CNAIR cheltuie 250 de mil. € pentru ruta alternativă către Valea Prahovei

Compania Națională de Investiții în Infrastructura Rutieră(CNAIR), în subordinea Ministerului Transporturilor , condus de Cătălin Drulă, a scos la licitație un contract cu o valoare de 1,2 miliarde lei pentru lucrări de modernizare a DN71 Baldana –  Târgoviște – Sinaia.. Contractul se întinde pe 8 ani și presupune 103 de kilometri în lucru,pe secțiuni, prima, Baldana-Târgoviște presupunând și lărgirea drumului. Detaliat, achiziția este aceasta: “Proiectarea și execuția lucrărilor pentru modernizare DN71 Baldana – Târgoviște – Sinaia, km.0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulatie si km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi , Sector 2: Târgoviste – Sinaia km. 51+041 – km. 109+905 – Drum la 2 benzi”, în lungime de 58,86 km pentru Sectorul 2”. Contractul este finanțat din fonduri europene, Programul Operațional Infrastructura Mare.

De precizat, drumul în cauză este acum ruta alternativă la DN1 pe care bucureștenii se duc la munte, pe Valea Prahovei. Pe DN1, în sezoane, aglomerația către munte este infernală, cu precădere în weekend, un drum de 2 ore, 2 ore și jumătate putând să ajungă să fie făcut și în 6 ore.

Departajarea ofertelor, care vor fi depuse până în 4 noiembrie, va fi făcută în proporție de 58% prin preț, restul fiind diverse criterii care depind de experiența managerilor de care dispune firma ce dorește să câștige contractul https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100127043?fbclid=IwAR0YTWf_uYD8MjLiNYbMjjsBRiNOsepmbFybUrJU28z8DVCaF_6FSVEUJrs

Ca să poată intra măcar în licitație, dincolo de depunerea unei garanții financiare , ofertantul trebuie sa demonstreze că are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor:

1. Statie de asfalt: 2 buc;

2. Statie de betoane: 1 buc;

3. Autobasculante: 30 buc;

4. Autobetoniere: 5 buc;

5. Excavatoare: 4 buc;

6. Autogreder: 5 buc;

7. Esaloane de asfalt (1 repartizator asfalt + 2 cilindri compactori) – 2 seturi

8. Buldozer: 3 buc

9. Automacara – sarcina maxima de ridicare minim 60t – 2 buc

10. Compactoare terasament – 3 buc

11. Autocisterne – 2 buc.

Legea achizițiilor publice s-a schimbat de curând, în sensul că acum ordinul de începere a lucrărilor se poate face cu câștigătorul unei licitații publice după CNSC/prima instanță respinge eventualele constetații ale perdanților https://www.cotidianul.ro/procesele-care-lungeau-achizitiile-publice-scurtate/. Până acum, procese interminabile lungeau licitațiile cu anii iar lucrările nu începeau.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Mihai Soare 1071 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Cred ca expresia „are la dispozitie/are acces ” e o „smecherie ” ! De ce nu se spune ” are in dotare ” ? Orice ” baiat destept ” face un „contract de inchiriere „cu cei care au in proprietate asemenea dotari si-l ataseaza la oferta ! Astfel apar la licitatie tot felul de „amatori ” care ulterior , dupa ce-si trag comisioanele , subcontracteaza lucrarile !

  2. daca „drumarii” chiar trebuiau sa faca ceva ca sa fure banii
    atunci toata Romania ar fi fost deja asfaltata,
    ca in parcare la Lidl!

  3. De 30 de ani incoace toti banii pe autostrazi au fost cheltuiti doar pe studii de fezabilitate – asa va fi si cu astia. Rezultat= 0 km autostrada

  4. 8 ani???? nu sunteți întregi la căpățânile voastre fără judecată … 8 (OPT) ani??? ??? ???

  5. Opt ani?doar atât?cred că au omis un zero după cifra opt!

  6. oare nu ar fi mai ieftin si mai rapid un tunel de 800 m intre dambovita si sinaia( proiect vechi dinainte de razboi)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.