Interzicerea  motoarelor termice – încă o decizie mioapă UE?

Comisia Europeană este pe cale să interzică televizoarele cu un consum mare de energie, asta însemnând că europenii nu vor mai putea avea acces, începând cu anul 2023, la cale mai performate televizoare. Măsura ar veni după ce Comisia i-a lăsat pe europeni fără aspiratoare, prin normele ce reduc puterea motoarelor electrice, după ce a realizat o tranziție la becurile economice mult mai scumpe și cu o uzură morală planificată mult mai rapida decât cea înscrisă pe etichetă, după ce a Comisia Europeana a decis oprirea totală a producției de automobile cu motoare termice începând din 2035. Această din urmă decizie a renăscut dezbaterea motoare termice versus motoare electrice, ce părea încheiată încă din momentul scandalului Dieselgate, în urmă cu aproape 15 ani.

”Orice tranziție trebuie să ia în calcul impactul asupra celor mai săraci. Dacă ești sărac, tot poți găsi o mie de euro pentru a cumpăra un automobil cu motor diesel la mâna a doua. Însă nu poți beneficia de finanțare pentru acea mașină, chiar dacă are sens din punct de vedere economic să faci un împrumut pentru a beneficia de un cost anual mai mic pentru transport”, scrie Eurointelligence.

Jurnalistul francez Francois-Xavier Pietri prezintă pentru Corse Matin ancheta pe care a realizat-o pe tema automobilelor electrice. El consideră că decizia trecerii rapide la motoarele electrice este pur politică și va avea grave consecințe economice, sociale și chiar de mediu.

”Ancheta mea arată că decizia Bruxellesului de a nu se mai produce motoare termice este una pur politică, care nu a luat în calcul consecințele indirecte ale acestei opțiuni atât pe plan social, cât și în privința mediului. A fost opțiunea cea mai ușoară. Comisia Europeană și-a propus să atingă obiectivul de zero emisii de dioxid de carbon până în 2050 și nu a privit decât spre acest obiectiv. Cum să-l atingă? Să transforme aviația? Nu este posibil atât de repede. Să transforme industria? Este foarte dificil. Să transforme agricultura, care acum produce mai mult dioxid de carbon decât toate automobilele (20% la nivel global, contra 15%)? Era prea complicat, cel puțin în Franța. Prin urmare, a ales sectorul în care era cel mai simplu – automobilul. Nu este complicat să transformi un motor termic într-unul electric. Nici măcar nu le-a mai lăsat timp constructorilor să-și încheie cercetările pentru motoarele pe benzina care să consume doar doi litri la suta de kilometri și să nu emită decât foarte puțin dioxid de carbon. Am oprit totul peste noapte! Din punct de vedere strategic și industrial, este un pas înapoi extraordinar.

Pentru constructori, trecerea aceasta forțată la motoarele electrice este o ocazie de a-și reface imaginea după scandalul Dieselgate. Apoi, investițiile vor fi foarte rentabile. Marii constructori vor avea nevoie de doar trei angajați pentru a produce un motor electric, față de cinci pentru un motor termic. Este vorba despre o reducere de costuri prin reducerea numărului de angajați. Apoi, vehiculele electrice se vând la prețuri mult mai mari, cu mai multă valoare adăugată. În cazul Renault, un Zoe costă 32.000 de euro, iar un Clio costă 19.000. Profitul este mult mai mare în cazul vehiculului electric. Chiar și așa, constructorii sunt sceptici. Ei știu ce fel de probleme vor urma, dar, neavând de ales, au urmat calea Comisiei Europene!

