Daraban de la Camera de Comerț propune înființarea unei companii aviatice

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a organizat, la inițiativa președintelui organizației, Mihai Daraban, cea de-a doua reuniune dedicată lansării proiectului privind conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României.

În cadrul acestei întâlniri, a fost prezentat un studiu complex care a avut ca temă centrală lipsa de conectivitate între orașele României, cauzată de infrastructura terestră și feroviară precară, pe care România o are la ora actuală, precum și soluțiile identificate pentru demararea acestui nou proiect din domeniul aeronautic. Astfel, a fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înființarea unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR).

La reuniune au participat, atât fizic, cât și online, reprezentanții consiliilor județene din: Arad, Brașov, Bacău, Constanța, Maramureș și Sibiu. De asemenea, întâlnirea a beneficiat și de prezența reprezentanților mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană, și de cea a specialiștilor din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internaţional Arad, Aeroportului Internaţional Maramureș, Aeroportului Ștefan cel Mare din Suceava, Aeroportului Internațional Craiova și Regional Air Services Tuzla.

„În momentul de față, dacă cineva îşi dorește să ajungă pe calea aerului de la Constanța la Timișoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două orașe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp și de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene ca acționari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante orașe ale țării. Pentru oamenii de afaceri și nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între orașe situate la sute de kilometri distanță unul de celălalt, economia de bani și de timp fiind evidentă. De la prima întâlnire pe această temă m-am bucurat să văd că, în urma discuțiilor, consiliile județene au agreat acest proiect. Iată că azi facem primii pași cu adevărat în sensul înființării noii companii aeriene românești”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.

Prezent la întâlnire, președintele Consiliului Județean Brașov, dl. Şerban Todorică-Constantin a subliniat faptul că „de acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializați în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraș în altul pentru anumite proceduri medicale speciale. De asemenea, pot exista cazuri de urgențe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite orașe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim și la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4614 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Alta propunere pentru afaceri, care va fi admisa ca e alt dulap masiv scos la inaintare?! Intreb si eu:
    – Ce a facut acest individ toata viata pana la ora actuala😏?
    – Ce il recomanda sa ajunga si sa ramana pe functie(tras sforile politic?) atatia ani? Singuri va raspundeti.

  2. Intradevar,tarziu dar mai bine decat niciodata,din pacate se sta la cheremul putinilor oameni influenti,sant atat de multe posibilitati econnomice si avem si traditie in domeniul aviatic,cred ca vointa cam lipseste si mai ales demnitatea

  3. Un zbor cu avionul de la Bucuresti la Craiova nu are cum sa fie mai rapid decact cu masina. Drumul pana la aeroport este similar cu drumul pana la A1. Apoi , pana te imbarci -decolezi, masina deja este la pitesti , apoi zborul propriuzis , masina este la Slatina, Apoi aterizare si iesire din aeroport masina e in Craiova . Da , e nevoie de LAR , dar insfrastructura din aeroporturi e la pamant , iar ajunsul la aeroport e o corvoada. Mai e ceva , Dl MD bate campii de mult, am mai scris asta pe Luju dar nu m-a luat nimeni in seama. Propunerea aia ca antreprenorii sa plateasc taxe pentru CCIR m-a dat gata.

  4. Avionul este pentru diasporezi/disporeni si cei plecati la furt din buzunare in tarile cu buzunarele pline, votantii auristi-tristi.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.