Bazele de date ale ANAF, în pericol

Marți, 11 iulie, serviciile informatice ale ANAF nu au funcționat, fapt pentru care o serie de aplicații pentru contribuabili au fost nefuncționale. Reprezentanții Fiscului au spus că este vorba de lucrări de mentenanță și și-au cerut scuze pentru „inconvenientele create”. Astfel, contribuabilii care s-au prezentat marți dimineața la unele unități ale ANAF nu și-au putut achita obligațiile de plată din cauza problemelor informatice. ”Nu putem emite ordine de încasare căci nu funcționează sistemului informatic. Ieri a mers”, a declarat o funcționară de la Administrația Financiară a Sectorului 6 din strada Popa Tatu București, citată de Digi24.

Desele probleme de la ANAF și de la Casa de Sănătate apar în condițiile în care industria IT din România este foarte performantă și recunoscută. De altfel, problemele cu care se confruntă serverele ANAF-ului au fost recunoscute de însuși șeful instituției. „De când am preluat această funcţie, la începutul acestui an, am constatat că modernizarea informatică a ANAF era doar pe hârtie şi, practic, din 2015 până acum nu s-a mai întâmplat nimic concret”, a afirmat Bogdan Stan, președintele ANAF pentru RFI.

Recent, baza de date a Fiscului – Data Warehouse – a intrat în colaps din cauză că în ultima perioadă responsabilii ANAF nu au mai contractat soluții up-grade, licențe, mentenanță, a dezvăluit fostul șef al Agenției de Administrare Fiscală Gelu Diaconu. „Preocupaţi de ocuparea funcţiilor, gaşca lui Livache (Liviu Dragnea, n.r.) nu a contractat soluţii up-grade, licenţe, mentenanţă şi sunt afectate toate depozitele de date centralizate. Nici centrul de date pentru back-up de la Braşov nu funcţionează! Se ştie deja că nu poate fi repornită în mai puţin de 30 de zile!”, a spus Diaconu.

Conform acestuia, în 30 de zile, cât baza de date Data Warehouse nu funcționează, nu pot fi comunicate date şi informaţii către beneficiarii externi. Toate aceste comunicări, reciproce sunt stabilite şi legiferate prin convenţii încheiate cu diverse instituţii.

De asemenea, Casa naţională de asigurări de sănătate nu are acces la informaţiile privind persoanele asigurate (angajator, angajat sau persoană asigurată) iar Casa naţională de pensii nu va fi beneficiara informaţiilor privind stagiul de cotizare (perioadă, valori, anagajator, asigurat). Tot în aceste 30 de zile, Agenţia naţională pentru ocuparea forţei de muncă nu are acces la aceste informaţii, autorităţile locale – prin aplicaţia PATRIMVEN – nu au acces la informaţiile furnizate de către ANAF (conturi bancare, informaţii de la terţi, şi cele de natură salarială), sistemul bancar nu mai poate beneficia de informaţii privind veniturile realizate de persoanele fizice. În aceeași situație se află și angajaţii şi cei care desfăşoară activităţi independente (sunt solicitate adeverinţe individuale). În plus, Institutul Național de Statistică va fi nevoit să furnizeze informații fragmentate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.