Pentru utilizarea de zi cu zi, în oraș, mașina electrică nu pune nicio problemă, cu condiția de a o putea încărca la domiciliu. Dacă faceți drumuri lungi, așa cum se întâmplă în vacanțe, vă veți pierde libertatea. Libertatea constă în a merge unde vrei. Bateriile se descarcă mult mai repede decât te anunță. Media autonomiei unei baterii în Franța este de 300 de km. În cazul unui motor termic, media autonomiei este dublă. Apar apoi problemele reîncărcării bateriei, rezervarea unui loc începând din momentul în care bateria ajunge la jumătate. În Franța exista 700 de operatori care au 1.300 de contracte diferite pentru încărcarea bateriilor, iar prețurile au crescut de cinci ori. Este o junglă privată și nu putem decât să sperăm că se va reglementa prin forța lucrurilor. Astăzi, 100 de km. pe autostradă cu  Zoe costă 15 euro, în timp ce cu un motor termic costă 10 euro, asta la prețul foarte mare al carburanților. Tesla a triplat prețurile la stațiile de încărcare in ultimii doi ani.

Este șocant apoi modul în care îi tratăm pe săraci în comparație cu cei bogați. O mașină electrică este cu 50% mai scumpă decât una termică. Majoritatea francezilor nu-și permit o mașină electrică. Dacă Carlos Tvares (președintele Stellantins, grupul din care fac parte Fiat, Peugeot, Chrysler, Dodge, Citroen, Maserati) a spus că prețurile se vor alinia, asta se va întâmpla prin scumpirea mașinilor cu motor termic, pentru că nu este niciun motiv ca prețul litiului, cobaltului și al altor metale rare să scadă. Aceste materii prime pentru baterii sunt deținute de puține țări, care vor stabili prețuri tot mai mari. În primul mandat al lui Emmanuel Macron, statul a cheltuit cinci miliarde de euro pentru a ajuta cetățenii să-și cumpere mașini electrice. Avem însă o ecuație de rezolvat: taxele pentru carburanți au fost de 40 de miliarde de euro pe an. Dacă se va trece la mașinile electrice, cele 40 de miliarde vor trebui căutate în alta parte…

Mașinile electrice discriminează pe mai multe niveluri. În primul rând, au fost excluși din centrul orașelor cei care au mașini diesel, ceea ce este o discriminare pe bază de venituri. Cel care nu are bani pentru o mașină scumpa nu mai are dreptul de a circula. Apoi, mașina electrică scumpă nu mai este neapărat cea mai luxoasă, ci cea cu autonomia mai mare. Este uluitor, dar un Renault Zoe consumă mai mult pe autostradă decât un Porsche Taycan electric! Încărcătoarele Porsche sunt mai puternice și mai rapide.

La intrarea pe piață, mașina electrică are deja un deficit ecologic, din procesul de fabricație. Minele de cobalt din Congo sunt foarte poluante, iar acolo lucrează copii plătiți cu un dolar pe zi. Minele acestea sunt deținute în proporție de 80% de chinezi. Pentru a extrage o tonă de litiu sunt necesari un milion de litri de apă. Asta înseamnă că pentru o baterie se consumă apa pe care o folosesc 500 de persoane vreme de un an.  Apoi avem poluarea legată de utilizarea propriu-zisă a mașinii electrice. În Polonia, care este și ea vizată de trecerea la motoarele electrice până în 2035, 70% din energie este produsă prin arderea cărbunelui. În Corsica, toată energia este produsă prin arderea păcurii. Asta înseamnă că mașina electrică își face plinul cu păcură. Iar apoi avem de-a face și cu reciclarea bateriilor.”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 33

20 de Comentarii

  1. H2 e mai scump dar ne scapa de baterie atat ca cost cat si Kg,iar chestia cu explozia preturilor la energie a aparut din cauza intelegerii intre PUTIN si BIDEN si nu ‘datorita’ razboiului

  2. Camioanele cu e-o sa mearga ca asta-i baiul ?
    TRANSPORTURIE de MARFA …astea fac …MACROECONOMIA !
    E deja totul rezolvat pe tema transporturilor de marfa vizavi e camioane de 16 Tone … milioane pe strazi
    = Cu ce le vor inlocuii si cam ce baterii 😀 Litium-ionic ar trebui sa aiba un CAMION +
    cum at tebui sa fie LINIILE de ELECTRIFICARE ca sa suporte alimentarea zilinca a lor ?
    HAHAHA
    nici UTOPIILE nu mai sunt ce-au fost odata … = „nu mai avem tehnica de-a trimite oameni pe Luna !” 😀

