Cum s-a ales praful de brandul Gerovital

Unul dintre cele mai renumite branduri mondiale din domeniul farmaceutic, Gerovital, descoperit de brăileanca Ana Aslan în anul 1951, se vinde în lumea bună a industriei europene de profil, deși fiolele nu se mai fabrică în România, numele fiind acum în proprietatea unor francezi care au cumpărat, la rându-le, de la cehii de la Zentiva.

Produsul care a devenit poțiunea de casă a marilor doamne ale lumii, Gerovital farmaceutic, are soarta drumețului care nu-și găsește locul: este vândut și răsvândut pe bursa europeană de profil, chiar dacă, cel puțin de vreo doi ani, fiolele cu elixirul tinereții nu se mai fabrică, iar pe piața liberă sunt ca și inexistente, ajungând la preț de catalog la 170 de euro cutia, însă complet inaccesibile publicului larg.

Unul dintre marile secrete ale produsului care a revoluționat lumea frumuseții este faptul că nu conține parabeni, chimicale pe care celelalte cosmetice le încorporează tocmai pentru a crește rezistența produsului la factorii de mediu.

Gerovital are două componente care au devenit cunoscute în întreaga lume, încă din anii 1970: Gerovital cosmetic și Gerovital farmaceutic. Ambele înseamnă pentru femeile de pretutindeni frumusețe, tinerețe, viață.

Istorie de poveste, prezent incert

Începuturile brandului, motiv de mândrie și azi. Foto farmec.ro

Deși produsul a fost conceput ca un tot și a cunoscut până la un moment dat o soartă comună, pe parcurs, Gerovital cosmetic și Gerovital farmaceutic s-au despărțit. Se întâmpla pe timpul lui Ceaușescu, când Statul Român despărțea ”frații” Gerovital, dându-i produsului medicamentos un loc aparte în lumea cercetării farmaceutice și legându-i existența de Institutul de Cercetare Ana Aslan.

Fiolele recunoscute până și în Statele Unite ale Americii – supranumite elixirul tinereții, descoperit de Ana Aslan – au intrat în proprietatea cehilor de la Zentiva, iar câțiva ani mai târziu, Zentiva a făcut front comun cu Sicomed, pentru ca, acum, în 2016, Sicomed să fie cumpărat cu tot cu brandul Gerovital farmaceutic de francezii de la Sanofi, al treilea mare producător de medicamente din Europa.

Farmec Cluj a cumpărat Gerovital cosmetice în anul 2008 de la Miraj Cluj și de atunci a dezvoltat-o și o dezvoltă permanent.

”Brandul Gerovital cosmetic este într-o continuă expansiune, nu e de vânzare, nu l-am vândut niciodată, suntem premianți în domeniul nostru, avem și linie de cercetare. Avem exclusivitate pe acest sector”, ne-a declarat Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj.

Cele două Gerovital, despărțite în fapt

Imagine din laboratoarele Farmec din 1943. Foto farmec.ro

Cât despre colaborarea cu Gerovital farmaceutice… Situația nu a fost deloc transparentă în acest sens. Potrivit directorului Farmec Cluj, fiolele de Gerovital nu se mai fabrică, deși se vând în continuare pe site-ul companiei deținătoare. Curios, persoanele fizice nu pot achiziționa fiolele din România, ci on-line, prin terți. Prețul anunțat este de peste 168 euro.

Mircea Turdean, director general Farmec Cluj, a adăugat în acest sens: ”În ceea ce privește colaborarea pe alte domenii cu actualii deținători ai mărcii Gerovital pe clasa produselor farmaceutice, am avut discuții care, din păcate, nu s-au concretizat. Îmi doresc însă ca pe viitor să existe o colaborare în ceea ce tot înseamnă Gerovital, un brand emblemă pentru România”.

Presa consemnează faptul că, în 2008, Farmec Cluj a cumpărat cu 1,2 milioane de euro brandul Gerovital cosmetic. An de an, și în 2016, Farmec cu Gerovital sunt în vârful cosmeticii naționale și stau ”la masa bogaților” în cosmetica mondială.

Cine sunt proprietarii elixirului tinereții?!

Fiolele de Gerovital sunt promovate cu fotografia Anei Aslan. Foto gerovital.ro

Zentiva este compania de medicamente generice a grupului Sanofi, care, la rându-i, este al treilea cel mai mare producător de generice din Europa şi, în același timp, compania cu una din cele mai rapide evoluții pe această piaţă.

Zentiva are tradiție și datează din secolul al XV-lea, fiind un partener apreciat şi valoros pe piaţa medicamentelor generice din lume.

”În prezent, activitatea companiei este axată pe dezvoltarea de medicamente moderne, de înaltă calitate şi la un preţ accesibil. Compania îşi desfăşoară activitatea în 35 de pieţe, adresându-se unei populaţii de aproape 800 de milioane de oameni. Zentiva deţine o poziţie de top pe mai multe pieţe farmaceutice, cum ar fi cele din Cehia, România, Slovacia şi Turcia şi se extinde cu succes şi pe alte pieţe internaţionale”, se arată pe site-ul companiei Zentiva.

1970, imagini din arhiva Farmec, cu primul laborator

Gerovital farmaceutic se află, în acte, în portofoliul acestei companii, dar nu este produs.

Sicomed a intrat, la rându-i, în colaborare cu Zentiva, iar francezii de la Sanofi au cumpărat acțiuni la noul concern, ajungând, astfel, la Gerovital. Fiolele nu se produc, după cum spunea directorul Turdean, însă au succes medicamentele care sunt legate de numele Gerovital.

