Banca Mondială, surprinsă de anunţul lui Şova

Banca Mondială „nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor privind colaborarea pentru autostrada Ploieşti-Braşov”, transmite forul la solicitarea Mediafax. Vineri, ministrul Lucian Şova a anunţat că statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie.

Reprezentanţii în România ai Băncii Mondiale au transmis: „Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploieşti-Braşov. Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare şi este esenţială pentru atragerea investiţiilor şi stimularea competitivităţii ţării. Dacă intervin schimbări sau o informare oficială, vă vom comunica”.

Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a confirmat anunţul făcut la Sinaia de ministrul Lucian Şova, considerând afirmaţiile acestuia ca fiind „informaţia-bombă” a întâlnirii. „Printre principalele subiecte discutate s-au numărat reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport rutier naţional din zona central-estică a României. Cel mai important punct de pe agendă fost însă reprezentat de epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, care, încă din 2002, a avut mai multe tentative de materializare, din păcate, toate eşuate. Anunţul Ministrului Transporturilor, Lucian Şova, prin care statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie reprezintă de departe informaţia-bombă a acestei întâlniri”, a arătat Lucian Bode.  „Acest acord cu Banca Mondială, anunţat de fostul premier Tudose în 2017 ca fiind soluţia salvatoare identificată pentru concretizarea acestui proiect major de infrastructură rutieră determină ca proiectul autostrăzii să fie reluat de la zero într-o formulă de parteneriat public-privat”. De asemenea, „acest acord la care se renunţă îşi propunea printre altele şi fundamentarea unui plan pentru eficientizarea activităţii CNIR, dar şi adoptarea unei strategii de finanţare a reţelei de infrastructură rutieră. În acest context, sunt foarte curios cu privire la perspectivele acestui proiect, dar mai ales la şansele lui de implementare într-un orizont de timp cât mai apropiat”, a mai menţionat preşedintele Comisiei de Transporturi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

1 Comentariu

  1. Daca Romania renunta la colaborarea cu BM , pentru constructia autostrazii Comrnic-Brasov , atunci de ce s-a mai apucat de o asemenea colaborare ! Cum s-a pregatit pentru asta ! Apoi dragilor , cine sa-i mai creada pe acesti mari „competenti ” si ” specialisti ” romani ? Avem de aface cu o noua balmajala stupida , menita sa duca spre infinit punerea in functiune a acestei investitii ! Cineva impiedica realizarea acestei autostrazi , ca si podul de la Braila! Cum se poate la altii si la noi nu ! Pai, la altii se poate , acolo unde exista cap, profesionalism , competenta si dorinta ferma de a si munci concret , de a face ceva, nu numai sa se semneze statele de plata si in rest , vrajeli , cantec , joc si voie buna ! Ne-am saturat de minciuni si vrajeli ! Vrem fapte !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.