  3. Va asteptati la altceva in afara de jaf pe european? Eu nu! Inca nu stiti, nu ati aflat destule avizate si care vor deveni obligatorii pentru ca, constitutia.ro suveranitatea tarii sunt aproape nule! Vom teai si vom vedea! Eu cand va spun ca oricine va fi la guvernare, este obligat sa continuie toate intelegerile si actele semnate cu ani si ani in urma de la aderarea la „clanurile infractionale globale”!

  4. Cat costa 100 km facuti cu o masina electrica ? Toti tac la intrebarea asta. Sa incercam un raspuns: 120 kw * 1h * 3,7 lei ? Continuati sa pupincuriti o proasta cu 7 copii ca pregatire tehnica ! Discutiile despre poluarea „electrica” sunt inutile, vorba reclamei: „n-ai cu cine” ! Rezultatul il aveti pe forum, semneaza Charlie si bea palinka electrica !

  5. Un singur stat ,cat de puternic ar fi ,nu si-ar permite sa se lanseze in obiective „revolutionare” gen UE.Smecheria numita UE, construita ca o cupola cu decizii ermetice, isi permite sa manipuleze sumele imense de bani stranse de la toate tarile care o alcatuiesc.Propaganda UE este sustinuta de grupari antrenate numite ONG-uri.Dar ONG-urile au cate un stat stapan care dirijeaza astfel fluxul afacerilor dupa alte cupole.Astazi fluxul este protectia mediului.Dar cand consumi apa ca sa produci hidrogen sau sa prelucrezi materiale pentru baterii nu se mai pune problema protectiei mediului?Afacerea „masini electrice” se va impotmoli atunci cand vor dispare masinile termice pentru ca astazi viteza miscarii marfurilor este data de independenta masinilor termice .Probabil ca s-au facut calcule la cati noi miliardari se vor produce in urmatorii ani pe aceasta tema.Acesti noi miliardari sunt legati de decizia politica.Probabil ca democratia va deveni o amintire dupa blocarea masinilor termice.Dar UE nu e singura pe pamant.Celelalte puteri detinatoare de resurse fosile ar trebui sa se alieze „inovatiei” UE.E greu de crezut ca vor dori sa se miste mai incet doar ca sa tina UE pasul cu ei.Si atunci moftul electric auto va fi limitat la cursele de oras.Cineva si-a facut mandat UE pe aceasta tema insuficient rumegata iar corul ghioceilor o aplauda.Iata ca democratia cu mai multe genuri permite decizii copilaresti ridicate la rang de idei revolutionare.Capitalistul adevarat incepe o afacere cu mai multe variante de lucru.Sa ne inchipuim ca idealul zero carbon se va infaptui.Cat va trebui sa fie productia de electricitate pentru a misca noua ideologie economica?N-are importanta.Vor fi aparut cativa noi miliardari.

  6. DISPARITIA UE PANA IN 2035 SI TRECEREA LA O EUROPA A NATIUNILOR SUVERANE ESTE SINGURA SOLUTIE RAMASA..CU ALEGERILE DIN ITALIA SI CE O SA MAI URMEZE IN VIITOR IN DIRECTIA ASTA…A …GUVERNELOR SUVERANISTE…ESTE SINGURA SPERANTA..