”Succesul Zentiva se bazează pe construirea unor relaţii strânse cu partenerii strategici, doctori, farmacişti şi pacienţi. Zentiva depune toate eforturile pentru a pune la dispoziţie medicamente generice de înaltă calitate, dar şi pentru a oferi acces la o serie de programe de informare şi educare. Portofoliul de produse este diversificat şi acoperă principalele arii terapeutice. Grupele de produse cheie includ medicamente antiinfecţioase şi medicamente pentru tratamentul afecţiunilor cardiovasculare, durerii, afecţiunilor şi sistemului nervos central, afecţiunilor gastrointestinale şi contracepţie hormonală”, se mai arată pe site-ul Zentiva.

Farmec Cluj crește cu Gerovital

Gerovital s-a dovedit a fi cheia succesului pentru Farmec. Cu acest produs, fabrica de la Cluj a reușit să mențină sus ștacheta în domeniul cercetării, dar și al cosmeticii de întreținere.

”Sunt cosmeticiană și comand de la Farmec toate produsele de care am nevoie. Sunt la prețuri rezonabile, nu au parabeni, nu dau efecte negative. Sunt sigure și dermatologice, nu prezintă risc de alergii. Clientele mele, am câteva sute de cliente pe lună, sunt foarte mulțumite”, ne-a declarat Maria Coman, cosmeticiană.

Gerovital cosmetic, cu gama pentru ten, față, păr… s-a dezvoltat într-atât încât a ajuns la mare căutare și peste hotare. ”Comand pe Internet produsele cosmetice de la Gerovital. Sunt de șapte ani în Germania și folosesc lapte demachiant, tonic și acid hialuronic numai de la Gerovital. Nu le-aș schimba pentru nimic în lume, păcat că nu avem acces și la fiole”, ne-a relatat Nicoleta, o asistentă medicală plecată din România, dar încă fidelă produselor românești.

Nu se știe de ce Zentiva și Sanofi nu produc fiolele

Imagine din zilele noastre din laboratorul Farmec Cluj

Având patru unităţi cheie de producţie în Europa Centrală şi de Est, Zentiva poate să producă şi apoi să distribuie produsele sale uşor şi eficient în toate pieţele în care este prezentă. Compania menţine cele mai înalte standarde de calitate în securitate in procesele de producţie şi distribuţie. Fabricile sale au dotări ultra-moderne, peste 3.000 de angajaţi şi o producţie anuală de peste 440 de milioane de unități. Astfel, în termeni de volum, Zentiva este unul dintre cei mai mari producători de medicamente din Europa. Zentiva are o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro în România.

”Zentiva este o componentă esenţială în strategia Sanofi de a oferi medicamente de înaltă calitate şi accesibile ca preţ pacienţilor şi sistemelor de sănătate din întreaga Europă”, potrivit sanofi.ro. Gerovital are un capitol aparte în portofoliul companiilor respective, este prezentat în engleză ca produs românesc descoperit de Ana Aslan, dar încă nu se știe de ce fiolele nu se mai produc în fabrica de la noi.

Miracolul Gerovital H3. 60 de ani de viață

În 2016, se împlinesc 60 de ani de când Gerovital H3 era prezentat comunității medicale drept ”miracolul românesc împotriva îmbătrânirii”. Potrivit presei centrale care consultă registrul comerțului, ”ca să ajungă să aibă în portofoliu Gerovital, cei de la Zentiva, companie de origine cehă, au cumpărat Sicomed, cel mai mare producător de medicamente generice din România și posesorul unei fabrici în București”. Pe surse: cehii au cumpărat de la români, iar francezii, de la cehi. Se pare că și francezii vor să vândă din nou, tot unor francezi.

1967: anul de start al Farmec Cluj

Istoria modernă a companiei începe în 1967, când Farmec devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România. Produsele se adresau femeilor ajunse în pragul vârstei de 40 de ani, când tenul arată primele semne de îmbătrânire. Astăzi, Farmec produce peste 400 de produse cosmetice, care acoperă o gamă largă de utilizare, compania având 700 de angajați.

”Principiile active pe care le folosim provin în mare parte din natură: fructe hrănitoare şi bogate în vitamine, care sunt bune şi la frumuseţe, nu doar la gust, plante medicinale autohtone pe care nu credeai că le vei găsi decât în ceaiuri, dar care îţi regenerează tenul şi părul, argila din munţi, care n-ar fi fost decât pământ, dacă nu am fi aflat ce minuni poate face”, se arată pe site-ul Farmec. Acestora li se adaugă ingrediente de ultimă oră, pe care specialiştii din cercetare le testează şi le combină.

Management pro brand românesc

Farmec a dezvoltat relaţii de colaborare cu numeroşi parteneri de prestigiu: Societatea Română de Cosmetologie, Universitatea de Medicină şi Farmacie Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca, Clinicile de Dermatologie din Cluj-Napoca şi Bucureşti, Clinici de testare a eficienţei produselor, Laboratoarele Dermscan Franţa şi Evic Internaţional România.

Istoria modernă a companiei începe în 1967, când Farmec devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România. Produsele se adresau femeilor ajunse în pragul vârstei de 40 de ani, când tenul arată primele semne de îmbătrânire. Astăzi, Farmec produce peste 400 de produse cosmetice, care acoperă o gamă largă de utilizare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Nicoleta Sogor 7 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.