În martie Dacia va avea două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie, anunță ZF. Astfel, uzina pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.
„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 martie, iar La Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs“, au spus reprezentanţii Automobile Dacia.
Și Ford a anunţat că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie.
În condiţiile în care Ford România produce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina va pierde în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de motoare. Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul pierde circa 260 milioane de euro.
Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor.
sa o inchide da tot, n-avem nevoie decat e carutele jegmanilor la mana a treia!
La fel au făcut după 2007-2008. Dintr-o dată nu se mai fabrica nimic decît la comandă sigură. Plățile ce se făceau într-o lună pînă atunci, s-au lungit la trei de către multinaționale. Micii producători au murit din prima. Asta era în SUA și Canada. Cu digursnță la fel în Europa.
Atunci s-a dat vina pe nu știu ce bișnițării de la Jew York, azi pe de_nimeni_văzutul, părelnicul,scornitul virus. Tare de tot.
Incepe dezastrul guvernarii neamtului de mana a doua. Va avea sigur nevoie de elicopter.
De ba romanilor, stau fabricile din lipsa de componente electronice! De ce ati distrus fabricile din domeniu, Baneasa, Platforma Pipera, etc? Nu se puteau fabrica la noi aceste produse?
Situația devine pe zi ce trece tot mai bună in „România normalaaa” sub oblăduirea fuhrerului Klaun Wurster Penalis si a „guvernului meu” 2.0 sau 3.0…whatever…
„Pas cu pas” spre falimentarea si vânzarea României la bucată, ce a mai rămas din ea. „Românii mei” din „România educată” sunt așteptați la sparanghel in țara care deține telecomanda Marelui Robot Plăvan…uraaa…uraaa…uraaa !
” Va avea sigur nevoie de elicopter” … Bine-ar fi, ca geaba-i !
…Si aici aveti o mostra de comportament sincronizat, al unor ramuri economice interdependente, cum e in globalism: daca se strica un surub, nu mai merge intreaga masinarie.
Dovada ca acea criza care va veni va fi diferita de cele precedente, incat 1929 va parea un foc de paie fata de ce urmeaza.
Va cadea TOATA sandramaua, fara putinta de scapare. Si asta e si scopul: regresul omenirii. Revenirea la epoca de piatra.
Doar … dacia … sau chiar INTREGA DACIE (ca tara) !!!