  7. Se ignoră ceva esențial în analiză:
    Posibilitatea ca populația Pământului sa fie drastic redusă…cumva…?

  8. Se fac excese si extremisme. Daca vreti reducerea poluarii reduceti transportul cu tirurile pe motorina si mariti transportul cu trenurile marfar sau vaporul. Cum se face : Tirul sa aibe remorca container tipizat. Pleaca din fabrica de textile, electro casnice, alimente, tirul pana la gara. Remorca container e pusa pe vagon si dusa 2 mii km pana in port sau in alta tara, de unde containerul e pus pe alt tir si transportat maxim 100 km. Acum circula milioane de tiruri prin toata europa. Si autoturismele care merg mai mult de 300 km se pot sui tot in tren marfar. Trenurile trebuie latite cu alte linii mai distantate intre trenuri. Primul tren a plecat de la Filaret la Giurgiu si apoi Sinaia.
    Trebuie un inceput cu trenuri noi de gabarit mai mare.

  9. Cit mai ne trebue sa intelegem ca aceasta Comunitate Europeana, ne duce pe toti la sapa de lemn ? Tot ce porneste de la Bruxelles se face impotriva omului.Toate nenorocirile vin de acolo prin legi si dispozitii trasate tarilor europene ca sa le execute.Nu asculti de mafia de la Bruxelles esti imediat penalizat si primesti sanctiuni.La ora actuala tarile Europei nu mai sint libere ,nu mai sint independente ,obligatoriu trebue sa ascultam de tot ce ne recomanda Bruxellul si la fel ce ne dicteaza NATO.Democratia ,libera exprimare sau libertatea oamenilor de a hotari singuri, a disparut,exista doar pe hirtie pt. ca practic, nu mai exista.Cum nu te exprimi asa dupa cum vor stapanii tai, sau esti mai patriot si nationalist ,imediat esti catalogat ca extremist si dusman al poporului tau.

  10. Bunul simt imi spune ca poluarea este o constanta si natura stie sa se depolueze singura intr-o lume creata pe Carbon. Plangeti la mormant strain, ca asa va spun neomarxistii, frana progresului !

  11. stai sa vezi ce energie electrica iti va trebuii pentru incarcatul bateriilor…unde mai pui ca bateriile se produc in marea lor majoritate in China…
    cind si-or baga oamenii in priza masina …sa vezi atunci ce blackout-uri
    alta utopie…ca si comunismul…am schimbat comisarii cu unii mai ‘educati acum…ecologisti, verzi..transparenti prin creier de curatzi ce sint

  12. Trimit comentarii prea repede sau prea reale ?
    Ori sunteti analfabeti si nu puteti silabisi doua propozitii ?
    Ati facut limba ,,romaneste” cu Veorica Tampitziaca, etalon pentru poporul roman ?

    La anul, 2023, Organizatia Satanisto-khazarao-reptiliana mUE nu va mai exista.
    Asa ca aceste stiri sunt pentru prosti = vaccinati.

  13. @inginer,treaba cu clima este o șusta care sa motiveze scumpirea petrolului;vorba poetului:follow the money
    ps.nu mai fiti superficiali

  14. Exista tehnologie brevetata din 1936, cu care un motor pe benzina consuma de 16 ori mai putin generand aceeasi energie mecanica. In cel de-al doilea razboi mondial, programat de Cabala si Mafia Khazara inainte de 1871, tancurile americane care erau echipate cu motoare pe benzina, aveau acea tehnologie.Dupa terminarea razboiului, tancurile au folosit vechea tehnologie, iar noua tehnologie a fost ascunsa. In 1931 Nicolae Tesla, cel mai mare inventator al tuturor timpurilor, si-a echipat masina cu un motor inventat de el si alimentat cu energie libera captata din mediul inconjurator cu un dispozitiv pus pe bancheta din dreapta soferului.La acea vreme, in fata publicului si a presei, a ajuns la 140 km/h, o viteza mare si pentru anul 2022 la capitolul masini electrice.
    Tehnologia Tesla a fost folosita pentru a se construi Turnurile Tesla pe care SUA, Rusia, Anglia si alte tari mari le au de mult timp dar nu vor sa le foloseasca, pentru a isteriza populatia.Cand va incepe asaltul final aceste turnuri Tesla vor fi puse in functiune.Acest moment este pe cale sa se intample in scurt timp.
    ,,Vampirii KM, în încercarea lor disperată de a speria pe toată lumea, răspândesc un flux nesfârșit de porno cu frică, cum ar fi „boli noi și mai mortale”, „explodarea barajului și a centralei nucleare”, detonarea „bombelor murdare” sau amenințarea cu o primă lovitură nucleară etc. Acest porno de frică este tot bluff și BS.
    Amintiți-vă că Fukushima a fost „Cel mai grav accident nuclear vreodată” și „Oceanul Pacific a murit”.
    Ei bine, a fost 100% greșit. Acum se dovedește că povestea „Covid ne va ucide pe toți” a fost, de asemenea, o minciună. S-a dovedit că rata de supraviețuire a celor infectați cu COVID înainte de vaccinare a fost de 99,965 la sută. Cu alte cuvinte: zero.’’

