Costul noilor proiecte gigant ale PSD

Guvernul României dorește să atragă finanțare în 8 noi proiecte grandioase care se ridică la aproape 35 de miliarde de euro, conform calculelor făcute de Cotidianul. Este vorba de construcția unor căi ferate rapide, de o linie nouă de metrou, de amenajare a Dunării în zona Târgu Măgurele, de construcția unei hidrocentrale lângă Cluj, de resorturi de lux pe Litoral, de o clinică dar și de un spital regional. Conform unui anunț făcut joi, 23 august, Cabinetul Dăncilă a adoptat o hotărâre prin care se aprobă 16 obiective de investiții strategice care urmează să fie pregătite și atribuite în parteneriat public-privat, de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, între care opt sunt noi proiecte. Cel mai scump proiect este de construcție a unei linii ferate de mare viteză București – Craiova/(Sofia) – Timișoara/(Belgrad) – Cluj/(Budapesta). Realizarea liniei ferate de mare viteză, în lungime de aproximativ 1.275 km, va asigura reducerea timpului de legătură dintre Capitală și principalele orașe de pe traseu și va crea posibilitatea realizării unor conexiuni precum Timișoara – Cluj, Craiova – Sofia, Timișoara – Belgrad și Cluj – Budapesta. Pe teren plat, costurile unui kilometru este undeva de 10 milioane de euro, în timp ce pe teren muntos acesta ajunge până la 100 milioane de euro. Astfel, se ajunge la o medie de 20-40 milioane de euro pe kilometru. Cum Guvernul dorește 1.275 km, asta înseamnă minim 25 miliarde de euro și maxim 52 miliarde de euro. Luăm valoarea cea mai scăzută.

Al doilea proiect anunțat este extinderea rețelei de metrou prin realizarea magistralei M7. Se va construi o magistrală de metrou pe ruta Bragadiru – Alexandriei – Colentina – Voluntari, în lungime de 25 km, cu aproximativ 30 de stații, un terminal și un depou, traseu pe care vor circula aproximativ 30 de trenuri. Costul M7 este estimat undeva la 2 miliarde de euro.

Al treilea proiect se referă la extinderea Portului Constanța prin construirea unor terminale suplimentare de operare poate deveni un important punct de atracție pentru investitori și creează premisele pentru operarea de nave de mare capacitate, va conduce la creșterea capacității de transport maritim pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc a anunțat la un moment dat că s-au alocat peste 1,1 miliarde euro strict pentru investițiile portuare, până în 2030, pentru creșterea adâncimilor șenalelor și a bazinelor, creșterea siguranței navigației, dezvoltarea capacității feroviare în port, extinderea și modernizarea utilităților (apă, canalizare, electricitate), dezvoltarea de terminale specializate, dezvoltare și modernizare cheuri, molurile 3 și 4,terminale specializate pe insula artificială și racordarea acesteia cu infrastructura de transport existentă.

Al patrulea proiect este foarte drag liderului PSD, Liviu Dragnea. Acesta are drept scop principal amenajarea hidrotehnică a fluviului Dunărea pe sectorul aval de Porțile de Fier I și II, ceea ce va conduce la îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre și la dezvoltarea economică pe termen lung în zona orașului Turnu Măgurele. De asemenea, se va asigura alimentarea cu apă a localităților riverane, acestea nemaifiind dependente de nivelul Dunării. Complexul promis de Dragnea în urmă cu câțiva ani se cheamă la fel cum îl botezase Ceaușescu – Complexului Hidroenergetic Turnu Măgurele-Nicopole. Costul total urcă undeva la 2 miliarde de euro.

Un alt proiect este resuscitarea construcției hidrocentralei Tarnița-Lăpuștești. Aceasta ar urma să fie ridicată pe parcursul a 5-7 ani, la 30 de kilometri de orașul Cluj-Napoca, pe valea râului Someșul Cald. Unitatea este prevăzută să aibă patru grupuri de 250 MW fiecare, iar scopul ei este echilibrarea sistemului energetic național, în perspectiva potențialei intrări în funcțiune a reactoarelor 3 și 4 de la centrala nucleară de la Cernavodă. Unii experți în energie susțin însă că prioiectul este unul ineficient, care nu va putea fi amortizat niciodată în condiții de piață. Costurile investiției sunt estimate la peste 1 miliard de euro.

