Regularizare cu minus pentru un număr mare de consumatori

Peste 200.000 de clienţi vor primi facturi de regularizare cu minus, în condiţiile în care clienţii casnici s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă de criză, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege.

„Recent am finalizat şi acele machete care vor viza acele regularizări care se fac în baza ordonanţei de urgenţă pentru clienţii care şi-au redus consumul în 2022, faţă de consumul mediu din 2021 – cei care nu au beneficiat de niciun plafon. Este un număr considerabil de clienţi. Am primit de la unii furnizori nişte cifre, încă nu am primit de la toţi. Cred că am cifrele de la furnizorii care acoperă cam 70% din consumul casnic – şi vorbim de peste 150.000 de clienţi la acest 70%. Probabil că şi dacă ultimul furnizor mare va face aceste calcule, vom depăşi cifra de 200.000. E o cifră impresionantă. Clienţii casnici chiar s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă critică de criză, chiar în condiţiile în care foarte mulţi au beneficiat de preţ plafonat şi nu le-a păsat, dar cei care nu au beneficiat se pare că s-au mobilizat şi au luat măsuri”, a menţionat Zoltan Nagy-Bege, la conferinţa „Criza şi tranziţia energetică: provocări curente pe piaţa de energie”, organizată de Asociaţia Furnizorilor de Energie din România (AFEER).

În ceea ce priveşte noile modele de facturi, vicepreşedintele ANRE a menţionat că toate acele elemente care apar ca informaţii obligatorii a fi cuprinse în facturile de gaz, respectiv de energie electrică, apar în directivele europene.

„Toate acele elemente care apar ca informaţii obligatorii a fi cuprinse în facturile de gaz, respectiv de energie electrică, nu sunt invenţiile noastre. Toate apar în directivele europene şi directiva spune că sunt obligatorii să fie incluse în factură. Noi am făcut doar o selecţie şi ne-am străduit ca prima pagină a facturii să fie simplificată. Ne-am străduit să simplificăm prima pagină a facturii şi să obligăm furnizorii să pună pe prima pagină strict nişte elemente necesare pentru client pentru a se identifica, pentru a şti cât are de plătit, când are de plătit şi pentru ce plăteşte – şi unde se poate adresa în momentul în care are vreo problemă cu factura, unde contestă factura. De altfel, prin lege s-a stabilit că începând cu consumul lunii aprilie se va folosi o nouă factură”, a adăugat Zoltan Nagy-Bege.

El a subliniat că din aprilie 2023 se vor folosi noile modele de factură.

„Am avut controale atât la energie electrică, la furnizare, cât şi la distribuţie. Chiar dacă uneori pare că nu ne ocupăm cu altceva decât cu controale, vă asigur că avem şi alte preocupări – şi nu facem controale de dragul de a da de lucru colegilor mei sau angajaţilor ANRE. Nu cred că vreun furnizor, distribuitor, transportator, trader a fost sancţionat pe nedrept de către ANRE. Dacă s-a întâmplat, de obicei se câştigă în instanţă, foarte rar se întâmplă. Trebuie să vă străduiţi: furnizori, distribuitori, transportatori, traderi, să respectaţi legislaţia, chiar dacă uneori pare absurdă. Noi tot timpul am fost deschişi şi vom fi şi în continuare deschişi să purtăm dialog, să înţelegem nevoile pieţei şi, în limita legislaţiei europene şi naţionale, să găsim cele mai bune soluţii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. Ai zice că românul a ascultat de indicațiile UE și ale planului, dar de fapt e sărăcia. Mai au puțin și se apropie de consum zero. Atunci va ieși Popescu Virgil și va zice că românii sunt atât de sustenabili și rezilienți încât nu mai au nevoie de gaz și curent. Chiar pe bune? Ce idioți ne conduc? Mă gândesc că s-ar putea inventa factura inversa. Nu consumi nimic și plătești certificate verzi pentru viitorul UE. Între timp se termina pădurile.

  2. Mai nesimtitilor,ca altfel nu meritati,ca altfel cu voi nu se mai poate discuta,ati vazut ca lumea sta seara numai cu becurile stnse,de zici ca sunt orase fantoma,ai vazut ca batranii,nu mai puneau,nici un radiator in priza de frica facturilor,cu ce va laudati voi?Noroc cu iarna care a fost blanda. Mai nesimtitilor aratati si voi facturile voastre sa vedem cat platiti,cat ati consumat? Ati criticat pe Ceausescu,ca ne stingea lumina ,ca stateam in frig si acum va laudati cu asta , ca ati luat masuri , cu preturi nejustificate de mari ,incat oamenii de frica isi sting singuri lumina si stau in frig, Va mai si mandriti cu ceea ce faceti, chiar sunteti de fala.

  3. Noi ,cica avem cu minus la facturi,ca am facut economie, consum mic dar ei toti au cu plus la profit,producatori,distribuitori,treidari,furnizori.Cum vine asta? Consum mic,costuri de productie transport mici,profit cat cuprinde. De aia sunt toti bucurosi si se lauda,ca tot ne-au fraierit.

  4. Cred ca este alt aspect. Au venit facturi cu minus, deoarece dnii furnizori, ca si in cazul meu, si-au permis sa nu emita factura pe baza indicelui autocitit, ci pe ce au estimat ei. Nu stiu ce pazeste ANRE-ul, dar ar trebui facute controale la sange. Nu se poate sa fie un numar asa de mare de facturi cu minus, e clar ca e o hotie undeva. Cu alte cuvinte, se iau banii inainte si dupa aia iti trimit o groaza de facturi cu minus. Motivatia: ne scuzati, a fost o greseala etc. Anul trecut, unei rude i-au fost transmise 4 (patru) facturi cu minus, va dati seama cat a platit initial. A fost si in audienta, a facut sesizari si nu s-a intamplat nimic. Asa hotie ca in domeniul energiei din Romania, nu cred sa se gaseasca pe la altii. Statul, bineinteles ca tolereaza astfel de practici, ca doar TVA-ul e bine sa fie incasat in avans, nu-i asa? Ce-i aia sa-ti trimita factura cu minus, nu ar trebui sa plateasca compania respectiva si niste penalizari? Sau ei sunt stat in stat si nu-i trage nimeni la raspundere? Au gresit facturile, sa plateasca! Ca sunt companii particulare! Cetateanul ar trebui despagubit! Si chestia asta cu regularizarea e o alta smecherie. Cine nu-i impiedica sa citeasca lunar contorul, asa cum se facea pe vremuri? Sau, sa instaleze la toata lumea acele contoare smart, pe care, fie vorba, tot cetateanul le va plati indirect, prin tarif? Ce credeati, ca acele contoare vi se vor pune pe gratis? Nu am auzit pana acum de companie in domeniul energiei sa fie falimentara, ba chiar, asa cu scriu si ceilalti comentatori, toti au profituri grase. Asta nu spune oare nimic despre piata energiei din Romania?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.