Incident în Republica Moldova cu o delegație oficială română

Una dintre maşinile cu care echipa Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR) a mers recent la Chişinău, într-o vizită oficială condusă de ministrul Cercetării, figurează într-o bază de date internaţională a instituţiilor de ordine publică, iar în acest moment autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internaţională, informează, miercuri, instituţia.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii, transmis AGERPRES, din anul 2010, autovehiculul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 şi folosit ca maşină de serviciu până în prezent.

„Echipa Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR) a participat, în cadrul delegaţiei conduse de ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, la vizita de lucru oficială la Chişinău, la invitaţia vicepremierului pentru digitalizare al Republicii Moldova. La graniţă, ne-am confruntat cu o situaţie inedită şi neplăcută: unul dintre autovehiculele delegaţiei române, aflat în patrimoniul ADR, a fost verificat, respectiv ne-a fost comunicată informarea apărută în sistemul informatic. Autoturismul respectiv a trecut în patrimoniul ADR în anul 2020, ca urmare a înfiinţării Autorităţii şi a preluării patrimoniului instituţiilor anterioare acesteia. Trecerea în patrimoniul ADR s-a realizat pe baza unui proces verbal de predare-primire încheiat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, care la rândul său recepţionase autoturismul de la Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), odată cu desfiinţarea acestuia din urmă. MCSI a primit autoturismul, cu titlu gratuit, tot de la o instituţie publică, Ministerul Finanţelor, prin Agenţia Naţională pentru Administrare Fiscală (ANAF), în patrimoniul căruia intrase ca urmare a unei decizii definitive a instanţei, în 2017, ce a presupus confiscarea autoturismului. ANAF are în vigoare o procedură prin care furnizează instituţiilor publice, spre folosinţă, bunuri rezultate ca urmare a executărilor silite şi confiscărilor. Din anul 2010, autovehiculul a fost înmatriculat de mai multe ori în România, fiind preluat de către ADR în luna mai a anului 2020 şi folosit ca maşină de serviciu până în prezent. ADR, al patrulea posesor instituţional al maşinii, nu avea cunoştinţă despre faptul că autoturismul figurează într-o bază de date internaţională a instituţiilor de ordine publică. Aşadar, în acest moment, autoturismul trece prin procedurile legale cerute de această alertă internaţională”, se arată în comunicatul citat.

În context, documentul subliniază necesitatea nevoii de interoperabilitate între bazele de date şi aminteşte că anul acesta a fost aprobată legea care vizează construirea Platformei Naţionale de Interoperabilitate, care creează cadrul legal pentru interoperabilitatea bazelor de date ale tuturor instituţiilor statului român.

De asemenea, în anul 2023, ADR urmează să finalizeze proiectul Sistem de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE (SITUE), care va facilita interconectarea bazelor de date gestionate de statul român cu cele ale statelor membre UE.

„Astfel, nu ne vom mai confrunta cu asemenea situaţii, care derivă din lipsa digitalizării şi a interoperabilităţii”, se mai arată în comunicatul citat.

Comunicatul ADR este o reacţie la informaţiile apărute în presa centrală potrivit cărora maşina cu care mergea şeful Autorităţii pentru Digitalizarea României a fost reţinută de autorităţile din Republica Moldova pentru că figura cu alertă de maşină furată.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

21 de Comentarii

  1. Sa taca dracului din gura aia,ca poate aude cancelaru cu şenghelu.Auzi tu,ma enoriasule: demnitar roman se duce cu masina de furat in vizita oficiala.Alceva nici nu mai trebuie.Raţi ai dracu dă borfaşi!

  2. N-ar fi mai intelept s-o lasam noi mai moale in relatiile cu Rep Moldova?
    Nu de alta dar astia sunt precum plosnita care suge, in schimb nu-ti dau nimic in schimb in afara de microbi. Parerea mea este ca visele unora de unire cu ei este utopica, nu se va realiza niciodata din cauza mentalitatii lor filorusesti……[Rumburak]

  3. O cauta [Rumburak]- Insfirsit sint si eu o data de acord cu opinia dumitale,acum ai perfecta dreptae !

  4. A donat catre MCSI,ANAF-ul o masina confiscata in 2017 preluata prin licitatie al carei istoric nu-l cunostea si nici provenienta! Cum o fi „licitat”??
    Preluata mai departe de la MCSI,de ADR ,masina figureaza înmatriculat de mai multe ori în România,iesind cu ea s-au facutde ris,masina figurind intr-o bază de date internaţională a instituţiilor de ordine publică-DECI FIIND FURATA !

    Se da „vina”pe lipsa „interoperabilitatii”si a „digitalizarii”pt care astia se plimba cu masini furate!
    ANAFUL avea obligatia sa radieze masina sau sa puna la zi tot istoricul acestui autoturism cu toate actele de posesie,proprietate -confiscare-licitare ,daca ar fi clarificat istoricul masinii.

    Deci ei n-au fost capabili se vada realitatea juridica a unei masini, cum pot fi capabili sa urmareasca averile si sumele uriase ale debitorilor ce fac evaziune fiscala sau se ascund in paradisuri !
    NU-i poate salva digitalizarea ,pt.ca pt.orice program omul din spate tb.sa gindeasca ,si mai ales as-si faca datoria cinstit ,nu ca ANaful,necinstit,incompetent,neglijent cu prejudicii nerecuperate uriase!
    Acolo sunt cei 2 sute si ceva securisti „experti”ai lui Helwig,inca nu s-au imbogatit sa le ajunga?
    Daca plimba masini furate,se pare ca nu !