  15. Nu sunt sanatosi la cap. Ceausescu era un dictator nebun astia sunt si mai bolnavi ca el. Astia care conduc azi America si implicit marionetele UE.

  16. In Germania s-a introdus la scolile de soferi o chestie gen b196 (parca asa se cheama). Daca ai de 5 ani b poti sa dobandesti a1 fara examen, doar dupa ce iei 10 ore de condus o ‘motoreta’ de max 125cc si 15kw. De ce? Autoritatile din D au zis ca vine o perioada cand masinile nu vor mai fi accesibile (aici deja vorbim ca esti ‘exclus’ si daca ai doar 7-8 mii de cheltuiala, nu 1k ca-n articol, iei doar o ‘tigaie’ euro 4 cu posibile probleme de rugina) pt toata lumea si daca vrei mobilitate- treci pe 2 roti. Aici nici nu este pericolul ‘electrificarii’ atat de mare: atat la motoretele cat si scuterele electrice- vanzarile merg prost. La masini vad ca se tot gasesc clienti.

  17. Progresistii dauneaza grav progresului… dupa cum zicea Lagardere azi, o recesiune nu mai e suficienta pentru a combate inflatia. Nu mai e suficient sa fie somaj masiv, deci probabil ca solutia ar fi ceva care sa „eutanasieze” cateva zeci-sute de milioane de consumatori… ghici „ciuperca” ce-i, fara insinuari

  18. Mai tineti minte cind inteligentii de la Bruxelles se suparasera pe noi ca punem bicarbonat in mici si vroiau sa ne interzica ? Nu mai comentam de metodele de sacrificare a animalelor si pasarilor ,asa ca asta cu interzicerea motoarelor termice este parfum de flori.

  19. Mă întreb cât mai durează până va interzice UE viața, pur și simplu!? După cum bine se știe, ființele vii poluează! Sau deja UE o face, dar în mod mascat?

  20. Fortarea trecerii la automobile electrice ascunde actiunea de monopolizare a proprietatii asupra automobilelor, in viitor.
    Atunci, in Europa vor fi interzise autoturismele cu motoare termice iar omenirea va renunta sa-si mai cumpere automobile electrice pentru ca nu le vor mai satisface nevoile, fiind si scumpe. Automobilele electrice vor putea fi inchiriate de oriunde iar bateriile gata incarcate vor putea fi schimbate instant. Daca mergi intr-o excursie pe valea Loarei -spre exemplu- vei merge cu avionul pana la Paris de unde iti vei inchiria o masina electrica de la Tesla (de exemplu) pe care o vei da inapoi dupa excursie. Acest lucru il vei putea face oriunde vei avea nevoie de automobil. Daca vrei sa vizitezi Dubai-ul, vei proceda la fel. Acolo oricum fara automobil nu te poti misca.
    Concluzia este ca automobilul electric iti va scoate din cap ideea sa mai deti un automobil.
    Cu alte cuvinte miscarea de a scoate motoarele termice din fabricatie este mult inteligenta si perfida in acelasi timp. Toata lumea alearga sa-si aiba propriul monopol pe piata. Marii producatori de automobile electrice isi vor piata lor. Consumatorul, o masa amorfa aflata-n plin proces de dresaj.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.