Al șaselea proiect prevede construirea unui sistem de resorturi de lux la Marea Neagră – New Costinești. Realizarea de noi spații de cazare la standarde occidentale, prin valorificarea a aproximativ 2,5 km de plajă la Marea Neagră, din zona Costinești – 23 August, va conduce la dezvoltarea economică a zonei, la atragerea de investiții adiacente și, implicit, a turiștilor autohtoni și străini. Proiectul constă în construirea a 4 resorturi de lux, pe o suprafață totală de peste 800 de hectare de teren, dar și a 8 hoteluri de 5 stele cu peste 4.000 de camere. De asemenea, se va realiza construcția unei rețele de drumuri județene care să facă conectarea noii stațiuni de agrement cu drumul național DN39. Costurile totale s-ar ridica la 200-300 milioane de euro.

Câteva milioane de euro va costa și clinica multifuncțională care se va construi în incinta Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”, proiectul prevăzând construirea a două corpuri de clădire cu o suprafață desfășurată de circa 51.000 mp, pe mai multe nivele, care vor avea în componență secție de urgență, unitate ambulatoriu, unități ATI, săli pentru consultații, imagistică, radioterapie, bloc operator, farmacie, camere de gardă, cabinete, heliport, amfiteatru și săli de cursuri pentru studenți, laboratoare, bloc de cercetare, săli de ședință, vestiare, spații pentru vizitatori, spații tehnice.

Al optulea proiect prevede construcția unui spital regional cu o capacitate de aproximativ 800-1000 de paturi la Târgu Mureș. Acesta va asigura asistență medicală pentru cazurile medicale complexe, care nu pot fi rezolvate la nivelul județelor sau al municipiilor arondate, va fi dotat cu heliport și elicopter pentru urgențe, cât și cu clinici de specialitate și centre de cercetare dotate corespunzător. Pe lângă spital, se vor construi atât cartiere de locuințe pentru medici și personalul auxiliar, cât și instrastructură de cazare pentru rudele și însoțitorii pacienților. Costul estimativ este undeva la 300 milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4584 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Unde ne sunt detractorii USR? Unde ni sunt libertarienii lu’ Organ si ai Tzurcanei? Niciun zvon,niciun zumzet de albinute harnice din gura pe gramada de piersici dulci? Pai cum vreti sa castigati voturi daca nu scoateti acul si nu intepati? Pe ei , pe ei , pe mama lor !

    • Ai postat de pe statia interplanetara romaneasca „MUIE PSD”?

    • Rabdare, ca acum apare lili si suita sa infiereze conf.contract cu anexe.

    • Ba, esti nebun? Astia pot spune ca fac si racheta romaneasca sa aselenizeze. Dar daca nu au bani cu ce naiba sa faca? La escrocherii nu-i intrece nimeni. Proiecte de investitii cu bani privati pot face pe hartie un milion. Mai era unu Sova care facea autostrazi cu carioca prin 2012, s-a facut vreuna?. Numai niste trogloditi pot cred ca PSD poate face macar una din miciunile enumerate mai sus cu banii ipotetici de la privati.

  2. Calcule d-astea s-au facut si la Spitalele regionale, erau 8 INITIAL, au ramas 6 mai taziu, acum se mai vorbeste din cand in acnd de 3…
    Dar NICI macar unul singur NU a demarat cu NIMIC!
    Asa ca pe la anul 2222, cand vor fi finalizate aceste Mega- Ctitorii PSDiste(!!!) vor fi necesare alte Calcule!
    A-propos, din 1990 de cand PSD sub diferite nume e la guvernare, NU au CONSTRUIT NIMIC.
    Au lasat in urma doar HOTII si SARACIE, Sudul subdezvoltat si Moldova saraca, Votanti ai PSD dintotdeauna, sunt cele Mai Sarace Regiuni din UE!!!!!!!!!!
    Asta e marca PSD: Saracie si Hotie!
    Pariem ca aceste Mega Ctitorii sunt povesti, nici la anul 2222 NU vor exista, uite dovada, maretul Program de guvernare al lui Dragnea din 2016, cu marete promisiuni din care NU s-a facut NIMIC:
    http://partidulpromite.ro/category/promisiuni-electorale/partidul-social-democrat/

    Luati Promisiunile din acest maret Program si Calculati CAT Costa fiecare promisiune, sunt calculele lui Dragnea din 2016, calcula si el la TOATE TVurile, cu Hartiile si PIXul in mana!
    NIMIC nu a iesit din calculele lui.

