Industria din România despre care se spune că merge foarte bine

Industria românească a comunicaţiilor merge foarte bine, se fac investiţii în reţele iar majoritatea firmelor din sector raportează creşteri, consideră Robert Redeleanu, CEO al uneia dintre cele mai importante companii de servicii prin cablu, UPC România. „Faţă de acum 12 ani, lucrurile au avut o evoluţie liniară. Fiecare operator a avut o strategie proprie, care livrează rezultate. Credem cu tărie că competiţie pe infrastructură este benefică pentru client, pentru inovaţie, mai benefică decât cea pe servicii. Lipsa de reglementare în dezvoltarea fixului a făcut ca România să aibă viteze de internet mult peste Europa, ca fiecare familie să aibă o alternativă la serviciile de fix. Suntem mult mai preocupaţi în a înţelege cum putem creşte penetrarea internetului în rural, unde avem un decalaj de 20 de puncte faţă de media europeană. Încă durează o veşnicie să ai autorizaţii de construcţie pentru reţele de fix. Nu vedem o politică coerentă a guvernului pe acest domeniu. A fost introdusă taxa de infrastructură, care ar trebui să se întoarcă în investiţii. Pe broadband fix avem competiţie mare. Avem un raport 4-1 ca preţ faţă de Europa”, a declarat acesta în cadrul conferinţei ZF Digital 15, organizată de Ziarul Financiar.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Cătălin Marinescu, a spus la rândul său că piaţa telecom este în creştere, pe revenire, fiind susţinută în special de internet. „A fost pe un vârf, a coborât şi acum îşi revine sănătos. Internetul duce clar piaţa în sus. Serviciile de internet sunt de calitate foarte bună, companiile stimulează şi partea de cerere. Este importantă trecerea dinspre pre pay în post pay”, a declarat acesta în cadrul evenimentului amintit. Potrivit lui Marinescu, se observă dezvoltarea în alte domenii, transfer de banii, energie, convergenţa cu autovizualul. „Operatorii îşi diversifică portofoliul, intră pe alte pieţe. Este greu să mai stabileşti graniţele telecomului. Viitorul este ca în centrul reglementării să stabilim clientul şi din perspectiva lui să vedem cum putem reglementa. Nu mai e vorba doar de câţiva operatori (…) Internet of things va avea un impact foarte mare pe viitor. Constructorii de maşini vor opera maşinile cu SIM, pentru entertainment, dar şi situaţii de urgenţă. Sunt multe schimbări, pe care încă nu le înţelegem bine, să vedem în ce direcţie se va duce reglementarea şi administrarea lor. De exemplu, toate contoarele de gaz din Europa vor transmite datele pe cale radio, milioane de unităţi. Ce se întâmplă dacă îşi schimbă furnizorul, schimbăm toate SIM-urile? Probabil va exista o portare a SIM ca să poate fi folosit în orice reţea”, a afirmat oficialul ANCOM.

Din punctul acestuia de vedere, piaţa are o mică insatisfacţie. „Televiziunea digitală terestră poate fi o restanţă. Dar tot mai mult operatorii prin cablu şi IPTV acoperă peste 80% din locuinţe. Piaţa a fost o rămânere în urmă, dar nu a impactat prea mult”, mai declarat Marinescu.

CEO Orange România, Francois Fallacher, susţine că la compania pe care o reprezintă doreşte să dea tuturor oportunitatea să concureze în termeni corecţi. „Piaţa merge în direcţia bună, ceea ce vedem este că piaţa românească a reînceput să crească, sunt optimist la outlook-ul pieţei telecom”, a susţinut acesta.

Din punctul de vedere al lui Ravinder Takkar, CEO Vodafone România, în ţara încă există multe oportunităţi cărora ne putem adresa. „Punctele forte ale pieţei româneşti sunt piaţa de mobile, care este foarte puternică, bine reprezentată şi reglementată. Avem printre cele mai mari viteze 4G din Europa în România, ceea ce ajută mult clienţii. O slăbiciune a pieţei este conectivitatea. Credem că este o oportunitate acolo. Este deja un subiect în discuţie, unde trebuie luate decizii imoportante. Dacă vrem să ne atingem targetul pentru 2020 trebuie să lucrăm puternic la conectivitate. Cred că există multe oportunităţi care au fost explorate de competitori în energie, media etc. Aş spune că punctele forte sunt pe partea de mobile, precum şi preţurile mici şi infrastructură bună”, a declarat Takkar.

Din punctul de vedere al lui Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial Segment Business, Telekom Romania, piaţa are încă o problemă de sustenabilitate pe termen mediu şi lung. „Este o piaţă cu putere de absorbţie de servicii noi foarte mare. Am o întrebare privind capacitatea de a extrage valoare când lansăm noi servicii”, a spus acesta.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.