Drumari: Nu putem repara noi, cât puteți strica voi

Nu putem noi repara, cât puteți voi strica. Este semnalul de alarmă tras de Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” care  solicită modificarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice. Într-o scrisoare transmisă ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, sindicaliștii „consideră că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge“.

În același document, se mai precizează că „prin Ordonanța nr. 26/2011 s-a înființat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), organism care a preluat activitatea de control pe reţeaua internă. Verificările erau efectuate, până în acel an, de către salariații proprii ai CNAIR.

Precizăm că în luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare.

Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare.

Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;

– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa.

În prezent, CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale.

Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone.

Acesta este unul dintre punctele din scrisoarea adresată ministrului Transporturilor. Trebuie precizat însă că în 18 ianuarie 2022 a avut loc o întâlnire cu domnul Sorin Grindeanu şi doamna Mariana Ioniţă, fosta şefă a CNAIR, actualmente secretar general în Ministerul Transporturilor. Ea a spus că este de acord cu propunerea noastră şi că se lucrează la o propunere legislativă în acest sens, însă din informaţiile noastre este o mare păcăleală, existând doar o propunere de majorare a amenzilor pentru transportatorii care depăşesc gabaritul admis.

Avem, în continuare, aşteptări de la oficialii din cadrul Ministerului Transporturilor în privinţa solicitării noastre“.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

3 Comentarii

  1. Nu e vorba si de reparații cu materiale de proastă calitate ?
    Are bitumul folosit calitatea cerută de standarde ?
    Eu am văzut șosele construite cu multi ani in urmă care rezistă si acum. De ce rezistă ? Pentru ca s-au folosit materiale de calitate BUNĂ.

  2. Intr-adevăr este inadmisibil ce dezastru este pentru drumuri. Peste barajul de la Avrig trec zilnic sute de autobasculante teoreti 40 tone cu balast din Olt ale firmei Geiger, pe care nu le cântărește nimeni la intrarea pe șosea. Nici pe ei nici pe alți. Este de necrezut cum Hidrocentrale Sibiu nu se sesizează! De peste zece ani de când cară drumul de la intersecția Tălmaciu până la drumul peste barajul Avrig a fost reparat de mai multe ori. Toți care cumpără case vechi pe străzi cu tonaj de de 3,5 tone dărâmă tot și ridică o vilă cu betoniere de zeci de tone cu utilajul specializat cu trompa ce care se toarnă cimentul, bascule cu pișcoturi pentru curte toate 40 de tone și fac strada praf. Poliția nu există. Și municipalitate drege după o vreme strada, și cei de la gaz sau apă punctele unde conductele au cedat sub greutate.

  3. Borfasii aia ar trebui sa repare drumurile cu simt de raspundere. Oricum solicita sume mari de bani la licitatii care ar permite astfel de reparatii durabile. Dar plusul obtinut merge in buzunarele mafiotilor. Sunt firme securiste cu priza la autoritati si sunt interesati doar de profitul personal.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.