    • PSD va scoate postere sfintite cu machetele spitalelor noi,da bine la bolnavi!Restul proiectelor megalitice vor fi prezentate intr-o carte de colorat, care va fi distribuita gratuit la gradinite dupa „abrogare,mai bine zis, aprobare”

  3. bine, bine , foarte bine dar cu moldova cea-ti avut parca ati scoso de pe harta, ca sa nu mai vorbim de de fapte vorba cea pana nu vad nu cred

  4. Nu Guvernul construieşte hoteluri, Cosmine, nici măcar de 5 stele. Proiectul New Costineşti va fi realizat de privaţi, cu excepţia infrastructurii rutiere şi de utilităţi.
    Cât priveşte linia ferată de mare viteză, nu e vorba nici de Maglev, nici de Hyperloop. E o cale ferată convenţională pentru viteze de max. 200 km/h. Chiar în momentul ăsta de la Bucureşti la Constanţa există curse cu 150 km/h. Deci costul celor 1250 km nu va fi nici pe departe de zeci de miliarde (!).

  5. Numai realizari marete a avut PSD din 2012 pana acum, adica ioc spitale,autostrazi, cai ferate,… PSD-ul incepe sa-si redescopere obiceiurile partidului din care se trage, adica PCR, ca aia raportau ce nu aveau si mai mult decat atat isi depaseau si propriile minciuni.

  6. In interviul de la Antena 3 cu Sandra Stoicescu, Dragnea a PROMIS:
    „ANUNȚUL președintelui Dragnea despre cea mai așteptată autostradă din România.
    Comisia Naţională de Strategii şi Prognoză, condusă de dl Ghizdeanu, un om foarte bine pregătit şi de foarte bună-credinţă, şi pe care chiar îl felicit cu ocazia asta -, elaborează studiul de fundamentare pentru obiectivul respectiv, studiu care durează între o lună şi trei luni de zile. Următorul pas este începerea procedurii de selecţie pentru partenerul privat, sau partenerii privaţi, procedură care, tot aşa, durează o lună – trei luni, după care începe efectiv proiectul. Şi în ce stadiu suntem cu cele cinci, în ce stadiu e guvernul. Studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti-Braşov VA FI gata, mi-a SPUS dna prim-ministru, până la 30 august, va fi aprobat. Studiul E GATA, realizat de către comisie, guvernul va aproba până cel mai târziu la 30 august”.(GREU de inteles DACA „e GATA” sau „VA FI gata”!)
    Preşedintele PSD a explicat că după 30 august începe procedura de selecţie, care se va finaliza cel mai târziu sfârşitul anului, poate la sfârşitul anului, poate până chiar până la 1 decembrie.
    “Teoretic, la sfârşitul anului se poate desemna câştigătorul, se poate semna contractul pentru Ploieşti-Braşov, 109 kilometri”, a spus Dragnea.
    https://www.capital.ro/dragnea-a-anuntat-cea-mai-asteptata-autostrada-din-romania-1.html

    RETINETI, am salvat Articolul si voi URMARI promisiunea asta(adica, MINCIUNILE astea!)!
    PARIEZ ca nici in 2022 NU va incepe Proiectul asta!

    • @Lili : Valea Prahovei s-a ‘dezvoltat”absolut anarhic dupa 1989 si este o sfidare nationala dpdv „Statiuni de interes republican”Sinaia in centru mai arata cum mai arata,dar Azuga,Busteni,Predeal sint niste gioarse de statiuni avand constructii ingramadite ca sardelele si infrastructura la pamant ! Autostrada are sens daca ar ajuta industria,nu turismul!Cum industrie ioc,cred ca nici in 2222 nu va incepe contructia autostrazii!Calea ferata si numarul redus de romani,de la an la an ,care mai utilizeaza auto isi vor spune cuvantul,daca exista calcul economic!Autostrada are sens pentru Sud (Bucuresti-Craiova ) pentru Moldova(Bucuresti-Iasi)pentru Moldova-Transilvania prin pasul Tihuta,in nici un caz Bucuresti-Brasov nu este prioritara!

  7. nu va speriati tata proiectele d aia s proiecte sa ramana …proiecte..nu se scumpeste mararu ..ti ai gasit ..romanu si proiectu ..daca nu veneau sasii si apoi comunistii pam care vaz ca i tintiti mereu la zid …tot in colibe locuiam…argumente??? ce au facut dlor mi\zeriile astea postdecembriste cu miliardele …si au construit propriile imperii..pa ceausescu pringtre altili l ati improscat ca avea manere da aur la baia din vila n care si spala rapanu bashescu si in care si petrece acu joianis si jeta conshediili…cat de nedrepti sunteti..aaa nu ..obtuzi..dar sa ne pregatim sufleteste pentru …grataru da maine…humoru a disparut odata cu scârbirea si exodu lu Carajiali..acu gasium acreala si harmaalaia romaneasca..tata ..acreala si miros da putregai.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.