Iohannis pleacă la Vilnius

Preşedintele Klaus Iohannis va participa, joi, la Vilnius, Lituania, la cea de-a noua ediţie a Summitului Iniţiativei celor Trei Mări (I3M). Cu acest prilej,  liderii statelor participante vor analiza modul în care Iniţiativa trebuie să se dezvolte şi să se adapteze în contextul regional complex.

Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, aceasta include relaţionarea cu partenerii în ceea ce priveşte impulsionarea investiţiilor şi implementarea proiectelor strategice de interconectare, în cele trei domenii de bază ale Iniţiativei – transport, energie, digital.

Preşedintele Iohannis va pleda, în cadrul Summitului, pentru eficientizarea în continuare a Iniţiativei şi obţinerea de rezultate concrete, în special în ceea ce priveşte îmbunătăţirea conectivităţii strategice regionale pe axa Nord-Sud. De asemenea, va evidenţia relevanţa în creştere a I3M şi potenţialul său valoros inclusiv în contextul în care tot mai multe state din regiune şi la nivel global îşi manifestă interesul pentru implicarea în această platformă.

El va aborda, totodată, perspectiva stimulării conectivităţii cu Ucraina şi Republica Moldova, ambele fiind state participante asociate ale Iniţiativei, ca urmare a deciziilor luate la Summitul de la Bucureşti. De asemenea, va sublinia că întărirea rezilienţei regiunii, în ansamblul său, este o necesitate vitală în contextul geopolitic actual. În acest sens, Klaus Iohannis va evidenţia, în special, valoarea adăugată a proiectelor Rail2Sea şi Via Carpathia, a căror implementare va îmbunătăţi mobilitatea militară şi rezilienţa în domeniul infrastructurii din regiune.

Preşedintele României va reitera faptul că ţara noastră va continua să urmărească consolidarea Iniţiativei şi a instrumentelor de care aceasta dispune, inclusiv Fondul de Investiţii şi Fondul de Inovare, în deplină sinergie cu agenda strategică a Uniunii Europene, precum şi în direcţia consolidării parteneriatului transatlantic.

Iniţiativa celor Trei Mări oferă o platformă generoasă de colaborare între state membre UE şi state non-UE, cu beneficii inclusiv în creşterea calităţii vieţii cetăţenilor acestora şi a stimulării oportunităţilor de cooperare multidirecţională.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

9 Comentarii

  1. Cum dracul sunt puse summiturile astea tocmai joi?…practic încă un weekend îl petrece Mutul cu Getuța la marea baltica!…
    Nu mai ieșise madama în lume!…

  2. „Initiativa celor 3 mari” = intermarium (prometeismul), adica ADN-ul Republicii celor Doua Natiuni (= Polonia-Lituania, pentru care a si fost dizolvata de trei ori, de vecini) = ADN-ul SUA a Democratilor (alesi datorita votului comunitatii poloneze din SUA), deci ADN-ul polono-baltic = Republica celor 2 Natiuni (Polonia-Lituania actuale) = de la Baltica la Caspica = disparitia României. Johannis e fie de-un cretinism prodigios, fie de-o incultura crasa, fie suferind de ambele.

  3. Auzi maica, pe Marea Baltica sunt ghetari? Ca marea e uda, ca-i de apa si trage din toate partie, ca-i deschisa vraiste. Nu l-o lua vreun curent, o drona, ceva…?

  4. Latest update – eu am conceput sute de idei de geniu pentru toata planeta si cea mai imensa este conceptul de creatie a unui material care sa anvelopeze caroseria masinisilor. Momentan am fost informata ca tehnologia va fi utilizata pentru lideri si iluminati desigur. Eu am gandit aceasta idee prima data la 18 ani prin 2005-2006 cand doream sa dobandesc permisul auto si am amanat pana la 26 de ani pana la urma pentru ca din cauza ambliopiei am considerat permanent ca e mai safe sa nu conduc chiar daca ma pricep destul de bine. La momentul la care am gandit asta parintii mei aveau niste masini cat de cat de lux cu niste benzi de anvelopa pe masca din fata a masinii si maicamea busind masca o data cand eram cu ea in masina am spus ca ar trebui sa existe masini care au acel rubber pe toata caroseria ca sa fii mai sigur si ca nu se indoaie metalul. Din dorinta mea de a fi safe in masinile pe care le-as conduce, am creat concepte generatoare de miliarde de dolari dar nu spun asta in public pentru ca oamenii sunt razna. Am refacut practic 15% din design in vedere reducerii accidentelor gravisime.
    Daca fix eu am patit sa fiu injetctata si mentalizata cu deviceuri de pe Bucegi nici nu vreau sa imi imaginez ce patesc altii. Mi-au distrus partial si aura pe clarvazatorie pentru ca dezideratul lor a fost vezi Doamne sa nu mai am eu puteri de blestem. Ei nu inteleg ca eu de 10 luni am mai pus oricum si lumanari si am facut scurte blesteme in rafala inclusiv pe asanatori deci nu am cine stie ce puteri de blestem de vreme ce sunt inca pe AI. Dar am enorma rabdare sa plece lumea anul asta.

  5. CE HAZNĂ (FOLOS)?-POATE CAZNĂ! AȘA-MI VINE CÂTEODATĂ/SĂ HORESC O HORE TOATĂ/CARE SUNĂ CAM AȘA/NU ȘTIU DACĂ V-A PLĂCEA?:// BADEA MARE CÂT DULAPUL/DE NU-L MAI ÎNCAPE S(t)ATUL / S-O DUS COLO-N DEAL LA VIE/PICE PIATRĂ NU MAI VIE/BA S-O DUS CU-N SAC LA MOARĂ,/ FACE-L-AR DUMNEZEU CIOARĂ//ÎN CODRII COSMINULUI /PE VALEA HOTINULUI/CĂ S-O DUS SĂ FACĂ PÂNDĂ /LA STRĂINI CA SĂ NE VÂNDĂ//!

  6. sigur cauta cumparatori pentru vanzarea pe bucati a rou in contul datoriei actuale, pe trend crescator, de 170 miliarde de eur ii acordam toata increderea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.