Fabrica de trenuri electrice SC Softronic aduce Europa mai aproape

Peisajul gri al CFR-ului românesc este traversat de un tren « scăpat » parcă de dincolo de granițe : Softrans. Definit prin eleganță, confort, silențiozitate, curățenie și amabilitatea personalului, acest pionier românesc al transportului în comun ne arată că se poate și la noi.

Softrans – transportatorul feroviar de marfă și de pasageri face parte din grupul SOFTRONIC, singura fabrică producătoare de rame și locomotive electrice din Europa de Est.

Grupul SOFTRONIC din Craiova, controlat de patru antreprenori români, a pornit în 1999 de la fabricarea unor contoare pentru modernizarea locomotivelor, iar 11 ani mai târziu pe porțile fabricii ieșea prima locomotivă românească .

Cu o cifră de afaceri de peste 15 milioane de euro, grupul este în prezent un jucător important pe piața materialului rulant din România.

Craiova- 50 de ani în construcția de locomotive electrice. Softronic duce povestea mai departe

În 1999,  undeva pe Bulevardul Unirii, într-un depozit mic de material textil, este înființată societatea Softronic. Creatorii ei sunt un profesor de liceu, cumnatul său și câțiva tineri increzatori.

Ideea a pornit din dorința de a face cutia neagră a locomotivei, necesară atât în țară cât şi în Europa. Au urmat și alte idei cum ar fi fabricarea contoarelor electrice (astăzi, în România nu este nicio locomotivă care să nu aibă vitezometru sau contoarul de energie fabricate deSoftronic). Dar poate cea mai importantă dintre idei a fost aceea a înlocuirii unor locomotive vechi și foarte uzate cu unele noi,cunoscând faptul că procesul aducerii lor din import era foarte complicat.

În 2007, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, Softronic a accesat credite bancare şi a început construcţia fabricii și producția de locomotive. Este construită prima locomotivă însă criza din 2008 îi forțează să o vândă. Se confruntă cu o perioada grea pe care însă, reușesc să o depășească. Mai mult, Softronic câștigă două licitaţii internaţionale şi produce alte două locomotive. În același timp Grupul Softronic începe să închirieze locomotive. Și cum nici vânzarea și nici închirierea locomotivelor nu a stârnit interes oficialilor români, conducerea Softronic a fost nevoită să își îndrepte atenția către companii private pentru vânzarea directă a locomotivelor. Unul dintre primii clienți a fost DB Schenker, subsidiară a gigantului german Deutsche Bahn

 În 2010, a fost fabricată prima locomotivă românească (Lema) cu tracțiune totală în curent alternativ, respectând tendința pentru economisirea energiei.

În 2013 Softronic a finalizat cel mai nou proiect al sau, ramă electrică cu podea joasă, bi-sistem, capabilă să opereze atât la 25 kV AC 50 Hz cât și la 3 kV DC

 În octombrie 2017 a început producția primelor două locomotive Transmontana (contract de şase milioane euro).

 În noiembrie 2018 compania craioveană a primit o finanţare în valoare de 14 milioane de euro ceea ce a reprezentat costurile de producţie şi livrare a şase locomotive electrice către Green Cargo AB din Suedia. 

100 de locomotive românești pentru Suedia

Anul acesta Softronic a primit o comandă de 100 de locomotive de la compania suedeză Green Cargo care trebuiesc  livrate în următorii zece ani. Acestea se adaugă unităților Transmontana care sunt deja în circulație în Suedia.

În prezent, la fabrică Softronic lucrează peste 250 de angajaţi, iar cei mai multi provin din rândul specialiştilor care au lucrat  la Electroputere Craiova, Avioane Craiova sau la Întreprinderea de Utilaj Greu.

Potrivit datelor Ministeruui Finanțelor Publice, Softronic  a înregistrat în 2019 un profit net de peste nouă milioane de lei, la afaceri de 100 de milioane de lei.

În România compania a fabricat trenul Hyperion care circulă pe rutele : Craiova – București, București – Brașov și București – Constanța (în sezonul estival).

Actionarii companiei Softronic  sunt : Președinte- Ionel Ghiță (30%), Ion Gârniță (26%), Augustin Popescu (26%) și Oana-Adriana Miulescu (16%).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 22

24 de Comentarii

  1. Ma bucur sincer ! Cam asa oameni trebuiesc acestei tari, care-si vad in liniste de munca lor, pentru ei si pentru tara ! Unde sunt guvernantii nostrii , care daca ar trebui ,ca Romania, sa fabrice un cui , stiga din toti rarunchii : n-avem tehnologie , n-avem specialisti? Ma gandesc, ca nu ar fi mare lucru, ca acesti oameni , minunati, de la Craiova, sa scoata, din fabrica lor si garnituri de metrouri ! Primele metrouri ,din Bucuresti, au fost facute de bunicii si parintii nostri la Craiova ! Deh , pe atunci aveam si specialisti si tehnologie … o tempora, o more !

