Cel mai vechi automobil funcțional din lume, vândut pentru 4,6 mil. USD

Un vehicul De Dion din 1884, propulsat de aburi, a fost vedeta licitației ținută de RM Auctions la Hershey în statul american Pennsylvania. Mașina a fost vândută pentru nu mai puțin de 4,6 milioane de dolari.

În noaptea de 6 spre 7 octombrie, RM Auctions a organizat la Hershey o licitație la care au fost prezente 115 mașini. Modelul De Dion a fost de departe cel mai licitat dar și cel mai aplaudat de participanți în special pentru că și-a făcut intrarea pe scenă propulsat de propriul motor. Asta în ciuda faptului că mașina a fost produsă în… 1884.
Licitația a început de la suma de 500.000 de dolari, dar a sărit, încă de la primele „strigări” la 1 milion USD pentru ca, după doar câteva minute să fie adjudecată de o persoană al cărei nume nu a fost făcut public, pentru suma record de 4,6 milioane de dolari. Cel care a deținut până nu demult mașina a fost un colecționar din Texas, John O’Quinn. Vehiculul a fost construit pentru antreprenorul francez De Dion de doi ingineri, Georges Bouton și Charles-Armand Trepardoux, care au numit inițial vehiculul „Marchiza” (La Marquise). Până în momentul licitației din Pennsylvania, vehiculul a avut doar patru proprietari și a fost restaurat în 1980 de un entuziast britanic, Tim Moore.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.