Cu Dacia 1300 pe circuitul F1 de la Nürburgring

O Dacie 1300 a ajuns din România, pe roți, pe circuitul de la Nürburgring, într-o tentativă de a demonstra că ceea ce e vechi nu e neapărat obligatoriu de înlocuit, iar noul nu trebuie să fie mereu dezirabil.

„Nu spunem că toată lumea ar trebui să conducă o mașină veche de 50 de ani în detrimentul uneia noi însă prin această experiență credem că am demonstrat că mașinile vechi pot fi reintegrate ușor într-un nou ciclu, cu avantaje și dezavantaje desigur, însă asta este frumusețea lor.

După patru zile de condus, aa ajuns cu Dacia 1300 pe Nürburgring și au parcurs cu succes un lap de circuit. (…) Dacia a alergat într-o companie selectă, alături de multe Porsche GT3 RS, M2, M3 și lista poate continua. (…) e uimitor când un posesor de mașină de 300.000 de euro se oprește lângă una de zeci de ori mai ieftină să o admire“ spun participanții la acest eveniment”, scrie dailydriven.ro .

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

5 Comentarii

  1. Cu Dacia 1300 am fost de 2 ori pe Transfagarasan, plus prin toata Romania. Cu Dacia 1300 am carat caramizi, ciment, scanduri, nisip, pietris, moloz, gunoi, frigidere, mobila si tot ce vrei si a fost foarte buna.
    A fost masina care nu te lasa in drum, ptr ca nu se putea sa nu o depanezi pe loc, daca iti pastrai si niste piese de schimb esentiale in portbagaj. Avea un manual de depanare extraordinar de clar si amanuntit.
    Dacia 1300 a fost masina ideala ptr acele vremuri, masina buna la toate a romanului……[Rumburak]

  2. Dacia a alergat într-o companie selectă, alături de multe Renault R12….

    pa vremurile alea(ale lu R12)
    freonu R12 era SFANT,
    Diclorodifluorometanul (R-12) este un compus chimic cu formula chimică CCl2F2 și gaz incolor vândut de obicei sub marca Freon-12 și un clorofluorocarbon halometan (CFC) utilizat ca agent frigorific și ca agent de propulsie prin pulverizare cu aerosoli. În conformitate cu Protocolul de la Montreal, producția sa a fost interzisă în țările dezvoltate (țările care nu fac parte din articolul 5) în 1996 și în țările în curs de dezvoltare (țările din articolul 5) în 2010 din cauza preocupărilor legate de impactul său negativ asupra stratului de ozon.

    (se mai foloseste doar la avioane si submarine,
    butelii de culoare alba)

  3. mergeam și la Statul Major al GărZilor Patriotice Tulcene, unde se făceau cursuri de Tactică și Strategie mai dihai ca-n Dealu’ Pandurilor !
    Și când mă dădea nevasta noaptea afară din casă, citeam la plafonieră Clasicii Ruși.
    Pe nemâncate, nerăsuflate nedormite.
    NOPȚI ÎN ȘIR, măR🤣g…
    ……[RumburKK]

  4. Mare brînză. Oricine care plătește taxa, poate intra pe circuit cu orice mașină.

  5. Dacia 1300 are locul ei nostalgic in sufletul romanului, pe buna dreptate. Dar asta nu inseamna ca mai are vreo valoare practica acum. Istoria e istorie si atat. Din punct de vedere practic, acum, Dacia 1300 chiar e un jaf de masina si atat. Nici atunci nu era altceva, dar aveam noi alte pretentii de la masini si de la viata in general. Sa ne amintim cum, daca vroiam sa cumparam una, vorbeam cu vreunul de la fabrica sa ne aleaga una mai buna (ca nu erau toate la fel de reusite). Iar despre fiabilitatea lor am ramas cu o conceptie idilica. Faptul ca o masina e simpla si usor de reparat nu inseamna ca e si fiabila. Daca era fiabila nu ar fi trebuit sa deschizi deloc capota. Dar romanul iubea Dacia si ii acorda, subiectiv, toate calitatile. Ma amuza si acum genul asta de subiectivism. Daca il intrebi pe unul de Dacia 1300 spune ca era super – extra. Mergea brici. Dar daca intri in detalii observi altceva. Ca i-a schimbat distributia prematur, ca a cazut cate un telescop, ca motorul mai mergea neregulat, dar ii mai reglai avansul, ii mai curatai jicloarele, ii mai verificai tachetii etc etc etc. Cutia de viteze manuala era greu de operat, trebuia sa te obisnuiesti cu stilul ei la masina ta, iar la alta era diferit. Prin comparatie, pentru a vedea ce inseamna subiectivismul, acum daca ai Mercedes zici e un jaf de masina, fiindca uite, s-a defectat ceva pe la inchiderea centralizata sau s-a blocat sistemul de infotainment si trebuie sa repornesti masina ca sa-i dai un restart. Inacceptabil, nu-i asa? Un jaf de masina, fata de Dacia care mergea brici (daca mestereai tot timpul la ea) 🙂 🙂

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.