Facilitatea de transport ar putea fi reintrodusă până la sfârșitul anului

Cât costă noile bilete unice RATB –Metrorex

Ministerul Transporturilor are în plan reintroducerea titlurilor comune de transport pentru RATB și Metrorex.

Biletul unic RATB – Metrorex cu o valabilitate de 60 de minute va costa 5 lei, cartela comună cu 10 călătorii- 34 de lei, în timp ce abonamentul valabil o zi pe liniile urbane RATB și Metrorex va avea un tarif de 17 lei, arată un proiect de ordin al Ministerului Transporturilor pentru reintroducerea titlurilor comune de transport public la suprafață și în subteran. Aceste bilete unice vor fi încărcate pe suport contactless ultralight şi vor putea fi validate atât la porţile de acces din staţiile de metrou cât şi la validatoarele din mijloacele de transport de suprafaţă. Decontarea se va face la vânzare iar valoarea suportului contactless se va încasa de către emitentul cardului comercializat (Metrorex / RATB). Proiectul arată și cum se va face decontarea între cei doi operatori : pentru biletul unic de 60 de minute RATB va încasa 1,3 lei în timp ce Metrorex 2,5 lei (se păstrează tarifele separate iar diferența până la suma de 5 lei este dată se suportul contactless) iar pentru biletul unic cu 10 călătorii RATB percepe 13 lei respectiv 20 lei Metrorex.

„Abonamentul de o zi valabil pe liniile R.A.T.B. şi Metrorex S.A. permite un număr nelimitat de validări, atât la R.A.T.B., cât şi la Metrorex S.A., are valabilitate 24 ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la R.A.T.B. sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex S.A.” arată ministerul de resort care propune reintroducerea facilității până la sfârșitul anului.

Cardurile comune RATB – Metrorex au fost introduse în 2012 iar contractul a fost reziliat în 2014 după ce regia de transport din subordinea PMB nu a achitat metroului o datorie de 17 milioane de lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

7 Comentarii

  1. scump rau suportul,1,2 lei… ar fi trebuit sa fie 0,2 lei siin total sa coste 4 lei, atucni era o sfaraiala…

  2. de ce să mă oblige să merg cu reatebeu’ şi metronu’, când eu merg numai cu una din ele, numai nişte cretini puteau gândi aşa…

  3. Pe noi nu ne intreaba nimeni daca vrem? In vestul salbatic faci 2 ore dimineata de la Pacii pana la Gara de Nord cu troleul… hai ca am exagerat – e doar o ora plus inca 40 de minute – pe ceas, jur

  4. In conditiile in care la metrou se intampla tot felul de blocaje in tunel, iar eu merg zi de zi si nici măcar nu au bunul simt sa transmită ce se inampla mi se pare pur si simplu un abuz aceasta schimbare. Pur si simplu nu aduce nici un avantaj cetateanului de rând.
    Au mai fost cartele unice de călătorie dar nu au cerut bani in plus pentru acest „serviciu”.
    Pur si simplu nu stiu de unde sa mai scumpeasca un pic.
    Si ma gândesc cum se face ca populatia chiar daca vrea sau nu trebuie sa accepte aceste servicii. La RATB nici nu mai zic pe vremea asta stai in trafic, in statii de autobuz de inghieti si se merge intr-un picior la propriu când e ora de vârf. Asta e tara in care trăim din păcate… Noi cetatenii nu prea avem dreptul la replică.

  5. VOM PLATI MAI MULT SI NU VOM AVEA ALEGERE.CA SI PRETUL GAZ. ENERGIE, CARBURABT,ETC,ETC….
    DAR SALARIILE SI PENSIILE CAND SE MARESC ?
    daca am cumparate calatorii de rezereva pe metrou sau Ratb in vechiul sistem, ce se intampla? le pierd?

  6. in cele 60 minute/5 lei pot sa fac oricate calatorii cu orice??

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.