Cozi infernale la vămi! Cine s-ar face vinovat

Liderii sindicaliștilor din Poliție și din Vămi susțin că vinovatul pentru cozile infernale de la punctele de frontieră ale țării este Autoritatea Vamală Română, nicidecum războiul declanșat de Rusia în Ucraina.

”În ultima perioadă la granițele țării noastre s-au produs cozi ce se întind pe zeci de kilometri, atât la intrarea dar și la ieșirea din țară. Astfel de mai bine de două săptămâni, la punctele de trecere ale frontierei s-auformat șiruri kilometrice de camioane. Conform informațiilor apărute în spațiul public, principala cauză, în special la frontiera de est, o reprezintă războiul provocat de Rusia în Ucraina, ce a determinat creșterea considerabilă a fluxului de mijloace de transport, format mai ales din tiruri încărcate cu cereale”, spune Voinea Negoiță, lider în cadrul Sindicatului Poliţiştilor şi Vameşilor „Pro Lex”.

Conform știrilor publicate, problemele existente ar fi cauzate mai ales de situația existentă în cadrul  Vămii Române, afirmă acesta.  Negoiță precizează că după intrarea României în Uniunea Europeană, birouri vamale există numai la frontierele cu țările extracomunitare, respectiv Ucraina, Moldova și Serbia. În al doilea rând, trebuie spus că numărul lucrătorilor vamali din România este considerabil redus, raportat la necesitățile actuale, a adăugat sindicalistul șef. ”Astfel din 3.000 de posturi doar 2.800 sunt ocupate, iar din acestea doar câteva sute sunt alocate la frontieră. Prin comparație în Polonia, o țară de aproximativ două ori mai mare ca țară și populație, există un număr de 15 mii de posturi, iar în Bulgaria, o țară pe jumătate atât ca locuitori cât și teritoriu, există un număr de 4.500 angajați. În al treilea rând, dotările aflate în posesia vameșilor sunt la minimul necesar, aparatura de
control (scannere) a rămas doar la stadiul de promisiuni, iar angajații nu au nici măcar uniforme de serviciu, ele nemaifiind achiziționate de ani de zile”, spune Negoiță.

În prezent pentru a se diminua cozile de tiruri, s-a luat măsura mutării temporare a câtorva zeci de lucrători la vămile din Est și Constanța, precum și efectuarea de controale comune cu Vama din Moldova, unde trebuie arătat că raportul de angajați este de 3 la 1 față de România.

”Problema cozilor de tiruri va fi rezolvată însă doar parțial, măsurile dispuse în prezent nefiind unele de viitor. Astfel soluția delegării angajaților este doar una provizorie, deoarece aceasta se poate aplica doar câteva luni pe an. Dezastrul din Vamă actual legat de personal și dotări, cauzat și de numeroasele disponibilizări efectuate de-a lungul timpului, nu poate fi rezolvat prin astfel de măsuri arbitrare. Considerăm că în astfel decazuri se impune, de urgență, reanalizarea schemei de personal, recrutarea unui număr suficient de angajați și cumpărarea cât mai grabnică a aparaturii de control (scannere)”, conchide liderul sindical.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4578 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Sa vedeti ce o sa fie dupa 1 Iulie, cand vin lacustele lucratoare, cand o sa aveti 35.000 de automobile pe zi !!!

  2. Astia de la sindicat plang dupa vremurile lui Petrov cu toti vamesii sai pedelisti. Aia stiau sa vamuiasca.Dar nici astia de acum nu au ajuns de plans. Doar ca negociaza mai mult, masurile autoritatilor la ordinul UE le-a crescut tupeul soferilor ucrainieni.

  3. De ce sa faca angajari sau sa se suplimenteze cu personalul necesar institutiile statului cu competente in vami unde exista o oportunitate extraordinara de a intra banii in Bugetul de Stat al Romaniei – firesc si absolut normal intr-un stat modern, cand mai bine ai angajati putini – supra tensionati si lipsiti de mijloace moderne de verificare si astfel se creeaza premize excente pentru activitati infractionale care ca sa favorizeze in schimb veniturile ilegale obtinute tocami din aceste disfunctii majore din orice tip a activitati ilegale din vamile Romaniei care provin din traficul de bunuri, produse, persoane si orice alte activitati asimilate !?
    Chiar asa te intrebi ce fac onor institutiile ce control platite cu zeci de mii de euro salarii, precum recentul episod cu doamna Timofte chiar te intrebi cate cisterne si recipiente sunt tranzitate prin vami si cine le controleaza daca indeplinesc standardele de claitate prevazute de nomative, sau poate cei de la RAR daca indeplinesc conditii tehnice autoturismele sau camioanele, dar ce te faci cu onor secretarul de stat Baciu de la Ministerul Familiei cand nu are treaba cu comisioanele pardon achizitiile de miliarde de euro de la Big Farma cu recentele descoperiri de tulpini de epidemii de tip holera semnalate de oficialii din R Moldova ca intrarea in Romanie este tot prin vami. Dar pe cine intereseaza daca ai fonduri europene la dissozitie tocmai pentru modernizarea si facilitarea activitatilor tranfrontaliere, zau pe cine ..

  4. Asta e organizare bazata pe nicio logica reala a ministrilor din domeniile respective! Nu e rusia sau ucraina vinovate, e strict de la guvernul Romaniei! Ce sa faca vamesii daca nu au o decizie guvernamentala pe lege?

  5. Sa-l aduca inapoi sef pe Buldog. Ala stie ce si cum. Sau sa-l scoata din puscarie pe Blejnar, alt specialist al
    Petrovului. Amandoi le au cu crizele de razboi de cand cu Serbia si pretenarii lui Milo.

  6. Păi, parcă eram pregătiți deja pentru Schengen, dar ăia erau oameni răi, cu suflet rău și nu voiau să ne primească.

  7. Cum cine e de vina? Pai, nu va uitati la televiziunile romanesti? Daca v-ati fi uitat ati fi stiut ca Putin e de vina si nu v-ati mai fi intrebat.

  8. Pentru mine zicatorile „Putin e de vina” sau „Rusia e de vina” au devenit glume.Cine continua sa foloseasca in serios aceste expresii,trebuie ca e mare imbecil,chiar mai imbecil ca biciclistul care itr-adevar a provocat sceasta criza europeana pe toate planurile.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.