Exportul a cedat în fața importului

Cumpărăm tot mai mult de afară

Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a urcat în primele opt luni ale acestui an la 10,85 miliarde de euro, mai mare cu 1,867 miliarde de euro decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, pe fondul unor exporturi de 4,5749 miliarde de euro şi al unor importuri de 5,66 miliarde de euro, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). În primele opt luni din acest an, exporturile au crescut cu1,7% iar importurile cu 4,8%, comparativ cu ianuarie-august 2018. Asta înseamnă că producția internă nu poate să susțină cererea și drept urmare românii cumpără tot mai mult din străinătate. În felul acesta, iese valută foarte multă din țară pentru că noi răsplătim munca altora. Atunci când importurile depășesc exporturile, cererea de valută a unei țări în ceea ce privește comerțul internațional este mai mică. Reducerea cererii pentru o monedă face ca aceasta să fie mai puțin valoroasă pe piețele internaționale.

În timp ce balanțele comerciale afectează în mare măsură fluctuațiile monedelor în majoritatea cazurilor, există câțiva factori la care naţiunile pot apela si gestiona corespunzător pentru a atenua efectele balanței comerciale negative.

În perioada 1.I-31.VIII 2019, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,5% la export şi 37,1% la import) şi alte produse manufacturate (32,2% la export şi respectiv 30,3% la import).

Valoarea schimburilor intra-UE28 de bunuri în perioada 1.I-31.VIII 2019 a fost de 35087,3 milioane euro la expedieri şi de 42182,7 milioane euro la introduceri, reprezentând 76,7% din total exporturi şi 74,5% din total importuri.

Valoarea schimburilor extra-UE28 de bunuri în perioada 1.I-31.VIII 2019 a fost de 10661,9 milioane euro la
exporturi şi de 14416,7 milioane euro la importuri, reprezentând 23,3% din total exporturi şi 25,5% din total
importuri.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Cauza? Cine este di vina? Cotidianul arata efectele…guvernul de incompetenti este de vina, imprumuta in nestire pe umerii generatiilor viitoare!

  2. Păi, dacă cerșetoria și prostituția sunt obstrucționate de imigrare,.E gata bree, clar urmează o perioadă, chiar nedefinită, de hărțuială, mai ales intre ”opoziție” , care este de instabilitate politică, când nimeni nu-și asumă nici o răspundere, când fiecare arată spre celălat.. pe urmă evident instabilitate economică, financiară,. Ceea ce nu este greu de ghicit urmate de o inflație, majoră, care ne scoate din orice cărți europene.. Clar romania intră in haos, fonduri nu sunt și vor fi toate robinetele inchise. Se instaurează iarăși o dictatură, urmată firește de revoltă și dezmembrarea romaniei. Pe urmă fiecare pe cont propriu. Simplu, clar, vizibil,.

  3. Una din cauzele majore ale perpetuarii saraciei in Romania,de 60 de ani exportul este mult sub import si nimanui nu ii pasa!!

  4. Daca te uiti la cei care reprezinta Romania- marinari, minoritari, profesori de fizica, secretare de scola generala , repetenti,,,,,,,,,,,,,tragi concluzia ca Romania este o tara de panarame, care nu merita sa fie luata in considerare.

  5. importului de forţă de muncă calificată (cacografie permisă de lege), i-au spus frumos migraţie, ca să nu plătească niciun sfanţ ţărilor exportatoare…în altă ordine de idei, după inteligenta şi patriotica negociere făcută de bombonel cu rechinii în vederea admiterii în ue, România poate să producă şi să exporte ace, brice şi carice…se la verite, bre…

  6. August 2019 – Exporturile, la cel mai scăzut nivel din acest an. Se cronicizează deficitul lunar la mașini și echipamente.
    Deficitul lunar la mașini și echipamente de transport se cronicizează.
    Sectorul de mașini și echipamente de transport(singurul pe care îl mai avem pe sold pozitiv semnificativ) a COBORAT de la +931 milioane euro în iunie la +865 milioane euro în iulie și acum la +777 milioane euro la finele lui august.
    Altfel spus, SINGURUL sector care mai susținea limitarea Deficitului comercial per total a trecut „pe roșu” după mijlocul anului.
    După ce ritmul de creştere al excedentului pe segmentul de mașini și echipamente de transport s-a plafonat, motiv pentru care acesta a ajuns să mai acopere de la 17% la finele primului trimestru doar 12% din soldul negativ al schimburilor externe la mijlocul anului iar acum mai înseamnă doar 7% pentru primele opt luni din 2019.”
    https://cursdeguvernare.ro/august-2019-exporturile-la-cel-mai-scazut-nivel-din-acest-an-se-cronicizeaza-deficitul-lunar-la-masini-si-echipamente.html

    Iesi, Veorico, diseara la Antena 3 la Gadea si explica cat de bine arata Cifrele Economiei Romaniei!

    Nivelul de a vorbi LIBER(fara biletele!) despre economie al analfabetei Veorica e: „am marit salariile si pensiile”!
    Atat.
    Rusine, analfabeto!

  7. Fara magazine care sa vanda produse agricole autohtone (de altefel nu mai exista magazine autohtone), fara cercetare, fara politicieni competenti la ce sa asteptam

  8. Deci pe Dragnea si pe Dancila i-au condus Sörös? Cel mai simplu este sa dai vina pe altii!

  9. Legat de explozia importurilor, aseara la TV se transmitea sosirea pesedistilor de frunte la vila aia din Floreasca unde aveau sfat.
    Probabil e o cutuma socialista sau grija fatza de cei nevoiasi i-a facut sa vina numai in masini Porsche, Audi A6/A8, Mercedes de la C-Klasse in sus, BMW minim seria 5.
    Oricum interesant ca nu le inmatriculasera in Bulgaria, exista deja ceva expertiza pe tema asta in PSD.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.