  5. Și se naște o întrebare legitimă, zic eu. Cât de bine era pregătită România pentru a intra în Spațiul Schengen?

  6. Și voi vreți in Schengen! Huuo Johannis cu toți vameșii hoți și incompetenți plus organele!

  7. @ RomBorât 18:50
    Lingăii ?-ului khaZar de la Kiev nu rateaZă nicio ocaZie pentru a băga o strâmbă legată de Unirea Moldovei de dincolo de Prut cu Țara Mamă.
    Fiindcă ei viseaZă că Urkkaina va pune mâna pe Basarabia.
    Doar la întrarea în Odesa era panoul cu „Basarabia e Ucraina”, deh…?

  8. Iată o mașină a Guvernului care e veche cel puțin din 2010! Frumos exemplu de chibzuință: oficialii guvernamentali români călătoresc în străinătate cu automobile vechi de 12 ani, în loc să cumpere din bani publici altele noi și moderne. Jos pălăria, de data asta. Cotidianule, ar fi trebuit să observi, nu? Dacă tot acuzăm clasa politică de risipă și lux…

  9. Ha,ha,haaaa! Infractori-hoti de masini in politica guvernamentala? Ioiiiii doamne!

  10. He he ! Dupa spalarea de bani, iata si spalarea de masini ! Daca bagati doar o fisa, aveti doar „spalat cu spuma” si masina trece doar intre doua „institutii”, nu e chiar asa de „curata” ! Daca bagati in schimb patru fise, aveti si „clatit si ceara”, sigur i se pierde urma ! Saracu’ neamt, nici nu-si inchipuia el ca, disparuta din fata casei in doar trei minute, masina sa va folosi la „digitalizarea Romaniei” ! (ps : auziti, da’ ceva fete erau in portbagaj ?)

  11. “ lipsa digitalizării şi a interoperabilităţii” totale și gen STS adică toate comunicațiile sub același stăpân a făcut ca autoturismul să fie identificat. Dacă nu era așa şeful Autorităţii pentru Digitalizarea României radia autoturismul din baza de date a autoturismelor furate. Că să fie clar confiscare de accea s-a făcut. Imformația este uluitoare și dovedește cum sunt împroprietărite “gratuit” instituții ale statului și mai apoi cel mai probabil autotrismele vândute la preț derizoriu. Tot ce se întreprinde în România de la Programul Rabla la digitalizare are ca scop îmbogățirea fară margini a unor persoane din zona acoperită.,

  12. Poate fi si opera securistilor da bine.Pun niste natafleti,demnitari ai statului roman, intr-o masina furata,si-i trimit in vizita oficiala.Pina ajung acolo,gaborii de la frontiera sunt avizati,ca d´aia-i SRI.Eu,de ex.,nu am mai auzit ca o masina oficiala sa fie controlata la numarul de serie.

  13. Desi era veche cel putin din 2010, masina are la bord doar 25 de km, e „ca si noua”, desi in pielea de pe scaune sint gauri de sa bagi pumnul … cind au deschis portbagajul, Azorel s-a dus direct la roata de rezerva, iar politia de frontiera mai priveste si acum teava de kalashnikov care iese „discret” din teava de esapament …

  14. Vin alegerile, Romania ca si „Rep. Modova” trebuiesc „digitalizate” … ce facea STS-ul pe vremea diavolului tasmanian Basila sint chestii deja fumate, din pleistocenul electoral … dar la o adica, pentru putina distractie, in „digitalizarea” viitoarelor alegeri ar putea sa fie imprumutate si citeva „cartele” de votanti, din alea cu care a cistigat Biden …

  15. Prosti e putin spus!
    O masina inaite de a o cumpara (nu e vorba de cele absolut noi ) trebuie verificata in baza de date europeană daca nu cumva apare la furt, dispariție, e data in urmarire.
    Cum a fost inmatriculata prima data in ROMÂNIA? E tare dubios!
    Cine a reusit sa o inmatriculeze si cum ?????

  16. @O cauta [Rumburak]: Suntem de-aceeasi parere. Felicitari si continua, poate-aude si @Cotroceniul si, o data-n viata, ia o decizie de bun simt.

  17. @Eduard M?tZ ot CZernowitZ: Ce sa mai puna Ucraina mâna pe Basarabia, când primei îi merg fulgii: se destrama, dispare (si din fericire)!

  18. Este o rusine ce se intampla la nivel de autoritati centrale. Evidente varza, intercomunicari varza, activitate varza. Si atunci este usor de inchipuit ce se intampla la nivelul de jos unde fac legea militienii doctorului Bode. Cate masini furate sunt inmatriculate de acesti mafioti?

  19. Mega manipulare!
    Automobil din 2010????? „Furat”. Treaba lor (hoti/cercetatori de hoti)!. Fisa postuluuuuui. INMATRICULAT IN 2022???????? A „N-oara??”… Chiar suntem toti considerati PROSTI? Sigur DA! 2010????
    Cine era Presedinte, in 2010, cand a fost ” vanduta” masina?? Cine era, in 2010 la DICOT/& all?… 2012? ” . Nu mai am rabdare! ….”Referendum 2012″?
    „Ambasada”? Puiutzi!!! Este atat de grea istoria recenta? Sunteti atat de obositzi?
    Atat de tineri shi obositi?

  20. Haha, pai ce… numai oficialii regimului de la Kiev sa mearga cu masini furate? Cica vreo 2-3 masini ale anturajului lui Zele au fost acum ani de zile confiscate la granita ca furate din Germanica, dar fiind de lux, cumva nu au mai fost returnate

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.