția cu A3 (București-Ploiești). Fiind vorba de un semafor cu temporizare diferită pentru efectuarea virajului de stânga pentru toate direcțiile, vorbim de cel puțin un minut și jumătate de așteptat pentru fiecare ciclu roșu-verde. Efectele vor fi, în cascadă, dezastruoase pentru traficul care vine dinspre oraș, pentru că se va forma o coloană pe Șoseaua Petricani, care se va întinde până în intersecția cu Bd. Lacul Tei – Doamna Ghica, susțin reprezentanții DriveMag. Activarea semafoarelor în acea zona blochează bulevardul Colentina pe distanța Parcul Plumbuita-Obor.
Ieșirea de pe A3 și continuarea drumului drept înainte pe strada Fabrica de Glucoză se va face doar pe o singură bandă întrucât strada cu pricina încă nu e lărgită. În acest moment, este șantier iar carosabilul este foarte deteriorat. Probabil, lărgirea va fi gata în 2020. Pentru șoferii care vin de pe A3 și care fac dreapta, spre Tunari, vor da de bariera de la Petricani, care durează chiar și zece minute. La un trafic intens, zece minute de stat pe loc înseamnă o coadă tot mai uriașă iar intersecția în formă de cruce de la ieșirea de pe A3 va fi gâtuită.
În cazul în care șoferii vin dinspre Pipera-Tunari spre Doamna Ghica, primul hop este giratoriul de la intersecția cu Bulevardul Dimitrie Pompeiu, cel unde se află numeroase clădiri de birouri ridicate în ultimii ani pe locul fostei platforme industriale Pipera. Vine apoi intersecția cruce de la A3 și după aceea semaforul de la benzinăria Lukoil, de la intersecția cu Lacul Tei. Cine continuă drumul spre Doamna Ghica va mai sta și la semaforul de la Colentina. Deci, o distanță de aproape 2 kilometri va fi parcursă foarte greu.
Toate aceste probleme în trafic ar fi fost atenuate dacă în locul soluției mai ieftine de intersecție în cruce s-ar fi ales sensul giratoriu. Indicat ar fi fost un pasaj suprateran, însă costurile și perioada de execuție ar fi împins data inaugurării ciotului de autostradă de 6 kilometri și mai mult, în condițiile în care această bucată de autostradă s-a construit în șase ani.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Este opera unor idioti de la drumuri. Nu ducem lipsa de asemenea specimene, ministerul transporturilor colcaie. Dar daca le atragi atentia ca sunt idioti, se simt jigniti. Ce altceva se poate spune despre ceea ce vedem in aceasta fotografie? Chiar lasand la o parte traficul, o asemenea organizare traseelor este de domeniul nebuniei.

  2. Sa nu uitam: aceasta autostrada este opera PDL-ului a lui Berceanu Boc si Blaga, acum deveniti urmasi ai Bratienilor – PNL.
    S-au imbogatit din exproprieri. Initial A3 avea alt traseu mult mai scurt si mai drept

  3. povestea drobului de sare, povestea prostiei. sensul giratoriu exista în fapt aşa cum rezultă din poză dar desenele si semnele sunt greşite.. există sens giratoriu şi atunci când pe o directie accesul şi ieşirea e în linie dreptă, dar trebuie pus un semn de sens giratoriu şi luate alte semne de prioritate.in concluzie un excroc de constructor doreste să ia miliarde ca , eventual, să rotunjească colţurile de acces.

  4. Lasă, Bree, că de mers la săniuș pe Valea Prahovei e bună! Ce voiați, să rămână Mitici’ numa’ cu-aia de la mare? Da’, poa’ se-nduplecă ăia 4 și-i scot și pe ei în Lume cu vreun tunel-două…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.