CFR trage alarma: Podul din parc poate ucide în continuare

CFR SA a tras un un semnal de alarmă în ceea ce privește pericolul la care se expun oamenii care ignoră panourile de avertizare a pericolului, montate pe podul de cale ferată din Parcul Herăstrău, și își riscă viața prin pătrunderea într-o zonă feroviară semnalizată conform legii, cu plăcuțe de avertizare Accesul interzis personelor neautorizate (Art. 1, legea 289/2005), Zonă de Siguranţă Feroviară, Atenţie, pericol de electrocutare! și blocată, de personalul feroviar, în părțile laterale cu traverse de beton, susțin reprezentanții CFR.

Deși CFR SA a luat măsuri suplimentare pentru interzicerea accesului pietonal în această zonă, prin închiderea scării tehnologice cu bară metalică și depozitarea unor traverse de beton de o parte și de alta a podului, în vederea evitării producerii de accidente, acestea sunt ignorate zilnic cu bună știință de oameni – tineri, bătrâni, bicicliști, părinți cu copii în brațe sau în cărucior -, care escaladează pur și simplu aceste obiective și traversează în continuare liniile de cale ferată, riscându-și viața.

CFR SA trage astfel un semnal de alarmă în rândul publicului în ceea ce privește pericolul la care se expun, menționând totodată că podul de cale ferată din parcul Herăstrău este un obiectiv feroviar, destinat exclusiv activității feroviare, iar viteza de circulație a trenurilor pe acest pod este de 120 km/h, distanța de frânare fiind de până la 1200 de metri, ceea ce face imposibilă evitarea producerii de accidente mortale.

Podul de cale ferată din zona Parcului Herăstrău este situat pe magistrala 800 Bucureşti – Constanţa şi are montate, în conformitate cu prevederile Legii 289/2005, panouri de avertizare, inscripţionate cu mesajele Zonă de Siguranţă Feroviară (20 m de la axul căii ferate) Accesul interzis personelor neautorizate (Art. 1, Legea 289/2005) şi Atenţie, pericol de electrocutare! Obiectivul asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar, fiind prevăzut conform legislaţiei cu scară tehnologică şi trotuar doar pentru accesul şi deplasarea personalului feroviar autorizat, care asigură revizia tehnică a lucrărilor de artă (pe şi sub pod) şi a liniei de cale ferată.

Recent, primarul Capitalei, Gabriela Firea i-a trimis o scrisoare ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, în care cere urgentarea emiterii avizelor necesare pentru ca Primăria Capitalei să poată construi în vecinătatea podului care aparţine CFR, un pod pietonal care sa traverseaze lacul Herăstrău. „Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) a prevăzut în buget, încă din anul 2015, fondurile necesare pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herăstrău în această zonă. Tot în anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale şi distanţa minimă la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferată”, a declarat Firea. Potrivit Primăriei, atât în 2015, cât şi în anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalităţii, argumentând că soluţia propusă nu se încadrează în regulile privind amplasarea şi autorizarea construcţiilor în zona de protecţie a căii ferate. De asemenea, Primăria Capitalei a alocat ALPAB şi în acest an fondurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, „pod pietonal traversare lac Herăstrău – zona cale ferată”.

Un bărbat a murit luna trecută după ce a fost călcat de tren pe podul de cale ferată din Parcul Herăstrău. Acesta mergea cu bicicleta pe pod şi avea căştile în ureche, astfel că nu a auzit trenul. Bucureştenii care doresc să facă un tur complet al lacului Herăstrău trec pe podul de cale ferată, deoarece Primăria Capitalei, instituţia în administrarea căreia se află parcul, nu a făcut o pasarela pietonală că oamenii să poată trece în siguranţă. „Reprezentanţii companiei feroviare şi-au exprimat în scris încă din anul 2015 (prin actele cu nr. 5/10/468/22.06.2015 şi nr. 7/5/1003/14.12.2015) susţinerea acestui proiect de utilitate şi siguranţă publică prin emiterea avizului de principiu cu condiţia să fie transmisă documentaţia tehnică, întocmită de un proiectant de specialitate autorizat AFER (Autoritatea Feroviară Română) şi verificată de verificatori atestaţi pentru acest tip de construcţie. De asemenea CFR SA a transmis informaţiile referitoare la condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplinească pentru amplasarea pasarelei, conform legislaţiei în vigoare. Până la ora actuală, documentaţia tehnică pentru construirea pasarelei pietonale nu a fost transmisă de Primărie către CFR, astfel încât să poată fi emis avizul necesar”, susţine Ministerul Transporturilor, într-un comunicat de presă. Reprezentanţii instituţiei transmit că podul de cale ferată, aflat în administrarea CFR SA, asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar şi este prevăzut cu trotuar şi scări tehnologice, însă acestea sunt pentru accesul şi deplasarea personalului feroviar autorizat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.