  2. sansa noastra si a nearuncatul banilor la altii pentru metrouri
    craiova
    pentru tramvaie
    craiova si arad
    pentru autobuze(montaj firme NE TURCESTI)
    bucuresti,brasov
    se poate numai sa vrei
    PS pe vremea lui ceasca motoarele electrice de la craiova concurau cu cele a lui general electric(sua)la nivel de anii 81-89

  3. Pana aici toate bune si felicitari.Sincer ma mir cum nu i-a deranjat pana acum pe acesti oameni absolut admirabili vreo”autoritate”.Nu le e rusine,sa produca in colonia Romania locomotive ultramoderne de ultima generatie?Se stie,tot ce e romanesc trebuie sa piara.Speram sa nu primesca Mutu si Codruta ordine in plic, sa trimita DNA-ul ,era sa zic Gestapoul,sa caute vreo virgula sau punct puse unde nu trebuie si sa inceapa spectacolul televizat al catuselor.Ca am vazut industrii intregi si mii de locuri de munca distruse de acesti ticalosi pentru a face loc „partenerilor”.Un popor cretin ca asta isi merita soarta si va dispare de pe harta lumii.Nu mai facem apel la trezire ca devenim ridicoli.

  4. Partidele, Parlamentele, guvernele, falsa Armata, secretele Servicii s-au dovedit inutile, tradatoare, daca au permis transformarea activelor, capitalului romanesc, a cetatenilor activi si creatori ai Romaniei in victime ale nenumaratelor inginerii sociale, economice… Razboiul hibrid contra realei democratii,contra creativitatii tehnologice romanesti este real si este tolerat(!) din anii 90 de Serviciile secrete, este amplificat de lobby-ul entitatilor straine prin agentii din partide, institutii si guverne toxice. Cate sectoare productive ale Economiei nationale au fost sabotate, milioane de lucratori specializati au ajuns someri si emigranti? Cate firme au fost subminate pentru a le falimenta, privatiza speculativ pentru patrimoniul lor imobiliar,in haosul deliberat al Legislatiei emise de Parlamentele de impostori? Reusita acestei firme din Craiova- oras renumit in trecut pentru industria electrotehnica si mecanica- este de admirat!

  5. tradatorii de tara incep sa vada ca cineva acolo sus nu doarme; vedeti-l pe Burduja care a praduit Bancorex si altele; e acuzat de politia franceza ca si-a inecat nepoata in piscina propriei case din Franta

  6. O astfel de stire ma bucura,iar ca bucuria sa fie si mai mare aflam ca de productie se ocupa patru antreprenori romani.Succes in continuare !

  7. Sa ne reamintim: in Romania s-au fabricat locomotive -foarte bune si nu de ieri ci de foarte multi ani.
    Reamintesc : Electroputere Craiova, Faur Bucuresti, in vremuri mai veci la MALAXA, la Resita.
    Roata e inventata de mult. Acum o redescoperim. Tara malurilor , a supermarcheturilor si al bisericilor poate redeveni o tara cu o industrie puternica si performanta. Doar incredere in noi sa avem.

  8. Bravo lor! Am casatorit pe ambele rute, e o placere, iar pretul e foarte accesibil.

  9. De când a apărut (și circulă) SOFTRONIC – Hyperion ), nam fost bucuros să apelez la confortul și eleganța garnirurilor sale. Cvasi-totalitatea deplasărilor mele pe litoralul românesc ori la Brașov le-am făcut cu acdste trenuri. Mulțumiri cordiale. SUCCESE pe mai departe ! Măcar un secol de acum înainte.

  10. AM FOST BUCUROS SĂ APELEZ….. Vă rog mult să tăiați „n”-ul tastat din viteză. Iar paranteza semirotundă de după HYPERION, vă rog să o metamorfozați în paranteză orizontală („-”)….

  11. LINISTE! Daca intra in atentia Codrutozaurului de la bruxel valuri de abuzuri in serviciu se vor abate asupra lor !

  12. E bine că în afară de hiper-supermagazine care vând multe prodse importate, se mai construiește și ceva care ajunge la export.

  13. Electroputere își vinde ultimele utilaje de producție înainte să fie trasă le linie moartă definitiv.

  14. Este stirea care ma face FERICIT! Ma rog la Dumnezeu sa mai traiesc si sa vad ca isi revin, industrii necesare acestui secol, acolo unde erau in trecut si in alte locuri ale tarii, industrii care faceau fata concurentei de pe piata externa. Poate vor intelege si beneficiarii din tara ale acestor produse ca este normal ca sa se uite intai la ce putem noi produce si perfectiona si apoi la produsele straine. Numai asa vom incepe sa reducem deficitul balantei externe si, in final, a datoriei externe.

  15. @constantin ciocan: Felicitari! A nu se uita totusi ca, inainte de 1989, chiar si dupa, prea putin pret se punea pe industria romaneasca chiar de catre romanii insisi.

  16. Oameni buni, dar nu vedeti ce dr-ac de culori are ?
    E un tren social-otravitor .
    „Mi s’aprinde’n gat sudalma” cum zicea poetul Aron Cotrus.

  17. Clientul își alege cum să arate exteriorul.

    Producătorul primeștè comenzile și face cum i-a cere cumpărătorul român sau străin. Totul e inclus în preț

  18. Craiova: industrie feroviara de varf, industrie auto de varf, industrie aeronautica de varf. Ajunge doar atat pentru a ne convinge de valoarea urmasilor din ziua de azi ai lui Brancusi, artist de geniu dar si lucrator harnic. Bravo!

    • Am vizitat locuri, am cunoscut oameni, dar ca oltenii de harnici si de isteti, n-am intalnit.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.